Potrivit NewsIn, celor zece piraţi le-a luat doar 16 minute pentru a
aborda şi a trece la controlul navei. Acum, vaporul Sirius Star se
adaugă unei alte capturi impresionante. Nava ucraineană Faina a ajuns în
controlul piraţilor cu tot cu încărcătura de 30 de tancuri ruseşti
T-72. Tâlharii cer o răscumpărare de 20 de milioane de dolari.
2. Răpirea şi răzbunarea Cezarului
În anul 73 î.Ch., pe atunci un simplu nobil în vârstă de 25 de ani,
viitorul împărat al Romei era la bordul unei nave care naviga spre
insula Rodos. Socotelile i-au fost încurcate de piraţii din Cilicia –
regiune ce face acum parte din sudul Turciei -, care au capturat vaporul
şi implicit pe Cezar. Patricianul i-a fermecat cerându-le să dubleze
suma pe care o cereau drept răscumpărare şi glumind despre modul în
care-i va pedepsi. Cezar a fost eliberat după ce aurul a fost plătit
numai pentru a se întoarce în fruntea flotei romane ca să-şi nimicească
răpitorii. Toţi piraţii au fost capturaţi şi crucificaţi.
3. Piratul Jean Fleury îşi însuşeşte aurul aztec furat de conchistadori
Hoardele spaniole au prădat cam tot ce au găsit după cucerirea
imperiilor sud-americane la începutul secolului al 16-lea. În 1523,
francezul Jean Fleury a fost primul care a prădat galioanele spaniole,
bine înarmate, dar lente, de aurul furat la rândul lor de conchistadori
de la băştinaşii azteci. Trei nave spaniole încărcate cu bijuterii, aur
şi animale exotice provenind din regatul Montezuma au căzut în mâinile
corsarilor lui Fleury pe coastele Portugaliei.
4. Otomanul Barbarossa cucereşte insula Capri
Barbarossa era cel mai cunoscut dintre cei patru fraţi otomani ale
căror fapte de arme au fost admirate de Imperiul Otoman pentru teroarea
indusă regatelor creştine. În 1535, Barbarossa a cucerit insula italiană
Capri, aflată aproape de Napoli, unul dintre cele mai bogate oraşe ale
creştinătăţii. Castelul pe care Barbarossa l-a zidit pe insulă
dăinuieşte şi astăzi.
5. Francis Drake face de ruşine Armada spaniolă
Englezul care a făcut înconjurul Pământului la bordul navei sale
era, printre altele, şi piratul preferat al reginei Elisabeta I. Din
misiunile încredinţate făcea parte şi jefuirea spaniolilor de comori. Ca
un supus destoinic, Drake aducea prada Maiestăţii sale şi primea
jumătate din captură drept răsplată. În 1584, Francis Drake i-a dat o
lovitură grea regelui Spaniei, distrugând mai multe nave cu care Armada
se pregătea să se îndrepte spre Anglia, după un atac asupra portului
Cadiz.
6. Taiwanul, capturat de Koxinga
Piratul Koxinga era loial dinastiei chineze Ming, suprimată în 1644
de invadatorii Manchu care au adus la putere dinastia Qing. Pe mare şi
pe uscat, Koxinga a hărţuit oştile Manchu. Până la urmă, însoţit de
25.000 de oameni la bordul a câteva sute de nave de război, a părăsit
provincia Fujian şi s-a îndreptat spre Taiwan, pe atunci sub ocupaţie
olandeză. După zece luni de asediu, occidentalii au fost alungaţi, iar
Koxinga şi-a făcut un regat privat în Taiwan. Regatul pirateresc a cedat
de-abia 20 de ani mai târziu forţelor venite din China.
7. Henry Morgan cucereşte Panama
În drumul către aurul şi argintul pe care spaniolii le scoteau din
minele din Lumea Nouă, aceştia treceau prin portul Panama, ceea ce făcea
oraşul o ţintă de primă mână pentru tâlhari. În 1671, corsarul Henry
Morgan, spaima Caraibelor, aflat în slujba guvernului englez, a atacat
oraşul în fruntea a 1.400 de oameni. Deşi trupele spaniole erau
superioare numeric, reputaţia piraţilor lui Morgan i-a timorat pe
apărători. Prada însă a fost dezamăgitoare pentru piraţi, pentru că
grosul comorilor a dispărut ca prin minune înainte de atacul lui Morgan.
8. Capitanul Kidd înhaţă nava Cara Merchant
William Kidd a inspirat numeroase opere literare, iar legendele
despre avuţiile sale dobândite de pe urma jafurilor i-au făcut pe mulţi
să-şi piardă ani în căutarea comorilor îngropate. Cea mai piraterească
faptă a lui Kidd s-a petrecut în 1698, pe coastele Indiei, când a pus
mâna pe nava comercială armeană Cara Merchant. A vândut mare parte din
încărcătură, dar se poate să fi îngropat o parte din prădăciune înainte
să scufunde nava în apropiere de coastele Hispaniolei, acum Republica
Dominicană. În noiembrie 2008, rămăşitele navei au fost identificate.
9. Blocada lui Barbă Neagră asupra Charlestonului
Poate cel mai vestit şi înfricoşător pirat al istoriei, Edward
Teach şi banda sa de piraţi acţionau pe coastele Carolinei de Nord şi
vizau navele care transportau tutun, vopseluri şi zahăr din şi spre
coloniile britanice. Nici navele cu sclavi nu scăpau atacurilor feroce
ale căpitanului poreclit Barbă Neagră. În 1718, piraţii şi-au proţăpit
corăbiile în apropiere de intrarea în portul Charleston şi au jefuit mai
multe nave. A făcut însă o singură cerere de răscumpărare: un cufăr cu
medicamente în schimbul unor ostatici.
10. Ching, întâi amantă de pirat, apoi pirat în toată regula
După moartea soţului său, piratul Zheng Yi în 1807, fosta
prostituată Ching Shih a luat comanda câtorva sute de nave jefuind în
voie navele ce se abăteau prin Marea Chinei de Est, iar reputaţia ei a
ajuns până în Malaiezia. Cea mai mare reuşită a femeii-pirat a fost însă
că a ştiut când să renunţe. Incapabil să o înfrângă, guvernul chinez
i-a oferit amnistia. A acceptat oferta în 1810 şi s-a retras din
activitatea hoţească cu o avere respectabilă. De asemenea, a avut grijă
şi de oamenii din echipaj, obţinându-le tuturor iertarea autorităţilor.
Unul dintre personajele din “Piraţii din Caraibe” ar putea fi inspirat
de Ching Shih.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.