De ce dorm bebeluşii din Finlanda în cutii de carton?
De ce dorm bebeluşii din Finlanda în cutii de carton?
(Foto: Shutterstock.com)
+ zoom
Galerie foto (2)
Obiceiul a fost iniţiat în anii `30 şi se păstrează şi astăzi, considerându-se că el a dus la înregistrarea celei mai mici rate a mortalităţii infantilă din lume.
Cutia este dată în dar de stat tuturor mamelor indiferent de statutul lor social. Cu salteaua aşezată în ea, cutia devine primul pătuţ al copilului. Desigur, mamele au dreptul să refuze cutia şi să primească în schimb 140 de euro, însă 95% dintre ele aleg cutia care oricum valorează mai mult.
Iniţial, în 1938, cutia a fost creată pentru familiile cu statut economic deficitar, însă 11 ani mai târziu, ea a început să fie acordată tuturor nou-născuţilor.
„Nu numai că era oferită tuturor viitoarelor mame, dar legislaţia sublinia că pentru a o putea obţine, mamele erau obligate să meargă la control medical înainte de cea de-a patra lună de sarcină”, a declarat Heidi Liesivesi, care lucrează la Instituţia de Asigurări Sociale din Finlanda.
Aşadar, cutia le asigura mamelor tot ceea ce aveau nevoie pentru a-şi îngriji copiii, determinându-le totodată pe acestea să meragă la doctor.
În anii `30, Finlanda era o ţară săracă iar mortalitatea infantilă era ridicată (65 de copii din 1000 mureau). Însă în următoarele decenii, situaţia s-a îmbunătăţit semnificativ.
Conţinutul cutiei:
Saltea, husă pentru saltea, cearşaf de pat, cearşaf de pătură, pătură, sac de dormit;
Cutia în sine promovată ca pătuţ;
Costum de iarnă, căciulă, mănuşi cu un deget izolate şi ghetuţe;
Costum subţire cu glugă şi salopete tricotate;
Şosete, mănuşi, căciulă tricotată, cagulă;
Body, costumaşe, colanţi;
Prosop de baie cu glugă, forfecuţă pentru unghii, perie de par, periuţă de dinţi pentru copii, termometru de baie, cremă pentru iritaţia produsă de scutec, prosop;
Scutece din pânză şi muselină;
Cărţi cu imagini şi jucării educaţionale;
Bureţi pentru sutien şi prezervative.
Pentru a vizualiza produsele din cutie puteţi accesa site-ul Kela.
De ce dorm bebeluşii din Finlanda în cutii de carton? (Foto: Shutterstock.com)
Unele familii nici nu şi-ar putea permite tot ceea ce se găseşte într-o astfel de cutie, în timp ce pentru altele este o modualitatea de a economisi timp.
„Un raport recent reliefa că mamele finlandeze sunt cele mai fericite din lume şi când l-am citit m-am gândut la curie. Suntem îngrijite foarte bine, chiar dacă acum au fost reduse unele dintre serviciile publice”, a declarat Titta Vayrynen, în vârstă de 35 de ani, mama a doi băieţei.
Când a născut al doilea copil, ea a optat pentru bani în locul cutiei, folosind hainele aceleaşi haine pe care le-a primit la prima naştere. Acest lucru se întâmplă destul de des, mai ales că hainele au culori unisex şi pot fi purtate atât de băieţi, cât şi de fete.
Conţinutul cutiei s-a schimbat de-a lungul anilor. În anii `30 -`40, ea conţinea materiale textile deoarece mamele erau obişnuite să realizeze hăinuţe pentru bebeluşii lor. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, în schimb, flanelul şi bumbacul erau necesare pentru armată, aşa că mare parte din materialele adăugate în trecut în cutie au fost înlocuite cu lenjeria de pat din hârtie şi pânzele.
Prin anii `50 au început să apară hăinuţele gata făcute, iar în anii `70 s-au introdus costumaşele confecţionate din materiale elastice. În cele din urmă, în 1968 a apărut sacul de dormit, iar un an mai târziu au fost introduse scutecele de unică folosinţă (dar care nu au rezistat mult, fiind înlocuite cu scutece de pânză). De la an la an, compoziţia cutiei variază un pic, uneori fiind vorba doar de culori diferite ale hănuţelor.
Un alt beneficiu adus de cutie a fost acela că i-a educat pe părinţi să nu îşi mai ia copiii cu ei în pat, ci să îi lase să doarmă separat.
Una peste alta, cutia este un simbol al egalităţii şi al importanţei pe care au copiii şi maternitatea.
Sursa: BBC
RSS Follow us on Twitter Become our friend on Facebook
Fantome ascunse de KGB
digg
0 comentarii
Peştii care comunică prin semne
Misterele Planetei : Megaliţi si civilizatii disparute
Germania nu ar fi atacat URSS fara petrolul romanesc .
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
În inima Moscovei, nu departe de Piaţa Roşie, se înalţă una dintre cele
mai frumoase, dar poate şi cele mai enigmatice clădiri ale capitalei
ruse – cea a Institutului de Asistenţă Medicală de Urgenţă din
Moscova. În urmă cu două veacuri, în 1803, contele Nikolai Şeremetiev
construia acest palat la rugămintea iubitei sale soţii, actriţa
Praskovia Jemciugova. Frumoasa artistă visase într-o noapte că aici,
în centrul străvechi al Ţaratului Rus, trebuie să ridice un adăpost
pentru năpăstuiţii sorţii, pentru oamenii obidiţi, pentru invalizi,
bătrâni şi pribegi. Din păcate, contesa Jemciugova nu a apucat
niciodată să vadă palatul, căci a murit în chinurile facerii. Înnebunit
de durerea pierderii soţiei, cât şi a fiului abia născut, contele
Şeremetiev s-a sinucis la scurt timp după finalizarea măreţului proiect.
Clădirea, care a devenit într-adevăr un centru de caritate pentru
oamenii fără adăpost, a fost numită “monumentul dragostei şi al
suferinţei umane”. Către azilul Şeremetievski se târau din toate
colţurile Moscovei cei mai nefericiţi şi mai schilodiţi oameni. Aici
erau aduşi muribunzii, dar şi victimele unor accidente cumplite, ca
şi sinucigaşii care scăpaseră ca prin minune cu viaţă. Cât de multă
durere şi suferinţă au văzut aceste ziduri în două sute de ani, cât de
mulţi oameni şi-au dat aici ultima suflare! Mulţi dintre ei, hoinari în
timpul vieţii, nu şi-au găsit liniştea nici după trecerea lor pe
celălalt tărâm. Căci, se spune că sufletele lor rătăcesc între cele două
lumi, cel al morţii şi cel al vieţii, bântuind vechiul palat al
contelui Şeremetiev.
Fantome ascunse de KGB
Azilul Şeremetievski, azi Institutul de Asistenţă Medicală de Urgenţă,
fondat în 1923, poartă numele renumitului chirurg rus “Nicolai
Sklifosovskii”. În prezent, este atât cel mai important centru medical
de urgenţă din Rusia, cât şi cel mai dotat institut naţional pentru
studierea afecţiunilor grave. Până şi cercetătorii institutului vorbesc
despre faptul că imobilul continuă să fie locuit de umbrele
năpăstuiţilor de odinioară. “De nenumărate ori, am avut senzaţia că sunt
îndeaproape urmărită, că în spatele meu se află cineva. În timpul
nopţii, din subsoluri se aud gemete, strigăte de durere. De multe ori,
am auzit clar sunetul paşilor pe coridoarele pustii” – povestea în
1990, pentru o revistă de parapsihologie, Liudmila Baranova, cercetător
al institutului.
Deşi era medic neurochirurg, Liudmila Baranova studiase ani la rând
fenomenul fantomelor. Asta, până când scrupuloşii agenţi KGB au fost
informaţi cu privire la activitatea savantei şi studiile sale au fost cu
desăvârşire interzise, sub ameninţarea cu închisoarea. Toate datele,
fotografiile, mărturiile pe care le adunase în ani au fost îndosariate
şi însemnate cu ştampila “Secret”. Nici până astăzi, când multe din
dosarele arhivei KGB au fost desecretizate, Liudmila Baranova nu a
reuşit să-şi obţină dosarele confiscate, care conţineau informaţii şi
dovezi ce atestau existenţa fantomelor.
Pasiunea cercetătoarei pentru fenomenele paranormale o moştenise de
la tatăl ei care, în anii ’50, era recunoscut în Serpuhov, o localitate
de lângă Moscova, pentru şedinţele sale de spiritism. “Îmi amintesc că
vecinii vorbeau despre casa noastră ca despre lăcaşul spiritelor celor
plecaţi dintre cei vii. Despre tatăl meu, care era de profesie tot
medic, se spunea că era un tămăduitor al sufletelor, pentru că putea să
comunice cu spiritele. Mulţi oameni soseau la noi pentru a-i solicita
ajutorul. Veneau, mistuiţi de dorul rudelor pierdute, veneau nădăjduind
să afle că viaţa de apoi chiar există. Tata nu mi-a permis niciodată să
particip la acele şedinţe şi, în general, nu îndrăznea să deranjeze
spiritele celor trecuţi dincolo decât dacă el considera că este absolut
necesar. Auzeam mai mult de la vecini ce se petrece în biroul său, care
tot timpul avea storurile trase. În semiîntuneric, la o masă rotundă,
se strângeau participanţii care chemau sufletul celui decedat.
Oamenii credeau despre el că este un trimis al Domnului, un
intermediar între cei vii şi cei morţi. Eram deja medic stagiar, mă
măritasem şi aveam o fetiţă, când tata a renunţat să mai păşească peste
pragul lumii de dincolo. Ceea ce l-a convins a fost o întâmplare
banală. Fetiţa mea avea doi ani şi, cât timp eram la spital, ea rămânea
cu părinţii mei. Într-una din zile, tata a găsit-o stând în
picioare, pe un scaun, la fereastră, pregătită să sară în gol. Când a
întrebat-o de ce voia să facă aşa ceva, Maşa i-a răspuns că în
văzduh, chiar în faţa ferestrei, este un unchiaş care o cheamă, care o
îndeamnă să vină către el. Fireşte că afară nu se zărea nimeni.
Atunci, tata a hotărât că nu mai trebuie sub niciun chip să tulbure
liniştea celor adormiţi întru Domnul. Toate aceste experienţe au trezit
în mine o curiozitate pe care doar un savant o poate înţelege. Ca
specialist în studiul bolilor sistemului nervos şi al creierului uman,
trebuia să studiez, să analizez şi poate să descopăr cum se manifesta
acest fenomen, dacă spiritele celor morţi există, dacă ele se pot
concretiza în planul real şi cum de anumiţi oameni, aşa-zişi “aleşi”,
pot intra în legătură cu ele. Iar dacă ele nu există, atunci ce sunt
aceste apariţii? Simple fantasme plăsmuite de mintea umană?!”
Tocmai pentru a putea studia aceste fenomene, Liudmila Baranova a depus
eforturi uriaşe, pentru a intra în echipa de cercetători a Institutului
“Sklifosovskii”. Din întreg teritoriul Rusiei, doar aici se fac cele
mai avansate studii asupra sistemului nervos central, se realizează
cele mai complexe operaţii pe creierul uman. Aici au fost obţinute cele
mai multe cazuri reuşite de reanimare. Oameni care trecuseră pragul
lumii de dincolo au fost resuscitaţi şi aduşi înapoi, în lumea celor
vii. “Pentru mine era locul ideal. Mă aflam practic pe tărâmul dintre
viaţă şi moarte, pe tărâmul în care sufletul rămâne, timp de câteva
momente, «agăţat». Dacă nu puteam aici descoperi adevărul despre
fantome, atunci unde?!” – spune Liudmila Baranova.
La mijlocul secolului al XIX-lea, cercetătorul rus Alexandr Aksakov,
cunoscut pentru inventarea cuvântului “telechinezie” (în
parapsihologie, însuşirea cuiva de a mişca obiecte fără a le atinge),
emitea ipoteza conform căreia fantomele sunt “oglindiri” ale creierului
unui subiect aflat în stare de transă. Aksakov presupunea că
spiritele sunt o reflectare a gândurilor unei persoane aflate în stare
de hipnoză, că ele se pot materializa în planul real şi chiar capta
fotografic. Savantul rus lansa această teorie tulburătoare, în urma
studiului a zeci de fotografii în care erau surprinse pe peliculă
fotografică “fantome”, în timpul unor şedinţe de hipnoză sau spiritism.
De fapt, după cum susţinea cercetătorul, aceste “spirite” nu erau
decât personaje făurite de mintea umană. Însuşi Aksakov fotografia, în
1869, o astfel de “fantomă”, în timpul unei şedinţe de spiritism,
condusă de zoologul şi scriitorul rus Nikolai Wagner. “Spiritul” captat
în chip de femeie tânără se afla chiar lângă mediumul care intrase în
transă. Ulterior, analizând fotografia, scriitorul rus a recunoscut că
fantoma din imagine era un personaj al unei nuvele pe care o scrisese cu
ceva timp în urmă. Femeia din fotografie arăta exact aşa cum şi-o
închipuise scriitorul, fiind în mod clar doar o reflexie a imaginaţiei
sale. Singurul lucru pe care savantul nu l-a putut explica a fost cum de
astfel de plăsmuiri ale minţii umane pot prinde contur şi pot fi
imprimate pe hârtie fotografică.
Pornind de la posibila explicaţie a cercetătorului, Liudmila Baranova a
ajuns la propria sa teorie. În anii de studii, fotografiase zeci de
oameni aflaţi în comă, între viaţă şi moarte. Deşi, cu ochiul liber,
lângă trupul muribundului nu se mai putea zări nicio fiinţă umană,
totuşi, aparatul foto surprindea imagini şocante: siluete translucide ce
aveau exact înfăţişarea subiectului. Cu alte cuvinte, “spiritul” celui
care încă nu decedase se afla lângă trupul său.
“În momentul în care se produce moartea clinică sau când omul se zbate
între viaţă şi moarte, se întâmplă fenomenul numit ieşire din corp.
Această părăsire a trupului de către spirit este ultima «zvâcnire» a
creierului care se stinge, moare, zvâcnire care este dată de ultimele
impulsuri electrice. Toate fantomele pe care am reuşit să le captez
fotografic au apărut din cauza stimulării electrice ale unor zone ale
creierului, în imediata apropiere a morţii. Creierul uman produce în
permanenţă impulsuri electrice, numite unde cerebrale, însă cele
produse chiar înainte de moartea clinică au ca rezultat părăsirea
pentru câteva momente a trupului de către spirit. Nu am reuşit totuşi
să-mi explic cum de aceste spirite pot fi captate de către aparatele
fotografice, însă nu şi de ochiul liber. Şi nici nu aş putea să explic
cum poate reuşi un om să comunice cu aceste suflete. Nu ştiu dacă
clădirea institutului este cu adevărat bântuită de spiritele celor morţi
în urmă cu secole, însă, cu siguranţă, spiritele celor aflaţi la limita
dintre viaţă şi moarte pot fi surprinse”.
În anii ’70 ai secolului trecut, medicul psihiatru Ghenadi Krohalev, cu
ajutorul unui aparat fotografic, a început să capteze pe hârtie
viziunile pacienţilor săi, suferinzi de afecţiuni psihice. La aproape
jumătate din subiecţii fotografiaţi, pe hârtie au apărut şi imaginile
halucinaţiilor lor. Dispozitivul folosit era compus dintr-un aparat
foto introdus într-o mască de scufundări, pentru a crea întuneric
total între ochii pacientului şi obiectivul aparatului foto. Omul de
ştiinţă rus sugera că fotografiile nu sunt nimic altceva decât imagini
ale altei realităţi, care pot pătrunde în creierul persoanelor a căror
aură energetică este foarte scăzută.
Profesorul Krohalev a fost declarat el însuşi bolnav psihic şi închis
într-un spital de boli nervoase. În Rusia, realizările sale
remarcabile sunt în continuare “secrete”, iar fiica lui, Marina
Krohaleva, este convinsă că tatăl său a fost ucis din cauza
descoperirii sale. “După doi ani, a fost externat din spitalul de boli
psihice. De atunci, îmi spunea mereu că vrea să-şi continue
cercetările. Era încă tânăr, avea 57 de ani şi încă multe de studiat.
Când mi s-a spus că tatăl meu s-a spânzurat, pur şi simplu nu am
crezut! Materialele fotografice în care erau surprinse halucinaţiile
au dispărut chiar a doua zi după moartea sa. Sunt convinsă că el a fost
ucis pentru că a atins un subiect despre care oamenii încă nu trebuie să
afle adevărul!”
În singurul jurnal pe care Marina a reuşit să îl salveze, stă scris de
mâna savantului: “Joi, 4 aprilie 1972. Pacientul Ivanov este cuprins de
halucinaţii cumplite. Din urletele sale disperate putem ghici ce se
petrece în mintea lui înfierbântată. Către el se îndreaptă într-un
galop furibund un elan uriaş, înfricoşător. Groaza pe care i-o provoacă
moartea iminentă îi produce o nouă viziune oribilă. Asistenta care deja
aplicase dispozitivul peste ochii lui Ivanov apasă pe declanşator o
dată, de două ori. După developarea filmului, pe jumătate din cadru se
vede limpede silueta elanului în galop, iar pe cealaltă jumătate – un
şarpe imens. Pacientul, care deja ieşise din criză, confirmă imaginile
de coşmar trăite”.
Experimente similare au fost efectuate, complet independent de studiile
savantului rus, şi de către psihologul american Jule Eisenbud,
autorul cărţii “Fotografiile gândurilor – studii asupra unei minţi
sclipitoare”. Direcţionând obiectivul camerei foto “Polaroid” către
ochii subiectului care trebuia să posede şi anumite abilităţi
extrasenzoriale, cercetătorul îi cerea să se gândească la un obiect
concret sau la o persoană. În 90% dintre cazuri, în fotografii au apărut
clar imaginile obiectelor sau ale persoanelor la care subiectul se
gândise.
autor Natasa Galche
Sursa articol : http://www.2012en.ro/2013/06/fantome-ascunse-de-kgb/ | Magazin Cultural Ştiinţific
Sursa articol : http://www.2012en.ro/2013/06/fantome-ascunse-de-kgb/ | Magazin Cultural Ştiinţific
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.