Prin credinta a fost mutat Enoh de pe pamânt, ca sa nu vada
moartea. Si n-a mai fost gasit, pentru ca Dumnezeu îl mutase. Caci
înainte de mutarea lui, primise marturia ca este placut lui
Dumnezeu. Evrei 11:05
Pagini
▼
miercuri, 30 mai 2012
Raportul lui Pilat catre Tiberius Cezar
Raportul lui Pilat catre Tiberius Cezar
Raportul lui Pilat catre Tiberius Cezar
Uite o mica lectie de istorie, potrivita cu aceste cateva zile pe
care le traim cu emotie intensa! Este Raportul scris de Pilat,
guvernatorul Iudei, catre Tiberiu, imparatul Imperiului Roman, imediat
dupa Rastignire.......
Raportul lui Pilat a fost gasit in una din bibliotecile Vaticanului
de catre un student german care se afla la Roma pentru studii teologice.
Dar studentul acesta nu l-a gasit prea important ca sa-l copieze.
Întamplarea a facut insa ca peste cativa ani fostul student sa-i
povesteasca despre el unui englez, W.D. Nahan. Englezul s-a aratat
extrem de interesat si prin interventii staruitoare l-a convins pe
tanarul german, ajuns intre timp profesor de teologie, sa ia legatura cu
Vaticanul pentru a-i procura o copie. Intrat in posesia documentului
Nahan l-a tradus in limba engleza, incredintandu-l unui cotidian de mare
tiraj din Anglia.
Catre Cezarul Tiberiu, Nobile Suverane, salutare!
Cauzele care au provocat acea tulburare in Ierusalim, au fost in
legatura cu Iisus din Nazaret, si evenimentele care au avut loc in
provincia mea acum cateva zile, au fost de un astfel de caracter care ma
face sa vi le raportez cu de-amanuntul, pentru ca eu nu voi fi deloc
surprins daca, in scurgerea timpului acestuia, nu se va schimba cu totul
soarta natiunii noastre, caci se pare ca in zilele din urma, zeii au
incetat de a mai putea fi ispasiti. Eu, din partea mea, sunt gata sa
spun: blestemata fie ziua aceea in care eu am urmat pe Valerius Gratius
la guvernarea Iudeii.
La sosirea mea in Ierusalim, am luat in primire sala de judecata
si-am poruncit sa se faca ospat mare, la care am invitat pe Tetrarhul
Galileii, dimpreuna cu Arhiereul, si pe toti oficiantii lui.La ora
anuntata, niciunul din oaspeti nu s-a aratat. Aceasta a fost o insulta
pentru onoarea mea personala!….Mai tarziu, dupa cateva zile, a venit la
mine Arhiereul, ca sa-si ceara scuze. Îmbracamintea si purtarea sa erau
grozav de viclene. El pretindea ca religiunea sa il opreste pe el si pe
supusii lui, de a sta la aceeasi masa cu romanii si sa inchine libatiuni
(ciocniri de pahare) cu ei. Eu am crezut e bine sa accept aceasta
scuza, dar tot cu acea ocazie m-a convins ca cei cuceriti se declara
dusmani ai cuceritorilor, si mi se parea ca, dintre toate orasele
cucerite, Ierusalimul unul era cel mai greu de carmuit.
Atat de turbulent era acest popor, incat eu traiam mereu cu frica sa
nu izbucneasca in orice moment o rascoala. Pentru suprimarea ei eu nu
aveam insa, decat o mana de soldati si un singur sutas.
Am cerut intariri de la Guvernatorul Siriei, dar acesta m-a informat
ca si el abia are trupe indeajuns pentru a-si apara provincia sa. O
dorinta nestapanita de cucerire, adica de a ne intinde imparatia dincolo
de mijloacele noastre de aparare, ma tem sa nu fie o cauza de
rasturnare a nobilului nostru guvernamant.
Printre mai multe vesti ce mi-au venit, una m-a interesat in mod
deosebit: un tanar – se zicea – a aparut in Galileea, predicand pe un
ton bland si nobil o alta lege, in numele lui Dumnezeu ce l-a trimis.
La inceput ma temeam ca acesta sa nu fie vreun agitator care sa
atate poporul contra Romanilor, dar nu dupa mult timp temerile mele au
fost spulberate. Iisus din Nazaret, a vorbit mai mult ca un prieten al
Romanilor decat al evreilor.
Trecand intr-o zi pe langa locul ce se chema Siloan, am vazut o mare
adunare de popor, iar in mijlocul ei pe un tanar care statea rezemat de
un copac si, in seninatate si calm, predica multimii. Mi s-a spus ca
este Iisus. Era tocmai ce ma asteptam sa vad, atat e mare era deosebirea
intre El si ascultatorii lui. Parul si barba sa aurie, ii dadeau o
infatisare cereasca. El parea a fi cam de vreo 30 de ani. N-am vazut in
viata mea o privire atat de senina si de dulce, un contrast izbitor
intre El si ascultatorii lui, cu barbile lor negre si fetele intunecate.
Nevoind sa-l intrerup prin prezenta mea, mi-am continuat drumul
inainte, dar am facut semn secretarului meu sa se asocieze multimii si
sa asculte ce vorbeste. Numele secretarului meu este Naulius. El este
stranepotul sefului de spionaj si de conspiratie, care s-a ascuns in
Etruraia, asteptand pe Catalina. Naulius este un vechi bastinas din
Iudeia, astfel ca el cunoaste bine limba ebraica. Îmi este foarte
devotat si vrednic de toata increderea.
Cand am sosit si am intrat in sala de judecata am gasit pe Naulius
care mi-a istorisit cuvintele auzite de Iisus la Siloan. El mi-a zis:
„Niciodata nu am citit in carti sau in lucrarile filozofilor, ceva ce r
semana predicilor lui Iisus. Unul dintre evreii rasculatori, dintre care
sunt atația in Ierusalim, l-a intrebat daca este cu cale de a da tribut
Cezarului, Iisus a raspuns: “Dati Cezarului cele ce se cuvin Cezarului,
si lui Dumnezeu, cele ce se cuvin lui Dumnezeu”.
Tocmai din cauza intelepciunii lui, eu am ingaduit Nazarineanului
libertatea, pentru ca era in puterea mea sa-l arestez si sa-l trimit la
Pretoriu, dar aceasta ar fi fost impotriva dreptatii ce a caracterizat
totdeauna pe Romani. Omul acesta nu era nici tendentios si nici
rasculator, si eu l-am ocrotit cu protectia mea, poate necunoscuta lui.
El avea libertatea sa lucreze, sa vorbeasca si sa faca adunari si sa
tina predici poporului si sa-si aleaga ucenicii, neimpiedicat de niciun
mandat pretorian. Daca s-ar intampla insa, fereasca-ne zeii, aceasta
este doar o presupunere, daca s-ar intampla, zic eu, ca religia
stramosilor nostri sa fie inlocuita de religia lui Iisus, lucrul acesta
s-ar datora acestei nobile tolerante si prea marii indulgente pe care le
ingaduie Roma. Pe cand eu, mizerabil nenorocit, voi fi fost poate
instrumentul pe care crestinii il numesc “Providenta” prin care sa vina
peste noi aceasta soarta si destin. Dar libertatea aceasta nemarginita,
data lui Iisus, a indignat tare pe evrei; dar nu pe cei saraci, ci pe
cei bogați si puternici, intr-adevar, Iisus era foarte aspru cu cei din
urma (cu bogatii) si de aceasta a fost pentru mine un bun motiv de a nu
tulbura libertatea Nazarineanului.
Fariseilor si carturarilor le zicea: „Voi sunteti pui de vipera, voi
va asemanati cu mormintele varuite”; alteori indignat de ingamfatele
lor postiri si daruiri ale bogatilor le spunea ca „doi bani ai unei
vaduve sarace sunt mai pretuiti inaintea lui Dumnezeu”, decat darurile
lor bogate. În fiecare zi se faceau plangeri la sala de judecata contra
abuzurilor evreilor bogati. Eram informati ca vreo nenorocire o sa i se
intample acestui om; caci nu va fi fost pentru prima oara, cand
Ierusalimul sa-si omoare cu pietre pe cei care erau numiti de ei
„profeti”. Şi daca Pretoriul le va refuza plangerea, ei vor face apel la
Cezarul!
Conduita mea a fost aprobata de senat, si mi s-a promis o intarire
de soldati, dupa terminarea razboiului cu Partii, fiindca altfel, eu nu
eram in stare sa preintampin o rascoala. M-am hotarat apoi sa iau o
masura, care fagaduia de mai mult, pentru a stabili linistea in oras,
fara a supune Pretoriul la concesiuni umilitoare. Am scris lui Iisus,
invitandu-l la o convorbire cu mine, in sala de judecata, si el a venit.
Precum stiti, Nobile Suverane, in venele mele curge sange iberic
amestecat cu sange roman, care nu cunoaste frica si este nesupus
emotiilor: ma plimbam prin curtea palatului meu, cand Nazarineanul aparu
si, cand am dat cu ochii de el, mi s-a parut ca si cum o mana de fier
mi-ar fi legat picioarele de pamant si tremuram, fara voia mea, ca un
vinovat, desi Nazarineanul era calm si linistit ca un nevinovat. Cand a
venit la mine, s-a oprit deodata si ca printr-un semn, parea ca-mi zice:
Iata-ma, am sosit!
Catva timp eu am ramas incremenit si priveam cu admirare, respect si
frica, asupra acestei figuri de om supranatural, o forma de om,
necunoscuta numerosilor pictori si sculptori, care au dat forme si
figuri la tot felul de zei si eroi.
„Iisuse, i-am zis in cele din urma si limba mea gangavea…, Iisuse
din Nazaret, eu ti-am dat, timp de trei ani de zile, o mare libertate de
vorbire si rau nu-mi pare. Cuvintele tale sunt ale unui intelept, ale
unui om invatat. Nu stiu daca tu ai citit Socrate sau Platon, dar un
lucru iti spun, ca in predicile tale se afla o simplitate majestuoasa,
care te ridica mult mai sus deasupra acestor filozofi. Împaratul este
informat despre tine, si eu, umilul sau reprezentant in aceasta
comunitate, sunt foarte fericit ca ti-am ingaduit aceasta libertate, de
care te bucuri si tu atat de vrednic. Totusi nu pot ascunde de tine ca
predicile tale au starnit mari si puternice dusmanii contra ta. Nici
aceasta nu este de mirat: Socrate si-a avut dusmanii sai, si a cazut
victima lor. Ai tai sunt fara indoiala aprinsi contra ta, din pricina
libertatii pe care ti-o dau. Ma invinuiesc de a fi in legatura directa
si unire cu tine, cu scopul de a dezbraca pe evrei de mica putere ce o
mai au de la romani. Rugamintea mea deci – nu zic puterea mea – este ca
tu sa fii pe viitor mai cu bagare de seama si sa eviti a jigni mandria
dusmanilor tai, ca sa nu se rascoale populatia stupida in contra ta, si
sa ma sileasca pe mine sa intrebuintez mijloacele justitiei…”.
Nazarineanul insa a raspuns linistit:„Print al pamantului, cuvintele
tale nu ies din adevarata intelepciune. Spune furtunii: stai in
mijlocul muntelui, caci altfel vei dezradacina copacii din vale. Furtuna
iti va raspunde: numai Dumnezeu cunoaste incotro merge furtuna. Adevar
zic tie, inainte de a inflori rozele Saronului, sangele celui drept va
fi varsat…”, continua el cu emotie.
Eu i-am zis: „Tu esti mai pretios mie pentru intelepciunea ta, decat
toti tulburatorii acestia si ingamfatii de farisei, care abuzeaza de
libertatea data lor de Roma, comploteaza contra Cezarului si ne tin
intr-o frica continua, acesti mizerabili nelinistiti. Ei cunosc ca lupul
din padure se-mbraca uneori in lana si piei de oaie. Eu te voi apara
fata de ei. Palatul meu de justitie este deschis tie pentru scapare…”.
Cu nepasare, si clatinandu-si capul, cu un har si un zambet
dumnezeiesc Iisus imi riposta “Cand ziua aceea va fi sosit, nu va fi
scapare pentru Fiul Omului, nici sub pamant. Salasul celui drept este
acolo, zise el aratand spre cer: ceea ce este scris in cartile
profetilor, trebuie sa se implineasca”!
“Tanarule, i-am raspuns eu pe un ton moale, tu ma obligi ca simpla
mea cerinta sa o preschimb in porunca. Siguranta provinciilor mele, care
este incredintata ingrijirii mele cere asta. Trebuie sa arati ai multa
moderatie in predicile tale. Nu vatama pe altii, aceasta iti poruncesc.
Fericirea ta te insoteste, mergi in pace”.
“Print al pamantului, a raspuns Iisus, nu am venit ca sa aduc in
lume razboi, ci pace si iubire si bunavoin t a. Eu m-am nascut in
aceeasi zi in care Cezarul a dat pace lumii romane. Prigonirea nu este
de la mine. Eu o astept de la altii, si o voi intampina in supunere fata
de vointa Tatalui meu, care mi-a aratat calea. De aceea, restrange-ti
putin intelepciunea ta lumeasca. Nu este in puterea ta, de a aresta
victima de la picioarele altarului ce ispasesc”.
Dupa aceste cuvinte el a disparut ca un nor luminos, dupa perdelele
pretoriului. Dusmanii lui Iisus s-au adresat in cele din urma lui Irod,
sa se razbune asupra Nazarineanului. Daca Irod ar fi urmat propria sa
inclinare, in aceasta privinta, el ar fi ordonat imediat osanda la
moarte a lui Iisus; insa el, desi mandru de cinstirea domniei sale, se
temea de senatul Roman, de a nu comite vreo fapta care ar fi putut sa-i
nimiceasca influenta sa asupra Senatului, astfel nu lua nicio hotarare.
Intr-o zi, Irod veni la mine in pretoriu. Cand s-a ridicat sa plece,
dupa cateva cuvinte neinsemnate, m-a intrebat ce parere am eu despre
Iisus Nazarul. Eu i-am spus ca dupa parerea mea, Iisus este un mare
filozof, dupa cum unele natiuni mari adesea produc, si ca invataturile
sale, cu niciun chip, nu pot fi socotite ca fiind eretice sau
primejdioase, iar Roma este dispusa a-i ingadui toata libertatea de a
vorbi si este indreptatit prin faptele sale.
Irod a suras cu ironie si salutandu-ma, cu respect prefacut, s-a departat.
Se apropia marea sarbatoare a evreilor; conducatorii religiosi
planuiau sa se foloseasca de aceasta ocazie si de exercitarea populara,
care are loc intotdeauna, la sarbatoarea Pastilor lor. Ora s ul era
arhiplin de o populatie turbulenta care dorea moartea Nazarineanului.
Spionii mei mi-au raportat ca Arhiereii si Fariseii intrebuinteaza
tezaurul templului ca sa mituiasca in acest scop pe popor. Primejdia
crestea pe fiecare ora. Am scris atunci la Prefectul Siriei sa-mi
trimita imediat o suta de soldati de infanterie si tot atatia de
cavalerie, dar el a refuzat sa-mi trimita. M-am vazut atunci ramas
singur, numai cu o mana de soldati; niste pazitori imbatraniti in
mijlocul unui oras rasculat, neputinciosi de a reprima o rascoala si
fiind silit sa o tolerez.
Rasculatii au pus mana pe Iisus, si cu toate ca ei simteau ca nu au
de ce sa se teama de Pretoriu, crezandu-ma alaturi de conducatorii lor,
in privinta aceasta, au continuat sa strige: „Rastigneste-l!”.
Trei partide se unisera impotriva lui Iisus: Irodienii, Saducheii si
Fariseii; Saducheii, a caror conduita era sprijinita de doua motive: ei
urau pe Iisus, si doreau sa scape de sub jugul roman. Acestia nu au
putut uita niciodata, intrarea mea in sfantul lor oras, cu steaguri care
purtau chipul imparatului Roman, desi eu cu acea ocazie, am facut o
greseala din necunoasterea legilor lor. Totusi, in ochii lor, profanarea
aceasta nu s-a micsorat.
O alta nemultumire pe care o purtau ei in s ii, era propunerea mea,
de a intrebuinta o parte din tezaurul templului pentru ridicarea de
cladiri publice. Din cauza acestei propuneri, ei erau plini de
amaraciune.
Fariseii erau dusmanii pe fata ai lui Iisus, si nu le pasa prea mult
de guvernul nostru. Ei au fost siliti sa inghita timp de trei ani si
jumatate pilulele amare pe care Nazarineanul le arunca in fata lor, in
public, oriunde se ducea, si fiind prea slabi si sfiosi si neavand
curajul de a lua singuri masurile dorite, ei au fost bucurosi de a se
uni cu Irodienii si Saducheii. Pe langa cele trei partide, ei mai aveau
de luptat impotriva unei populatii indarjite si totdeauna gata de a se
uni la rascoala si de a se folosi de confuzia si neințelegerea ce
rezulta din aceasta.
În felul acesta Iisus a fost tarat inaintea Arhiereului si condamnat
la moarte. Cu aceasta ocazie, Casa Arhiereului, a savarsit umilul fapt
de supunere; el si-a trimis prizonierul la mine ca sa pronunt eu osanda
definitiva, asupra lui.
Eu i-am raspuns ca, deoarece Iisus este Galilean afacerea cade sub
jurisdictia lui Irod si am poruncit sa-l trimita la el. Acel tetrarh
viclean si-a marturisit umilinta, pretextand a avea respect fata de
mine, prin sutana Cezarului, mi-a incredintat mie soarta acestui om.
Îndata palatul meu a luat infatisarea unei cetati ocupate. Fiecare
moment ce trecea, sporea numarul tulburarilor. Ierusalimul era inundat
de populatia adunata de prin muntii Nazaretului. Se pare ca toata Iudeea
se afla la Ierusalim.
Eu imi luasem de femeie (sotie) o domnisoara dintre Gali, care
avusese niste descoperiri pentru viitor. Plangand, ea s-a aruncat la
picioarele mele si mi-a zis: „Pazeste-te! Sa nu te atingi de omul
acesta, pentru ca el este Sfant! Noaptea trecuta eu l-am vazut in vis.
El umbla deasupra apelor. El zbura pe aripile vantului, si vorbea
furtunilor si pestilor marii si toate erau supuse vointei lui. Chiar si
raul de pe muntele Kidron, curgea plin de sange. Statuile Cezarului erau
pline de murdaria Golgotei. Catapetesmele dinlauntrul templului, s-au
daramat si soarele s-a intunecat ca imbracat in doliu. O! Pilate, rau
mare te asteapta, daca nu vei asculta sfatul femeii tale. Blestemele
Senatului Roman! Teme-te de puterea Cerului!”
Pe la timpul acesta treptele de marmura, gemeau sub greutatea
multimii, iar Nazarineanul, era adus iara s i la mine. Eu am pornit spre
sala de judecata, urmat de garda mea. Într-un ton aspru, am intrebat pe
popor, ce vrea!….
„Moartea Nazarineanului” a fost raspunsul.
„Pentru ce crima?” am intrebat eu.
„El a hulit pe Dumnezeu si a profetit daramarea templului. El se numeste pe sine Fiul lui Dumnezeu, Mesia, Regele Iudeilor”.
Eu le-am spus ca justitia Romana nu pedepseste astfel de fapte cu moartea.
„Rastigneste-l, rastigneste-l!” izbucni insa strigatul de la gloata
infuriata. Strigatele gloatei infuriate zguduiau palatul din temelie. În
mijlocul acestei zarve nemaipomenite, nu era decat un om liniștit si
calm. ACESTA ERA IISUS DIN NAZARET.
Dupa mai multe sfortari, fara rezultate, de a-l scapa de furia
acestor persecutori inversunati, eu am luat o masura care pentru moment
mi se paru ca va servi ca sa-i scap viata; am dat porunca ca el sa fie
biciuit; apoi cerand ligheanul cu apa, eu m-am spalat pe maini in fata
multimii, aratand prin aceasta, dezaprobarea mea pentru acest fapt. Dar
in zadar. Acesti mizerabili nu s-au mul t umit decat cu viata lui.
În desele noastre tulburari civile, eu am fost de mai multe ori
martor al furiei popoarelor dar, din cate am vazut, nimic nu se poate
asemana cu aceasta.
Într-adevar s-ar putea spune ca in aceasta ocazie toate spiritele
rele din tinutul infernului s-au strans in Ierusalim. Multimea parea ca
nu umbla pe picioare, ci umbla pe sus urland, precum valurile unei mari
infuriate. O mare neastamparata se intindea de la portile Pretorului
pana la muntele Sion, cu strigate, cu fluieraturi, cum nu s-a mai auzit
niciodata in istoria Romei.
Ziua s-a intunecat ca un amurg, asemenea celui vazut la moartea lui
Iulius Cezar cel Mare, care s-a intamplat tot asa pe la mijlocul lui
Martie. Eu, Guvernatorul provinciei rasculate, stateam rezemat de o
coloana a palatului meu, gandindu-ma la infricosatorul fapt al acestor
oameni cruzi care tarau spre executie pe nevinovatul Nazarinean.
Toti disparusera din jurul meu. Ierusalimul, scosese afara pe
locuitorii sai, care se insirasera pe partile funebre ce conduc spre
Geronica (Golgota). Un aer de jale si intristare ma acoperea. Garda mea
insotise pe cavaleri, iar sutasul pentru a arata o umbra de putere, se
straduia sa faca ordine.
Eram lasat singur si cu inima zdrobita si ma gandeam ca ceea ce s-a
petrecut in momentul acesta statuse mai mult in puterea zeilor, decat in
puterea omului.
Deodata se auzi un mare strigat, ce venea de pe Golgota, care parea
ca este adus de vant si care anunta o agonie pe care urechea omeneasca,
n-a mai auzit-o vreodata. Nori mari, intunecosi si negri s-au coborat si
au acoperit aripa templului, si asezandu-se asupra orasului, l-a
acoperit ca un val, si un puternic cutremur de pamant a zguduit totul.
Atat de infrico s atoare au fost semnele ce s-au vazut, atat pe
ceruri cat si pe pamant, incat se zice ca: Dionisie Acropagul ar fi
exclamat: „sau ca autorul naturii sufera, sau ca Universul se
sfarseste.”
Catre ceasul dintai al noptii, mi-am luat mantaua pe mine si am
pornit pe jos in oras, spre portile Golgotei. Jertfa era consumata!…
Multimea se intorcea in cetate, dar de fapt tot agitata, dar si
posomorata si cu fetele lor intunecate si mohorate si disperate.
Multi erau cuprinsi de frica si de remuscare pentru cele ce
vazusera. De asemenea, am vazut pe mica trupa de ostasi, trecand
mahniti, iar purtatorii steagului, isi invaluisera capul in semn de
intristare.
Am auzit un ostas murmurand in cuvinte straine, pe care eu nu le-am
inteles. Ici si colo, se vedeau grupuri de oameni si femei adunati si,
cand aruncau privirea spre muntele Calvarului ramaneau nemiscati, ca in
asteptarea vreunei alte minuni a naturii.
M-am intors in Pretoriu intristat si plin de ganduri care ma
framantau. Urcandu-ma pe trepte, se puteau vedea stropii de sange care
cursesera de la Nazarinean.
Dupa un timp a venit la mine un batran, cu o grupa de femei
plangand, care ramasesera la poarta, iar el s-a aruncat la picioarele
mele plangand amar. L-am intrebat ce vrea si el mi-a zis: „Eu sunt Iosif
din Arimateia, si am venit sa cer de la tine ingaduinta de a ingropa pe
Iisus din Nazaret”….
I-am zis: „Cerinta ta se va implini”….
Atunci, primind raportul ca Iisus este mort, am poruncit lui Naulius
sa ia cu sine ostasi si sa supravegheze inmormantarea, ca sa nu fie
impiedicata.
Mai tarziu cateva zile, mormantul a fost gasit gol. Ucenicii sai au
vestit in toata provincia, ca Iisus s-a sculat dintre morti cum
prezisese el.
Îmi mai ramasese numai aceasta datorie, ca sa fac cunoscut
imparatului aceasta intamplare dezgustatoare si neobisnuita. Chiar in
noaptea aceea, ce a urmat catastrofei neasteptate am inceput a face
acest raport si, de catre ziua, s-a auzit un sunet de pe Calvar,
intonand aria Dianei, care a venit la urechile mele!…
Aruncandu-mi privirea spre poarta Cezarului, am vazut apropiindu-se o
trupa de soldati si am auzit sunetul trambitei care intona marsul
Cezarului. Erau intaririle care mi se fagaduisera, cele doua mii de
ostasi alesi, si pentru a grabi sosirea lor, au calatorit toata noaptea.
A fost hotarat de soarta!… am strigat eu cu amaraciune si
frecandu-mi palmele, ca marea nelegiuire sa fie indeplinita, si ca
pentru scopul de a impiedica rascoala de ieri, trupele de ostasi sa
soseasca astazi!!!… Soarta cruda, cum iti bati joc de soarta
muritorilor!
Era prea adevarat ce a strigat Nazarineanul de pe cruce: „S-a sfarsit”.
Acesta este cuprinsul raportului si raman al Majestatii Voastre supus, cu respect si smerenie.
Guvernatorul PONŢIU PILAT
Facut in Ierusalim in a XXVIII-a zi a lunii Martie,
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.