Lucruri mai putin stiute din perioada 1939-1945 – Armele secrete ale nazistilor
Razboiul a fost intotdeauna o perioada extraordinara pentru mari
progrese tehnologice in toate domeniile, iar masinaria de razboi nazista
este exemplul perfect pentru acestea. Pe tot parcursul razboiului
mintiile luminate germane au demonstrat lumii incontestabila valoare a
creatilor lor tehnologice, care au fost ulterior surse de inspiratie
pentru intreaga lume timp de numeroase decenii si au contribuit la
progrese si descoperiri revolutionare. Viitorul si planificarea au
reprezentat puncte de reper importante pentru poporul german, astfel
futurismul si inovatia tehnologica, gasindu-se in majoritatea
masinariilor acestora de razboi.
Proiectul AMERIKA
Proiectul AMERIKA a fost initiat de Reichsluftfahrtministerium (Ministerul aviatic al Germaniei naziste) in vederea realizarii planului nazist de a cucerii America.
Acesta viza bombardarea strategica a oraselor americane,cu precadere orasul New York,pornind de la baze aeriene din Franta sau Insulele Azore.Proiectul consta in trimiterea celor 3 bombardiere conventionale (insotite de avioane de lupta) cu raza lunga de actiune pana pe coasta estica a Americii in vederea instalarii haosului in randul cetatenilor americani.
Concepute in prima instanta pentru a ajuta flota de submarine a germanilor in cel de-al doilea razboi mondial,atat in a depista vase inamice cat si pentru a initia atacuri proprii, modelele Messerschmitt Me 264 Amerika, Junkers JU 390, si Focke-Wulf Ta 400 au facut parte din programul nazist AMERIKA.Acestea erau bombardiere grele cu raza de actiune de pana la 15 000 km al caror scop era distrugerea oraselor nord americane si astfel indeplinirea visului grandoman a lui Hitler de a vedea zgarie norii americani in flacari.
Proiectul secret nazist “Amerika” prevedea si trimiterea unui bombardier “invizibil” supersonic care sa poata transporta o bomba nucleara, in vederea distrugerii orasului New York. Un astfel de bombardier a fost creat (ca si design) de catre fratii Reimar si Walter Horten si construit de Gothaer Waggonfabrik. Primul prototip Horten Ho IX (sau “Horten Ho 229″ ) a zburat pe 1 martie 1944, in total fiind construite 3 astfel de aparate de zbor pana in 1945. Acest avion care face parte din categoria “aripilor zburatoare” a fost primul avion din lume care a incorporat tehnologie stealth,utilizata cateva decenii mai tarziu de catre armata S.U.A. , atat in bombardierele lor (B2 SPIRIT) cat si in alte avioane de lupta militare (F 117 Nighthawk). Desi niciodata nu si-a indeplinit menirea de a lansa o bomba nucleara asupra orasului New York, modelul Horten Ho 229 a fost primul avion care sa poata realiza cele 3*1000 cerinte,functii, si anume sa duca o incarcatura de 1000 de Kg, la peste 1000 de kilometri si cu o viteza de 1000 de km/h (proiectul 3* 1000). Pe langa functia de bombardier acesta putea fi folosit si ca un avion de vanatoare deoarece benficia de 2 tunuri de 30 mm pentru a indeplini functia defensiva , dar si pentru a lansa un atac propriu-zis. Avantajul suprem al acestui aparat de zbor il constituia faptul ca era mai rapid decat orice avion aliat al vremii respective.
Proiectul a fost abandonat datorita lipsei fondurilor care fusesera
alocate industriei de razboi germane, si datorita fazei inaintate in
razboi (aproape de sfarsitul sau).
Bombardierul Me 264 conceput in 23 Decembrie 1942
Junkers JU 390 realizat pe data de 20 Octombrie 1943
Focke-Wulf Ta 400,prototip construit in 1943
Proiectul AMERIKA
Proiectul AMERIKA a fost initiat de Reichsluftfahrtministerium (Ministerul aviatic al Germaniei naziste) in vederea realizarii planului nazist de a cucerii America.
Acesta viza bombardarea strategica a oraselor americane,cu precadere orasul New York,pornind de la baze aeriene din Franta sau Insulele Azore.Proiectul consta in trimiterea celor 3 bombardiere conventionale (insotite de avioane de lupta) cu raza lunga de actiune pana pe coasta estica a Americii in vederea instalarii haosului in randul cetatenilor americani.
Concepute in prima instanta pentru a ajuta flota de submarine a germanilor in cel de-al doilea razboi mondial,atat in a depista vase inamice cat si pentru a initia atacuri proprii, modelele Messerschmitt Me 264 Amerika, Junkers JU 390, si Focke-Wulf Ta 400 au facut parte din programul nazist AMERIKA.Acestea erau bombardiere grele cu raza de actiune de pana la 15 000 km al caror scop era distrugerea oraselor nord americane si astfel indeplinirea visului grandoman a lui Hitler de a vedea zgarie norii americani in flacari.
Proiectul secret nazist “Amerika” prevedea si trimiterea unui bombardier “invizibil” supersonic care sa poata transporta o bomba nucleara, in vederea distrugerii orasului New York. Un astfel de bombardier a fost creat (ca si design) de catre fratii Reimar si Walter Horten si construit de Gothaer Waggonfabrik. Primul prototip Horten Ho IX (sau “Horten Ho 229″ ) a zburat pe 1 martie 1944, in total fiind construite 3 astfel de aparate de zbor pana in 1945. Acest avion care face parte din categoria “aripilor zburatoare” a fost primul avion din lume care a incorporat tehnologie stealth,utilizata cateva decenii mai tarziu de catre armata S.U.A. , atat in bombardierele lor (B2 SPIRIT) cat si in alte avioane de lupta militare (F 117 Nighthawk). Desi niciodata nu si-a indeplinit menirea de a lansa o bomba nucleara asupra orasului New York, modelul Horten Ho 229 a fost primul avion care sa poata realiza cele 3*1000 cerinte,functii, si anume sa duca o incarcatura de 1000 de Kg, la peste 1000 de kilometri si cu o viteza de 1000 de km/h (proiectul 3* 1000). Pe langa functia de bombardier acesta putea fi folosit si ca un avion de vanatoare deoarece benficia de 2 tunuri de 30 mm pentru a indeplini functia defensiva , dar si pentru a lansa un atac propriu-zis. Avantajul suprem al acestui aparat de zbor il constituia faptul ca era mai rapid decat orice avion aliat al vremii respective.
Bombardierul Me 264 conceput in 23 Decembrie 1942
Junkers JU 390 realizat pe data de 20 Octombrie 1943
Focke-Wulf Ta 400,prototip construit in 1943
Vergeltungswaffe – Armele razbunarii germane
Armele “razbunarii” naziste,construite
pentru campania militara impotriva Angliei, erau arme de artilerie
concepute pentru distante uriase,extrem de sofisticate si inaintate din
punct de vedere tehnologic pentru acele vremuri.Bombele terorii cum erau
denumite de catre aliati erau folosite pentru bombardarea oraselor
Angliei si terorizarea populatiei britanice.
Cele trei tipuri de arme: racheta V1
Fieseler Fi 103 , racheta V2 si supertunul de artilerie V3
Hochdruckpumpe au facut peste 7000 de victime in randul aliatilor si
alte victime in cel al muncitorilor care le-au construit.
Desi menite pentru distrugere totala ,
impactul lor a fost devastator din punct de vedere psihologic (pentru
cetatenii oraselor bombardate) si nu neaparat material.
Foarte evoluate , aceste arme au reprezentat
pentru aliati surse de inspiratie tehnologica viitoare. Astfel V1 si V2
au dus la construirea rachetelor spatiale americane care au dus omul pe
luna in 1969, iar supertunul de artilerie V3 a fost sursa de inpiratie
pentru dezvotarea programului HARP (High Altitude Research Project) din anii ’60 dezvoltat de catre americani si canadieni precum si a proiectului Babylon.
V1 Fieseler Fi 103
V2-Aggregat 4
V3 - Hochdruckpumpe
Avioane racheta militare germane
Construite spre sfarsitul celui de-al Doilea
Razboi Mondial avioanele racheta supersonice germane , nu au mai putut
schimba soarta razboiului in favoarea germanilor, insa au fost puncte
de referinta pentru viitoarele modele de avioane aliate ce aveau sa
apara dupa razboi . Printre avioanele de lupta germane super rapide se
numara:
Messerschmitt Me 163
Messerschmitt Me 262
Focke-Wulf Ta-183
Dornier Do 335
Heinkel He 162
Arado Ar 234 (primul bombardier supersonic din lume )
Henschel Hs 132 & 162
Bachem Ba 349
Programul discurilor zburatoare naziste
Inceput in anul 1937 de catre societatea oculta Vril Gesellschaft impreuna cu oficiali ai partidului nazist, programul “OZN-urilor” germane-Rundflugzeug RFZ Series 1-7,
a durat 4 ani pana in anul 1941.Acesta program a reprezentat un progres
tehnologic urias, continuat imediat dupa razboi de catre americani.
Navele
in forma de disc au survolat multe zone de lupta , fiind vazute in
timpul razboiului de catre soldatii aliati,care la randul lor au
raportat aceste ciudatenii zburatoare,considerate pe atunci, ca
apartinand unei civilizatii extraterestre superavansate.
Submarinele germane U-Boat : clasa XXI Elektroboote si clasa XXIII
Este
cunoscut faptul ca Batalia pentru Atlantic a fost cea mai lunga
campanie militara a celui de-al Doilea Razboi Mondial, intinzandu-se pe
toata durata razboiului,iar submarinele germane au produs pagube enorme
aliatilor. In cei sase ani de razboi submarinele germane care “vanau” in
haite de lupi (tactica militara de atac a convoaielor de vase aliate),
au distrus peste 3500 de vase comerciale aliate, 175 de vase de lupta si
230 de submarine.Modelele de clasa XXI si XXIII au fost cele mai
evoluate submarine din punct de vedere tehnologic al celui de-al Doilea
Razboi Mondial.Modelul XXI Elektroboote cu cele 4 motoare (2
electrice/2diesel), putea sa mearga 3 zile continuu fara sa necesite
reincarcare (incarcarea durand doar 5 ore ) si avea o raza de actiune de
27 800 km la suprafata si 630 km complet scufundat.
Spre sfarsitul razboiului a fost lansat
modelul XXIII , care a fost cel mai avansat submarin al celui de-al
Doilea Razboi Mondial, din punct de vedere tehnologic. Impactul lui nu a
fost unul foarte mare , deoarece din cele 61 de submarine construite
intre aprilie 1944 si aprilie 1945, doar sase se stie ca ar fi
participat la operatiuni militare.
Flota de submarine a lui Karl Donitz a fost
cea mai distrusa divizie de lupta germana din Razboi , 783 de submarine
fiind distruse de catre aliati.
Ultimul submarin care s-a predat aliatilor a
fost U977 pe data de 17 august 1945 , la trei luni de la terminarea
razboiului in Europa. Submarinul de clasa VII -C a parasit portul
Kristiansand din Norvegia pe 2 Mai 1945, cu destinatia Argentina pentru
a se preda 3 luni mai tarziu , dupa o calatorie de 14 157 de kilometri
si dupa 107 zile petrecute pe mare.
Gandirea inovativa si iesita din tipar a
germanilor a dus la realizarea altor masini de lupta ciudate si
revolutionare chiar si conform standardelor tehnologice actuale :
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.