Povestirile care prezintă eliberări miraculoase revelează în acelaşi mod
 supranatural desfăşurarea evenimentelor. Referinţa lor biblică este dubla eliberare a apostolului Petru care este relatată în Faptele  Apostolilor. 
Prima dată Petru se afla împreună cu ceilalţi apostoli: 
 "Atunci
 a intervenit marele preot împreună cu toţi cei care se aflau împreună 
cu el în cadrul sectei Saduceilor. Plini de gelozie ei i-au luat  pe 
apostoli şi i-au dus în închisoarea publică. Dar, în timpul nopţii, 
Îngerul Domnului a deschis porţile închisorii şi ,ajutându-i să iasă, 
le-a zis: Haideţi în picioare ca să anunţaţi oamenilor din Templu cuvintele vieţii!"(Ac 5, 17-20)
Mai târziu, Petru a fost încarcerat singur la ordinul lui Irod, rege al 
Iudeei si Samariei. Dispariţia lui a fost o lovitură grea pentru 
întreaga comunitate creştină din Ierusalim, care a fost nevoită să se 
organizeze: 
"Înainte de ziua în care Irod trebuia să îl judece, chiar în noaptea 
dinainte, Petru dormea între doi soldaţi, legat cu două lanţuri, în timp
 ce santinelele din faţa porţii păzeau închisoarea. Şi iată că Îngerul 
Domnului s-a prezentat din nou aducând cu sine o lumină foarte puternică
 în celulă. Îngerul l-a lovit uşor pe Petru dintr-o parte ca să se 
trezească şi i-a spus: "Ridică-te! Repede!"Atunci lanţurile i-au căzut de la mâini. Îngerul i-a spus: "Pune-ţi centura şi încalţă-te!" şi el a făcut întocmai. Apoi a zis: "Ia-ţi mantoul şi urmează-mă!" Petru
 a ieşit şi l-a urmat, fără să creadă că lucrurile acestea se petrec în 
realitate; el credea că are doar o viziune. Apoi au depăşit primul post 
de pază şi pe al doilea şi au ieşit pe poarta de fier care dădea spre 
oraş. Singură, poarta s-a deschis în faţa lor. Ei au ieşit şi au 
înaintat pe o stradă după care îngerul a dispărut. Petru, convins până 
în final de realitatea faptelor a spus: "Acum eu ştiu cu siguranţă că Domnul şi-a trimis îngerul ca să mă salveze din mâna lui Irod şi de intenţiile poporului evreu."(Ac 12, 6-11)
Aceste eliberări extraordinare ilustrează într-o manieră concretă 
realizarea cerinţelor cuprinse în rugăciunea "Tatăl nostru" sau "Pater":
 "eliberează-ne de cel rău". Puterile răului erau încarnate de 
Irod şi de saducei, desemnaţi implicit ca instrumente demoniace. Dar 
aceste eliberări au şi o altă semnificaţie. Apostolul a fost eliberat miraculos de două ori de Îngerul lui Dumnezeu deoarece avea de îndeplinit o misiune divină:
 aceea de a coordona comunitatea creştină din Ierusalim, de a organiza 
primul ei conciliu bisericesc şi de a instala Biserica la Roma. Într-un 
final, el a murit totuşi ca martir, crucificat cu capul in jos pe dealul
 Vaticanului. Aşadar, nici un înger nu a venit să îl mai salveze din 
mâinile călăilor deoarece misiunea sa fusese îndeplinită şi el se afla 
la capătul drumului său către perfecţiune pe care îl încununa astfel cu 
însăşi ofranda vieţii sale. 
Într-un mod asemănător îngerii au mai intervenit de-a lungul timpului, 
pentru a-şi sustrage in extremis protejaţii de la martiriu. Nomidicus, 
un adolescent din Cartagina, a fost arestat în anul 251 împreună cu alţi
 creştini, în timpul persecuţiilor de la Dece. Ei au fost toţi 
condamnaţi  la rug şi au sfârşit-o în flăcări cântând. Numai Nomidicus a
 rămas în viaţă în cenuşă fără ca focul să îi atingă nici măcar pletele:
 un înger îl protejase de puterea vâlvătăilor. Nomidicus a devenit mai târziu preot şi, în această postură, a fost amintit de sfântul Ciprian în lucrările sale. 
 Tot în timpul unei persecuţii, un adolescent îmbrăcat în alb şi strălucind de glorie
 a intrat în celula subterană plină de cioburi în care se afla preotul 
Felix. Scena s-a derulat la Nola, lângă Napoli. Felix, care era arestat 
pentru apostolat intempestiv, suportase deja un număr destul de mare de 
torturi variate şi îşi aştepta moartea dintr-un moment în altul. Dar îngerul lui Dumnezeu l-a ajutat să evadeze
 urmând o procedură clasică-lanţurile au căzut imediat ce au fost atinse
 de înger, poarta s-a deschis singură la trecerea lor, santinelele au 
căzut într-o toropeală salutară- şi, deoarece Felix era slăbit în urma 
captivităţii, un ciorchine de strugure a apărut ca prin minune pentru 
a-i reda cuviosului fost prizonier forţele. Apoi el a fost condus pâna 
la ascunzătoarea episcopului Maxim care avea încă nevoie de el. Felix nu
 a mai fost de atunci martir...Sfântul Felix din Nola a murit în 
anul 256, după ce refuzase din smerenie demnitatea episcopală. Viaţa lui
 ne este cunoscută graţie textelor scrise de sfântul Paulin din Nole, pe la sfârşitul secolului al IV-lea.
Cu un secol mai târziu, anahoretul Apollo a avut şi el nişte aventuri 
asemănătoare. Într-o zi când s-a dus la Hermopolis împreună cu nişte 
fraţi pentru a vizita un ermit arestat de ofiţerii lui Iulian Apostatul,
 centurionul de gardă a încarcerat toată grupa de vizitatori. Treabă 
eficientă: în locul unui creştin arestat, împăratul avea acum o duzină 
de creştini în închisoare! Pentru o mai mare siguranţă, centurionul a 
dublat numărul gărzilor. Dar la miezul nopţii, un înger splendid a apărut şi a deschis porţile celulelor. Înnebuniţi,
 paznicii au căzut în genunchi în faţa trimisului celest implorându-i 
clemenţa. Prizonierii au făcut acelaşi lucru cerându-i acestuia să îi 
elibereze. Nu le mai rămăsese oricum foarte mult timp: de îndată ce 
creştinii captivi au trecut din nou pragul închisorii, centurionul a 
reapărut complet răvăşit intenţionând să îi elibereze pe Apollo şi pe 
prietenii lui, deoarece un seism îi spulberase casa şi toate lucrurile 
începuseră să îi meargă cât se poate de prost. 
 Această legendă ilustrează, ca şi precedentele relatări, convingerea că pentru
 credincioşii aflaţi în pericol există mereu posibilitatea unei 
intervenţii divine salvatoare realizate prin intermediul îngerilor. Îngerii,
 aceşti mesageri celeşti, sunt consideraţi a fi înzestraţi cu puteri 
ieşite din comun: ei apar pe neaşteptate, ca prin miracol, îndepărtează 
obstacolele, comandă elementelor şi dau dovadă de o forţă extraordinar 
de mare. Ei apar sub aspectul unor adolescenţi viguroşi , îmbrăcaţi 
în alb, aspect care este clasic în descrierile din Biblie şi sunt 
denumiţi îngeri ai Domnului. Aceste relatări nu aparţin numai primelor 
secole ale Bisericii, ele pot fi  găsite într-un mod asemănător până în 
zilele noastre. 
În 1405, fransciscanii Clemente Ilci şi Cornelio Borghesi se aflau în 
Boemia unde dădeau dovadă de un zel exemplar pentru a-i deturna pe 
credincioşi de la predicile reformatorului Jean Hus, considerat a fi 
suspect de erezie. Închişi de partizanii acestuia din urmă, ei au fost 
eliberaţi din celula în care se aflau de un înger, aşa cum fusese 
odinioară salvat şi sfântul Petru, şi au deplâns atunci martiriul pierdut. Dar îngerul
 le-a explicat că ei au încă un imens apostolat de îndeplinit şi le-a 
arătat coroniţele pe care le vor primi atunci când această misiune 
spirituală a lor va fi dusă la bun sfârşit. Ei au murit de epuizare în 1408, după ce au dat  dovadă de un mare devotament în evanghelizarea taberelor din Cehia. 
Carmelitul Prosper du Saint - Esprit Garaiçaval, misionar în 
Orientul Mijlociu, apoi ermit la muntele Carmel, a fost deseori prins şi
 torturat de arabi. O dată, ei l-au lovit şi înţepat pe tot trupul şi 
apoi l-au legat dezbrăcat de un arbore în plin soare, lăsându-l acolo 
spre a fi devorat de animale sălbatice. El a rămas astfel ore în şir în 
caniculă, fiind muşcat de tot felul de insecte, dar rugându-se la Dumnezeu şi mulţumindu-i pentru posibilitatea de a suferi în numele Lui. La capătul câtorva ore de un asemenea tratament, îngerii au coborât din Cer, l-au dezlegat şi i-au spus cuvinte încurajatoare.
 În acele momente, un animal sălbatic s-a apropiat de ei, dar îngerii 
l-au pus rapid pe fugă. Acest  martir, care a fost ulterior denumit "martir lovit de ace" şi care a fost evocat de Sfânta Tereza a Pruncului Iisus, a murit în anul 1653, la venerabila vârstă de 60 de ani. 
Cazul cel mai uimitor de protecţie angelică a fost cel al capucinului Giusepe da Leonessa
 (1556–1621). După ce primise ca misiune evanghelizarea musulmanilor din
 Constantinopole, el s-a îmbarcat la Ancône. Nava pe care se afla a 
trecut printr-o furtună îngrozitoare, iar în momentul în care naufragiul
 devenea iminent, fratele Giusepe a început să se roage: atunci 
vânturile s-au calmat , marea s-a liniştit şi astfel nava şi-a putut 
urma traseul propus. Nu mult timp după aceea însă, călătorii şi 
echipajul abia scăpaţi de furia elementelor naturii au început să moară 
de foame. Liniştit, misionarul a binecuvântat câteva bucăţi de pâine pe care apoi le-a distribuit oamenilor şi toţi au mâncat pe săturate.  
Din momentul în care nava a acostat, un copil l-a abordat pe Giusepe la ţărm: era un înger care luase înfăţişarea unuia dintre nepoţii lui Giusepe
 decedat cu un anumit timp în urmă şi care acum îl ghida pe acesta prin 
oraş, conducându-l până la Capela Fecioarei după care a dispărut. La o 
zi după sosirea lui în noul oraş, capucinul şi-a început apostolatul 
printre creştinii captivi, care vegetau în celule sordide. El şi-a 
propus de asemenea să îl cunoască pe marele vizir pe care îşi dorea să 
şi-l apropie. El a făcut atunci multe lucruri periculoase şi astfel a 
ajuns în puşcărie, fiind condamnat la spânzurătoare.
Fixat cu o mână şi un picior de două cârlige, el a rămas suspendat 
astfel  trei zile şi trei nopţi. Călăii aprinseseră un foc mare în 
apropiere al cărui fum îl sufoca. Cu toate acestea, ţinând în mâna liberă crucea, el predica adevărurile din Evanghelie. Încă o dată se părea că urma să primească coroniţa de martir. Dar în cea de-a treia noapte, un înger a venit şi l-a eliberat din lanţuri dăruindu-i pâine şi vin şi ordonându-i să se întoarcă în Italia.
Evident, acest lucru pare incredibil. Totuşi, sfântul capucin a purtat 
toată viaţa lui pe mâna stângă şi pe piciorul drept cicatricele 
provocate de cârligele în care fusese suspendat, iar actele procesului 
său de canonizare cuprind mai multe mărturii referitoare la aceste 
episoade. Reîntors în patrie, Giusepe a realizat până la sfârşitul zilelor sale un apostolat de misionar, marcat de numeroase minuni:
 când celebra mesa, el era înconjurat de foarte multă lumină, vindeca 
bolnavii făcând semnul crucii şi aducea ploaia prin puterea rugăciunilor
 sale pe timp de secetă. La puţin timp după moartea sa, chipul lui a 
dobândit o frumuseţe admirabilă în timp ce trupul său, care îşi păstrase
 perfect forma suplă, emitea un parfum suav şi plăcut.   
 
 | 
  
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.