|
|
|
Să fie oare lumea aşa cum o vedem?
David Bohm, profesor de fizică teoretică la Universitatea din
Londra, afirmă în cadrul teoriilor sale, că tot ceea ce aparţine
universului material are un caracter iluzoriu, fiind rezultatul unei
ordini implicite, un fel de lume a cauzelor şi ideilor, denumită
„holo-mişcare", pentru a sugera astfel dinamismul şi interacţiunile
aspectelor din univers. Comentând teoriile lui Bohm, prof. Arthur
Ellison spune: „Ştiinţa obişnuită oferă teorii care sunt doar aproximări
ale condiţiilor locale specifice acestei infime părţi din univers pe
care o putem cunoaşte la ora actuală. Observăm natura cu lupa şi
încercăm s-o obiectivăm alterând şi deformând astfel ceea ce este,
înlocuind-o de fapt cu ceea ce sperămsă vedem”. Astfel, ceea ce se
observă depinde de locul şi timpul observatorului - iar concret, în
viaţa zilnică, de temerile, prejudecăţile şi limitările sale.
Când primele corăbii europene au ajuns în ceea ce se numeşte acum Noua
Zeelandă, maurii nici măcar nu le-au observat. Paradoxal, şi aceasta
deoarece ele pur şi simplu nu existau în lumea fizică pentru ei - am
spune noi pentru că nu existau în acel ansamblu de concepţii, idei,
viziuni şi mentalităţi ale acelor oameni, ansamblu pe care îl vom numi
realitatea colectivă a maurilor.
FLORILE ZBURĂTOARE
Pentru a ilustra că oamenii văd numai ceea ce sunt "programaţi" să
vadă, profesorul Ellison a făcut un experiment simplu. Utilizând
principiile electromagnetismului, a aranjat ca o vaza cu flori lăsată pe
masa din faţa sa în timp ce el ţinea o conferinţă, să se ridice în aer
şi apoi să coboare din nou pe masă, ca o consecinţă firească a
interacţiunilor într-un câmp electro-magnetic pe care el urma să-1
declanşeze acţionând discret un comutator la un moment dat. El nu a
atras însă deloc atenţia publicului asupra a ceea ce se întâmplă.
Florile s-au ridicat conform planului, el continuându-şi neperturbat
conferinţa, aşteptând comentariile care urmau să se facă. Câţiva oameni
au afirmat cu curaj că au văzut florile ridicându-se şi coborând. Alţii
au adăugat că au văzut chiar şi "mâinile" unui spirit ridicându-le. Dar
marea majoritate dintre cei prezenţi - raţionaliştii - au declarat că ei
nu au văzut nimic. Fiind un lucru atât de ilogic şi bizar pentru mintea
şi simţurile lor, pur şi simplu i-au refuzat existenţa.
CUM AR FI ASCULTAT HOMER RADIOUL
S-a declarat că percepţia şi conştiinţa se pot schimba în decursul
veacurilor, şi că "marea vinului negru" a lui Homer, este de fapt o
descriere ad literam mai degrabă decât una poetică, a ceea ce generaţia
sa percepea ca fiind culoarea mării. Dar tocmai pentru că anticii erau
mai orbi în privinţa culorilor, aşteptările şi experienţele lor erau de
asemeni mai limitate. Este evident, de exemplu că pentru ei o voce
metalică, neumană, nu ar fi putut veni de la un aparat de radio, ci mai
degrabă de la zei sau de la un oracol. S-a ajuns la concluzia
că creierul uman este un receptor foarte selectiv: ne permite să vedem
şi să reţinem, doar ceea ce poate fi asimilat de moştenirea noastră
personală şi culturală.
AMNEZIA OZN-urilor
Ca în experimentul profesorului Ellison, mulţi oameni nu au văzut
evenimentul care contravenea viziunii lor. Alţii 1-au înfrumuseţat după
gustul lor. Dar în afara celor care au perceput bizarerii şi lucruri
"imposibile", mulţi suferă de ceea ce parapsihologul Brian Inglis
numeşte "disonanţă retrocognitivă". Aceasta este situaţia
celor care sunt martori ai fenomenelor paranormale: cu cât trece mai
mult timp de la producerea lor, cu atât martorii oculari tind să le
creadă mai puţin. Acest fenomen s-a constatat şi în ceea ce priveşte
martorii apariţiilor unor OZN-uri. Deşi o experienţă atât de puternică
şi specială nu ar trebui să se mai şteargă niciodată din memoria lor,
faptele demonstrează contrariul. Timpul este un mare duşman al
rezultatelor pozitive în parapsihologie.
|
|
|
|
|
Când sunt confruntaţi cu paranormalul, raţionaliştii se comportă
ostil, frizând uneori isteria. Oamenii de ştiinţă urmăresc
marginalizarea lui, de "teama" unei noi ere negre a superstiţiilor. De
fapt, ei se tem că, prin revelarea realităţii, va apare necesitatea
imperioasă a revizuirii conceptelor ştiinţifice cu care vor trebui să se
confrunte mai departe. Raţionaliştii care nu au legătură cu ştiinţa, au
adesea inconştient o teamă şi mai aberantă: că realitatea noastră
colectivă va fi astfel distrusă şi ceea ce este nebunie acum va deveni
bun simţ şi invers. Dar nu oricine are experienţe paranormale,
chiar dacă le caută. Cei "senzitivi", ca marele medium Daniel Douglas
Home sunt rari şi în ciuda rezultatelor extraordinare ale experimentului
Philip în care mesele se ridicau de la sol în cadrul şedinţelor de
spiritism, marea majoritate a meselor au rămas şi rămân în continuare
liniştite pe sol. Chiar şi printre cei care cred sincer în existenţa
paranormalului, realitatea noastră colectivă, mentalitatea comun
acceptată, este atât de puternică, încât adesea asemenea fenomene trec
neobservate. Având în vedere această capacitate a minţii de a ignora
inacceptabilul, putem presupune că multe experienţe bizare au loc
practic tot timpul dar sunt adesea neobservate.
REALITATEA ILUZIEI ŞI ILUZIA REALITĂŢII
În lumea ocultă, realitatea este manipulată de adept folosind
transa, hipnoza şi formele mentale proiective. În ritualurile legendare,
se realizau proiecţii ale unei realităţi noi; "lumea de dincolo", lumea
imaginaţiei şi lumea fizică ajungeau să interfere până la a se
suprapune. O păpuşă poate fi îmbrăcată asemeni unei persoane şi botezată
cu numele acesteia, iar un magician îi poate da o corespondenţă cu o
situaţie concretă de viaţă conform unui scenariu ce mimează rezultatele
scontate în planul realităţii. Două păpuşi aşezate spate în spate, de
exemplu, pot simboliza şi evoca o ceartă pe care magicianul negru o
doreşte între două persoane. Mulţi ocultişti şi mistici afirmă
că tot ce ne imaginăm capătă imediat o existenţa de sine stătătoare şi
se întipăreşte într-un plan ideoplasmatic. Vizualizarea puternică şi
deliberată va duce imaginea mentalizată în acest plan, de unde în
situaţii excepţionale poate fi percepută cu simţurile fizice. Orice idee
puternică sau dorinţă devine o formă-gând, care, teoretic, ar trebui să
distrugă realitatea colectivă creând o nouă realitate proprie
mentalizată, deşi doar rareori o face. Astfel, de exemplu, imaginea
Fecioarei Măria poate fi proiectată în forma-gând a celor ce cred în
existenţa ei, marea majoritate fiind copii sau fete tinere, care devin
primii receptori ai mesajelor paranormale venite de la ea. Din câte se
ştie, Fecioara Măria nu s-a adresat decât celor credincioşi.
Ocultiştii susţin că formele-gând, dacă sunt puternic impulsionate
energetic prin emoţia intensă a celor care le animă pot avea o viaţă a
lor proprie. Acesta ar fi motivul pentru care Fecioara din Medjugore a
devenit necaracteristică ecumenic: ea a ales o femeie localnică
pentru a-i dărui graţia sa - deşi femeia era musulmană. În plus,
aceasta nu este o viziune tradiţională a Fecioarei. Viziunile mai ridică
şi alte întrebări în legătură cu modul lor de manifestare.
Adesea cei care au admis existenţa fenomenelor paranormale şi au
trăit chiar percepţii neobişnuite au sfârşit pe rug sau în instituţii
psihiatrice; chiar şi azi, foarte rar doctorii încurajează asemenea
fenomene. Totuşi Morton Schatzman, lucrând cu un spirit numit "Ruth" în
1970 a reuşit să aducă o anume înţelegere a ceea ce numim "realitate
colectivă", sau acces la arhetipurile subconştientului colectiv.
Departe de a sfârşi aici subiectul, în numerele viitoare ale revistei
vom dezbate şi alte aspecte legate de parapsihologic în lumina
ultimelor descoperiri ale ştiinţei moderne.
Claudiu Trandafir
|
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.