Generatoare HHO auto.Principiu de functionare;parti componente;sfaturi;preturi si produse.
APA COMBUSTIBIL AUTO
PRINCIPII;TEHNOLOGII;DISPOZITIVE si SOLUTII TEHNICE;PRETURI si FURNIZORI.
PRINCIPII;TEHNOLOGII;DISPOZITIVE si SOLUTII TEHNICE;PRETURI si FURNIZORI.
Ma
numesc Chiritescu Silviu,am 54 ani si sunt de profesie inginer.Pentru o
perioada de 6 luni in 2004-2005 am avut un angajament in SUA.In
aceasta perioada am avut la dispozitie un Pontiac de 5400 cmc,din 1994
cu
motorizare pe benzina dotat cu un sistem generator HHO.Spre surprinderea mea aceasta masina( cu un motor ca de camion) consuma in medie 13-14%.La intoarcerea in tara am spus prietenilor mei,cunostintelor apropiate,neamuri si vecini despre aceasta experienta.Unii au spus ca este imposibil altii ca nu este rentabil pentru ca vezi Doamne ar uza motorul,altii ca ce ma fac daca am nevoie de piese de schimb sau cel mai des raspuns era ;" la cit merg eu cu masina ,punem benzina de la PECO".
Intradevar daca stam sa ne gindim ca :
-pretul mediu la acea vreme era destul de piperat (cca 800-1000 $);
-pretul la combustibili era rezonabil in raport cu veniturile;
-ca existau foarte putini producatori de generatoare de HHO si acestia 99% in SUA;
am considerat si eu ca si marea majoritate ca nu are rost din punct de vedere cel putin economic.
Au trecut anii,vremurile s-au schimbat,romanii si-au luat cite 2-3 masini,orasele au devenit tot mai aglomerate necesitind timpi si consumuri tot mai ridicate,au aparut autoturisme de cilindree mica (care consuma in oras)cit un masinile mai vechi cu cilindree medii,banii sunt tot mai putini,hotii din ind.petroliera sunt tot mai multi,
preturile la combustibil cresc fara incetare din 2 in 2 zile.
A trebuit sa mai treaca 5-6 ani ca sa pot spune proverbul acela romanesc:"Da-i Doamne Romanului,mintea de apoi".
La sfirsitul anului 2009 am luat legatura cu cei pentru care lucrasem in SUA si am cerut citeva detalii(informatii
preturi,furnizori,etc).Am primit citeva informatii,iar din acel moment m-am pus pe treaba.
Am cumparat documentatia tehnica furnizata de un site de specialitate,am facut mici experimente,am intrebat in stinga si in dreapta.
In dec.2010 am pus cap la cap toate aceste cunostinte si informatii .
In acest moment dispun de absolut toate cunostintele si informatiile necesare,orcarui posesor auto care doreste reducerea consumului de combustibil prin folosirea tehnologiei HHO:
-tipuri de instalatii si care sunt accesoriile obligatorii functie de tipul/anul de fabricatie al masinii;
-citeva firme care furnizeaza scheme,planuri,solutii tehnice,materiale de fabricatie;
-peste 150 de firme care produc si comercializeaza aceste produse;parti componente;piese de schimb;
-preturi pentru en gros si en detail;preturi de producatori si de distribuitori;
Aceste informatii pot face diferenta de pret intre cei informati si cei ne informati de pina la 100%.
Sa luam un exemplu : in europa exista citiva comercianti care cumpara de un producator microprocesorul
care da comanda computerului de amestec(ECU) denumit in literatura de specialitate :microprocesor EFIE.la preturi incepind cu 10 -12 $ iar in Europa il gasim la preturi(cel mai mic) 129 E pina la 219 E.
Pentru cei care doresc achizitia acestor sisteme,sfatul meu este sa va informati exact atunci cind va trebui sa faceti o asemenea achizitie.
In postarile urmatoare va voi prezenta foarte detaliat principiul de functionare,componenta sistemelor,sfaturi th si practice,detalii pentru achizitii(produse si preturi)
Acest dispozitiv este similar cu tehnologia viitorului,practic este implinirea visului : ca masina mea sa mearga cu apa.
Nu este fictiune si nici o gluma proasta.
Pentru aceia dintre dvs.care sunt sceptici va informez ca in Romania ,exista mai multe persoane autodidacte care au realizat artizanal acest gen de dispozitive pe care generic le vom numi „generatoare de HHO” sau „Electrolizoare”
Aceaste informatii a fost prezentata pe postul Realitatea Tv in cadrul emisiunii “Reporter Realitatea Tv” din luna dec.2010.
De asemenea posturile locale si nationale de televiziune din SUA,CANADA,AUSTRALIA,EUROPA,au prezentat un ample grupuri de reportaje despre beneficiile folosirii acestui tip de combustil auto(si nu numai).Pe You Tube sunt postate citeva sute de filme legate de acest subiect.
In decursul ultimilor 6 ani sau dezvoltat si brevetat nu numar mare de dispozitive ,ansamble si subansamble,folosind tehnologie si materiale din clasa de virf.
Avantajul acestor sisteme este faptul ca o instalatie simpla poate fi orcind upgradata,cu costuri relativ mici ; un alt avantaj il constitue faptul ca instalarea sau orice alte interventii nu necesita asistenta tehnica specializata,toate fiind la indemina utilizatorilor.
Inainte de toate iata o prezentare suscinta dar elocventa a sistemelor generatoare de HHO. NOTIUNI INTRODUCTIVE
Beneficii-Reducerea consumului de combustibil (benzina,motorina) de la 30-50%,asigurind crestea puterii si randamentului motorului.
-Reducerea cu cca 30-50% a uzurii motorului datorita puritatii amestecului carburant+hidrogen
-Scaderea gradului de poluare ,prin reducerea masiva a emisiilor de noxe cit si prin reducerea zgomotului produs de functionarea motorului.
-Nu prezinta nici un fel de pericol in exploatare.Comparativ cu sistemele GPL prezinta o multitudine de avantaje cum ar fi:
-pretul extrem de scazut al acestui dispozitiv comparativ cu al unei instalatii GPL
-spatiul vital ocupat de acest dispozitiv este foarte mic,deoarece nu necesita rezervor de inmagazinare al hidrogenului
-presiunea scazuta (max 0,1 bar)din aceasta instalatie comparativ cu inst.GPL (5-7 bar),faca ca aceasta sa fie extrem de sigura in exploatare,iar daca luati in calcul ca nu necesita butelie de inmagazinare a hidrogenului putem exclude riscul de explozie sau de incendiu.
-simplitatea si fiabilitatea dispozitivului este un argument important,deoarece nu necesita interventii service specializate,orice remediere fiind la indemina dvs.
-daca luati in calcul ca hidrogenul este cel mai pur combustibil,atunci veti realiza ca uzurile partilor componente ale motorului sunt mult mai mici,ca randamentul motorului este mai mare in conditiile in care scad costurile cu combustibil cu circa 50%.
-acest dispozitiv nu necesita omologare.Reducerea poluarii cu min.45% va poate crea premisele unor taxe si impozite mai mici,daca luati in calcul ca in 1-2 ani gradul de poluare va fi determinant in stabilirea taxelor si impozitelor.
-Pentru persoanele cu spirit antreprenorial aceste sisteme reprezinta sansa demararii unei afaceri de success.
-Nu in ultimul rind trebuie aratat faptul ca economia de combustibil nu este deloc neglijabila,iar in conditiile in care pretul la combustibili a atins cote alarmante deja putem vorbi de niste economii substantiale.
Principiul de functionare care sta la baza functionarii acestui dispozitiv este electroliza .
motorizare pe benzina dotat cu un sistem generator HHO.Spre surprinderea mea aceasta masina( cu un motor ca de camion) consuma in medie 13-14%.La intoarcerea in tara am spus prietenilor mei,cunostintelor apropiate,neamuri si vecini despre aceasta experienta.Unii au spus ca este imposibil altii ca nu este rentabil pentru ca vezi Doamne ar uza motorul,altii ca ce ma fac daca am nevoie de piese de schimb sau cel mai des raspuns era ;" la cit merg eu cu masina ,punem benzina de la PECO".
Intradevar daca stam sa ne gindim ca :
-pretul mediu la acea vreme era destul de piperat (cca 800-1000 $);
-pretul la combustibili era rezonabil in raport cu veniturile;
-ca existau foarte putini producatori de generatoare de HHO si acestia 99% in SUA;
am considerat si eu ca si marea majoritate ca nu are rost din punct de vedere cel putin economic.
Au trecut anii,vremurile s-au schimbat,romanii si-au luat cite 2-3 masini,orasele au devenit tot mai aglomerate necesitind timpi si consumuri tot mai ridicate,au aparut autoturisme de cilindree mica (care consuma in oras)cit un masinile mai vechi cu cilindree medii,banii sunt tot mai putini,hotii din ind.petroliera sunt tot mai multi,
preturile la combustibil cresc fara incetare din 2 in 2 zile.
A trebuit sa mai treaca 5-6 ani ca sa pot spune proverbul acela romanesc:"Da-i Doamne Romanului,mintea de apoi".
La sfirsitul anului 2009 am luat legatura cu cei pentru care lucrasem in SUA si am cerut citeva detalii(informatii
preturi,furnizori,etc).Am primit citeva informatii,iar din acel moment m-am pus pe treaba.
Am cumparat documentatia tehnica furnizata de un site de specialitate,am facut mici experimente,am intrebat in stinga si in dreapta.
In dec.2010 am pus cap la cap toate aceste cunostinte si informatii .
In acest moment dispun de absolut toate cunostintele si informatiile necesare,orcarui posesor auto care doreste reducerea consumului de combustibil prin folosirea tehnologiei HHO:
-tipuri de instalatii si care sunt accesoriile obligatorii functie de tipul/anul de fabricatie al masinii;
-citeva firme care furnizeaza scheme,planuri,solutii tehnice,materiale de fabricatie;
-peste 150 de firme care produc si comercializeaza aceste produse;parti componente;piese de schimb;
-preturi pentru en gros si en detail;preturi de producatori si de distribuitori;
Aceste informatii pot face diferenta de pret intre cei informati si cei ne informati de pina la 100%.
Sa luam un exemplu : in europa exista citiva comercianti care cumpara de un producator microprocesorul
care da comanda computerului de amestec(ECU) denumit in literatura de specialitate :microprocesor EFIE.la preturi incepind cu 10 -12 $ iar in Europa il gasim la preturi(cel mai mic) 129 E pina la 219 E.
Pentru cei care doresc achizitia acestor sisteme,sfatul meu este sa va informati exact atunci cind va trebui sa faceti o asemenea achizitie.
In postarile urmatoare va voi prezenta foarte detaliat principiul de functionare,componenta sistemelor,sfaturi th si practice,detalii pentru achizitii(produse si preturi)
Acest dispozitiv este similar cu tehnologia viitorului,practic este implinirea visului : ca masina mea sa mearga cu apa.
Nu este fictiune si nici o gluma proasta.
Pentru aceia dintre dvs.care sunt sceptici va informez ca in Romania ,exista mai multe persoane autodidacte care au realizat artizanal acest gen de dispozitive pe care generic le vom numi „generatoare de HHO” sau „Electrolizoare”
Aceaste informatii a fost prezentata pe postul Realitatea Tv in cadrul emisiunii “Reporter Realitatea Tv” din luna dec.2010.
De asemenea posturile locale si nationale de televiziune din SUA,CANADA,AUSTRALIA,EUROPA,au prezentat un ample grupuri de reportaje despre beneficiile folosirii acestui tip de combustil auto(si nu numai).Pe You Tube sunt postate citeva sute de filme legate de acest subiect.
In decursul ultimilor 6 ani sau dezvoltat si brevetat nu numar mare de dispozitive ,ansamble si subansamble,folosind tehnologie si materiale din clasa de virf.
Avantajul acestor sisteme este faptul ca o instalatie simpla poate fi orcind upgradata,cu costuri relativ mici ; un alt avantaj il constitue faptul ca instalarea sau orice alte interventii nu necesita asistenta tehnica specializata,toate fiind la indemina utilizatorilor.
Inainte de toate iata o prezentare suscinta dar elocventa a sistemelor generatoare de HHO. NOTIUNI INTRODUCTIVE
Beneficii-Reducerea consumului de combustibil (benzina,motorina) de la 30-50%,asigurind crestea puterii si randamentului motorului.
-Reducerea cu cca 30-50% a uzurii motorului datorita puritatii amestecului carburant+hidrogen
-Scaderea gradului de poluare ,prin reducerea masiva a emisiilor de noxe cit si prin reducerea zgomotului produs de functionarea motorului.
-Nu prezinta nici un fel de pericol in exploatare.Comparativ cu sistemele GPL prezinta o multitudine de avantaje cum ar fi:
-pretul extrem de scazut al acestui dispozitiv comparativ cu al unei instalatii GPL
-spatiul vital ocupat de acest dispozitiv este foarte mic,deoarece nu necesita rezervor de inmagazinare al hidrogenului
-presiunea scazuta (max 0,1 bar)din aceasta instalatie comparativ cu inst.GPL (5-7 bar),faca ca aceasta sa fie extrem de sigura in exploatare,iar daca luati in calcul ca nu necesita butelie de inmagazinare a hidrogenului putem exclude riscul de explozie sau de incendiu.
-simplitatea si fiabilitatea dispozitivului este un argument important,deoarece nu necesita interventii service specializate,orice remediere fiind la indemina dvs.
-daca luati in calcul ca hidrogenul este cel mai pur combustibil,atunci veti realiza ca uzurile partilor componente ale motorului sunt mult mai mici,ca randamentul motorului este mai mare in conditiile in care scad costurile cu combustibil cu circa 50%.
-acest dispozitiv nu necesita omologare.Reducerea poluarii cu min.45% va poate crea premisele unor taxe si impozite mai mici,daca luati in calcul ca in 1-2 ani gradul de poluare va fi determinant in stabilirea taxelor si impozitelor.
-Pentru persoanele cu spirit antreprenorial aceste sisteme reprezinta sansa demararii unei afaceri de success.
-Nu in ultimul rind trebuie aratat faptul ca economia de combustibil nu este deloc neglijabila,iar in conditiile in care pretul la combustibili a atins cote alarmante deja putem vorbi de niste economii substantiale.
Principiul de functionare care sta la baza functionarii acestui dispozitiv este electroliza .
Fenomenul fizic consta in descompunerea moleculei de apa H2O(stare lichida) in trei atomi HHO(stare gazoasa).
Hidrogenul este un gaz cu o putere de ardere de 3 ori mai mare decit a combustibililor comventionali:benzina,motorina,etanol,gpl,etc.
Aplicatia practica
a acestui principiu fizico-chimic se realizeaza in niste recipienti
din diverse materiale si de forme diferite pe care ii vom denumi
generic generator HHO sau electrolizor.
Generatoarele HHO pot fi de 2 feluri din punt de vede constructiv si anume:
1.Generatoare HHO cu electrozi inecati : electrolitul si cei
- recipient (sau grup de recipienti)
etans,prevazut cu capac,rezistent la temperaturi foarte
ridicate,din sticla (putin recomandat datorita riscului de spargere)
sau alte materiale rezistente la temperatiri ridicate,care sa
asigure etanseitate si sa nu oxideze sau corodeze in contact cu apa;
- capacul
de etansare al recipientului,care este si suport al celor 2
electrozi si in care este montat un stut prin care iese spre galleria
de admisie,hidrogenul produs;
- 2 sau mai multi electrozi (+ si -) conectati la sursa de current a
masinii.Este recomandat ca acesti electrozi sa fie din metale foarte rezistente : otel inoxidabil,titan,etc.
Functie de tipul si de forma vasului acesti electrozi pot fi de forme
diferite:bara,disc,rectangulari,etc.;
- electrolitul : este recomandat a se folosi apa distilata la care se
adauga intr-un anumit procent hidroxid de potasiu(extrem de
ieftin si usor de gasit).Pe timp de iarna pentru a nu ingheta se
adauga 20-25% alcool th.
Acest tip de generatoare prezinta inconvenientul fragilitatii lor.
2.Generatoare de HHO cu celule uscate :sunt
acele generatoare care au forme rectangulare sau cilindrice,iar
recipientii sunt din met sau mase plastice foarte rezistenti la
conditii grele de exploatare.
Forma lor exterioara le permite instalarea in locuri mai putin accesibile,in plan vertical sau orizontal.
Se pot monta in orce pozitie;sunt foarte robuste si rezistente la socuri si la factori externi nefavorabili.
Electrozii au forme rectangulare sau rotunde si lucreaza in mediu uscat.
Electrolitul trece prin generator datorita caderii gravitationale,unde prin electroliza este transformat in stare gazoasa
si se reintoarce in rezervor,datorita diferentelor de presiune si
temperatura,iar de aici HHO iese spre motor,iar electrolitul reia
acelasi traseu.
Generatoru HHO
trebuie dimensionat functie de capacitatea cilindrica a masinii.Din
aceste considerente majoritatea producatorilor au abordat
urmatoarele clase constructive:
- pentru motoare mai mici de 1400 cmc sau 1600 cmc
- pentru motoare de la 1400 sau 1600 pina la motoare de 2500 cmc sau 3000 cmc
- pentru motoare de la 2500 sau 3000 pina la motoare de 4200cmc sau 4500 cmc
- pentru motoare de la 4500 cmc pina la motoare de 8000cmc
- pentru camioane de mare tonaj si/sau motoare navale/pentru diverse utilaje,etc
Pe masura ce creste capacitatea cilindrica a motoarelor trebuie sa creasca si cantitatea de HHO furnizata de generatorul HHO.Cantitate de HHO este direct proportionala cu nr de electrizi ai generatorului HHO deci cu volumul exterior al generatorului..
Solutia
tehnica este realizarea unor generatoatre cu un nr.mare de
electrozi sau se pot lega in serie mai multe generatoare de
capacitati mai mici.
Parametri obisnuiti de lucru ai generatorului HHO sunt:
- tensiune alimentare 12 V sau 24 V
- tensiune alimentare 12 V sau 24 V
- consum de la 10 A la 40 A.Consumul mediu este de 20 A-25 A.
La acest consum mediu productia medie de hidrogen este de cca 2 mc/min.
La acest consum mediu productia medie de hidrogen este de cca 2 mc/min.
Performante.Instalarea si folosirea singulara (numai) a unui generator HHO dimensionat corespunzator capacitatii cilindrice a motorului,poate reduce consumul cu 10-20%.
Aceasta
metoda este indicata pentru masini mai vechi sau pentru
sceptici.Majoritatea utilizatorilor,au achizitionat initial numai generatorul HHO,iar ulterior cind s-au convins de beneficiile avute,si-au upgradat generatorul HHO,atasindu-i un generator de puls si un microprocesor de comanda pentru ECU
2 sau mai multe generatoere HHO conectate
in serie pot ridica performantele de reducere a consumului de
combustibil,prin cresterea cantitatii de hidrogen injectata in galeria
de admisie.
RECOMANDARI
Generatorul HHO incepe sa lucreze(sa genereze hidrogen) din momentul in care este alimentat
(alimentarea se poate face direct de la contact sau de la un comutator pornit/oprit) cu curent electric de12-24V.
Functionarea corecta a generatorului HHO inseamna obtinerea randamentului scontat si este influentata de mai multi parametri :
- limitarea cresterii excessive a temperaturii electrolitului si a generatorului HHO;
- mentinerea constanta a fluxului de current electric si in parametri controlabili;
- mentinerea gradului ridicat de curatenie a electrolitului si a electrozilor;
- crearea unui raport just al amestecului de combustie;
Pentru
toti acesti parametri,constructorii au gasit si realizat solutii
tehnice si practice care permit cresteri ale economiei de combustibil de
2 si chiar de 3 ori,ajungindu-se la reduceri ale consumului de
combustibil chiar si cu 50%.
In
partea dreapta a blogului aveti instalata o bara YOU TUBE unde
puteti vizualiza o mare cantitate de informatii despre aceste
sisteme.Sunt multe clipuri despre montaje de generatoare HHO(din
pacate artizanale si marea majoritate nu au instalat decit
generatorul HHO).
Aceste deziderate se pot obtine in urmatoarele moduri:
Aceste deziderate se pot obtine in urmatoarele moduri:
1.Limitarea cresterii excessive a temperaturii electrolitului si a generatorului HHO.
-Folosirea materialelor de cea mai buna calitate;
-Generatoare HHO de diverse forme contructive,care pot fi montate orizontal sau
vertical,permitind in acest mod montajul lor in zonele cele mai ventilate;
vertical,permitind in acest mod montajul lor in zonele cele mai ventilate;
-Creiarea bateriilor de generatoare HHO,care alimentate cu amperaje mai mici ,produc aceleasi cantitati de hidrogen la temperature mult mai mici;
-Unitati de protectie denumite BALBOTOR sau
USCATOR( vezi poza din dreapt) Au dublu rol :
racesc si filtreaza HHO;concepute ca si prize de HHO
in situatia in care sunt montate mai multe generatoare HHO
-Pentru limitarea cresterii temperaturii generatorului de HHO trebuie
alese pentru montaj,cele mai ventilate locuri din habitaclu motor.
2. Mentinerea constanta a fluxului de current electric si in parametri controlabili
Se poate realiza cu dispozitive electronice de tipul Generator puls electric de banda larga
Aceste dispozitive electronice au rolul de a transmite curentul
la generatorul HHO sub forma de impulsuri,astfel generatorul
va lucra intermitent,la parametrii cei mai optimi,reglind debitul de
HHO eliberat si in mod implicit temperatura de functionare
a sistemului.De obicei aceste gen.de pulsuri electrice sunt dotate
cu senzori de temperatura si ventilatoare de racire si sunt cele
mai importante gadget-uri ale intregului sistem,asigurind conditiile
ca generatorul de HHO sa lucreze in parametri normali.
Practic este inima intregului sistem.
3. Mentinerea gradului ridicat de curatenie a electrolitului si a electrozilor
Se realizeaza prin mai multe metode:
-nu
folositi decit apa distilata in amestec cu hidroxid de potasiu
10-15% ;schimbati electrolitul la 1000 km;curatarea instalatie
inainte de umplere;
-folosirea
unitatilor de protectie tip BALBOTOR de gaz sau USCATOR de gaz,care
are ca si principiu general de functionare trecerea atomilor de
hidrogen printr-un strat de apa;
4. Crearea unui raport just al amestecului de combustie
Se realizeaza prin folosirea unui microprocessor de 20 MHz.
Acest microprocesor este programat sa culeaga informatii
din sitemul HHO sa le interpreteze si sa dea anumite comenzi
sistemului ECU al masinii dvs,prin intermediul mufei OBD.
Acest microprocessor este de tip dinamic si este scris special
pentru combustibilul HHO si tine cont de urmatorii parametri :
-cantitatea de hidrogen
-temperatura de admisie a aerului in motor
-turatie si sarcina motor
-temperatura mediu exterior
-cursa pedalei de acceleratie
-temperatura hidrogen
-continutul gazelor evacuate
si are rolul de a comunica cu ECU(Unitate de Control al
Motoruluica parte componenta a computerului masinii) masinii dvs
prin intermediul mufei OBD.
Prin informatiile transmise de microprocesorul unitatii ECU
(a masinii dvs) aceasta modifica parametrii amestecului
combustibil,rezultund reducerea consumului de combustibil si totodata
cresterea puteri.
In
articolele care vor urma vom trata mai aprofundat capitolul
referitor la microprocesorul de comanda pentru ECU,functie de tipul
de motor,numarul de senzorii de oxigen si de pozitia lor,vom putea
stabili cu exactitate tipul de microprocesor necesar.
In incheierea acestei prezentari putem trage urmatoarele concluzii:
-Ca o concluzie generala putem afirma ca se poate folosi si numai generatorul HHO cu randamente max de 10-20%.
Dar numai folosirea generatorului HHO nu este decit o etapa intermediara care trebuie upgradata cu un balbotor,un generator de pulsuri electrice si un microprocesor programat pentru HHO,daca dorim sa obtinem reduceri considerabile de 40-50% ale consumului de combustibil auto.
Dar numai folosirea generatorului HHO nu este decit o etapa intermediara care trebuie upgradata cu un balbotor,un generator de pulsuri electrice si un microprocesor programat pentru HHO,daca dorim sa obtinem reduceri considerabile de 40-50% ale consumului de combustibil auto.
IMPORTANT DE RETINUT: IN
ACEST MOMENT DETINEM O BOGATA BAZA DE INFORMATII DESPRE
PRODUCATORII DE COMPONENTE,PIESE DE SCHIMB SI SISTEME COMPLETE DIN
INTREAGA LUME.
ESTE BINE DE RETINUT FAPTUL CA PRRETURILE DIFERA PENTRU FIECARE PARTE
COMPONENTA DE LA UN PRODUCATOR LA ALTUL.
CU ALTE CUVINTE SE POT REDUCE CONSIDERABIL PRETURILE DE ACHIZITIE PENTRU ANSAMBLURI COMPLETE SI/SAU SUBANSAMBLURI DACA ANUMITE PARTI COMPONENTE SE ACHIZITIONEAZA DIRECT DE LA PRODUCATORII SAU DISTRIBUITORI SI ENGROSISTI.
ESTE BINE DE RETINUT FAPTUL CA PRRETURILE DIFERA PENTRU FIECARE PARTE
COMPONENTA DE LA UN PRODUCATOR LA ALTUL.
CU ALTE CUVINTE SE POT REDUCE CONSIDERABIL PRETURILE DE ACHIZITIE PENTRU ANSAMBLURI COMPLETE SI/SAU SUBANSAMBLURI DACA ANUMITE PARTI COMPONENTE SE ACHIZITIONEAZA DIRECT DE LA PRODUCATORII SAU DISTRIBUITORI SI ENGROSISTI.
In bara video You Tube din dreapta se pot urmari videoclipuri referitoare la acest subiect .Veti
putea vedea citeva tipuri de montaj pe diverse autovehicole.Pentru mai multa siguranta puteti fulosi adresa de mai jos:
http://www.youtube.com/watch?v=i0mfnRW8LO8&feature=player_embedded#at=37
In contiuare am sa va prezint citeva produse de baza,generatoare HHO,precum si sisteme integrale si preturile de producator.
Mentionez ca preturile de producator sunt cele practicate la poarta fabricii,deci in cazul in care veti face achizitii directe de la producatori veti beneficia de aceste preturi.
In general producatorii sunt localizati geografic in SUA,INDONEZIA,HONG KONG,INDIA.
Din motive de pozitionare geografica la aceste produse se adauga costurile de transport si taxele vamale.
In ceea ce priveste costurile de transport majoritatea fabricantilor comunica si aceste costuri.
In ceea ce priveste taxele vamale,functie de statul din care provin,pot ajunge la 25%.
Unii fabricanti nu vind mai putin de 5-10 produse de acelasi fel,de obicei acestia au si preturile cele mai mici si ma refer la producatorii din INDIA si HONG KONG.
Pietele cu cea mai mare desfacere pentru aceste produse sunt cele din : SUA,CANADA,ARGENTINA.
Pentru o mai buna intelegere a datelor pe cere le prezentam vom stabili urmatoarele denumiri:
1.Sistem complet cuprinde : generator HHO+generetorul de puls de banda larga+microprocesor comanda ECU+indicator amperaj+seturi cablaj,furtune,coliere,conectori"T" sau"Y"+documentatia tenica.
2.Generator HHO kit complet cuprinde : generatorul HHO propiuzis + rezervor (in med.1 l) + balbotor daca este cazul + furtune,cabluri,mufe,cleme,etc pentru conexiuni.
3.Subansamble sau piese de schimb cuprind : generatorul de puls de banda larga;microprocesor comanda ECU;vas electrolizor,celula uscata HHO,capace(diverse forme si modele),cabluri,furtune racord,conectori "T"sau "Y",electrozi,garnituri etansare,indicatoare amperaj,temperatura.
Fac aceste precizari (mai ales pentru cei care nu cunosc limba engleza) cu scopul de a va ajuta sa luati deciziile cele mai bune.
SISTEME COMPLETE
1.HHO 450 indicat pentru motoare de pina la 3000 cmc
Pret : 550 $.
2.HHO 800 indicat pentru motoare de la 3000-4000 cmc
Pret : 660 $
3. HHO 4000 indicat pentru motoare de pina la 4200 cmc
Pret : 811 $
4. HHO 2x4000 indicat pentru motoare de pina la 8000 cmc
Pret : 1095 $
5. HHO 8000 indicat pentru motoare de 8000 cmc
Pret : 1655 $
6. HHO 771 indicat pentru autoturisme de la 1300cmc
pina la 2500 cmc.Foloseste electrozi OL inoxidabili 316
cu titan si are la baza un concept modular.
Acest tip de generator cu celule uscate poate functiona
in parametrii normali fara generatorul de puls electric
Pret : 497 $
7. HHO 772 indicat pentru motoare de la 2500-4000 cmc
Pret : 647 $
8. HHO 773 pentru motoare de la 5000-6000 cmc
Pret : 797 $
Pentru aceste ultime 3 modele kitul de montaj(vezi fig.din dreapta) nu contine :
- generator de puls de banda larga intrucit performanta
ridicata a generatorului HHO nu necesita prezenta
- microprocesor comanda ECU(optional contra cost : 70$)
9.HHO1500 foarte indicat pentru motoare de pina la 1600 cmc.
Sistemele(nr:9,10,11,12) de la acest producator se vind fara :
- generator de puls de banda larga(optional contra cost : 83$)
- microprocesor comanda ECU(optional contra cost 179 $)
Pret : 180 $
10.HHO 2000 foarte indicat pentru motoare de la 1600cmc
pina la 3500 cmc.
Pret : 220 $
11. HHO 3000 indicate pentru motoare de la 3500 cmc
pina la 5400 cmc.
Pret : 270 $
12. HHO 4000 indicat pentru camioane si utilaje
Pret : 350$
Urmatoarele 5 sisteme complete sunt extrem de performante.
Toate au alectrozi extrem de performanti din TITAN.
Aceasta realizare tehnica determina ca intreaga instalatie HHO sa lucreze la tempareturi scazute,
deci nu este necesara o unitate generator de puls de banda larga.
In pretul de achizitie este inclus microprocesorul comanda ECU .
13. HHO EX 180 indicat pentru motoare:
-benzina de:4;6;8 cilindri
-diesel de pina la 5000 cmc
PRET : 529 $
14. HHO EX 180x2 indicat pentru motoare:
-benzina de : 6;8;10 cilindri
-diesel de pina la 8000 cmc
PRET : 829 $
15. HHO EX 180x3 indicat pentru motoare de pina la 10.000 cmc.PRET : 1229 $
16. HHO EX 180x4 indicat pentru motoare de pina la 14.000 cmc.PRET : 1729 $
17. HHO EX 180x5 indicat pentru motoare de pina la 16.000 cmc.PRET : 2229$
18.SISTEME COMPLETE HHO acest producator realizeaza
sisteme comple pentru motoare de toate marimile.
PRET : de la 399 $pina la 599 $.
Livrare in 14 zile.
19. SA HHO SYS indicat pentru toata gama de motoare cu
capacitati de pina la 2000 cmc.
PRET : 350 $
20. EXISTA PESTE 150 DE FIRME SPACIALIZATE IN PRODUCEREA SISTEMELOR HHO.
Iata citeva exemple:
1.Microprocesore comanda ECU. 2.Generator puls.
PRET :13 $ PRET :13 $
3.Generator puls . 4.Microprocesor comanda Pret 25 $ Pret : 75 $
5.Generator pusl. 6.Generator puls.
Pret de la 36$-59$ Pret de la 10$-30$
7.Generator puls. 8. Microproceso comanda ECU
Pret de la 10$-30$ Pret :25$ pina la 35$
9.Microprocesoare comanda ECU
Pret 60 $
10. DUAL Microprocesor comanda ECU
Pret : 85$
11. Microprocesor comanda ECU
Pret : 45 $
In articolele urmatoare voi trata probleme esentiale referitoare la :
- Rolul si principiul de functionare ale MICROPROCESORULUI pentru comanda ECU.
Mentionez ca preturile de producator sunt cele practicate la poarta fabricii,deci in cazul in care veti face achizitii directe de la producatori veti beneficia de aceste preturi.
In general producatorii sunt localizati geografic in SUA,INDONEZIA,HONG KONG,INDIA.
Din motive de pozitionare geografica la aceste produse se adauga costurile de transport si taxele vamale.
In ceea ce priveste costurile de transport majoritatea fabricantilor comunica si aceste costuri.
In ceea ce priveste taxele vamale,functie de statul din care provin,pot ajunge la 25%.
Unii fabricanti nu vind mai putin de 5-10 produse de acelasi fel,de obicei acestia au si preturile cele mai mici si ma refer la producatorii din INDIA si HONG KONG.
Pietele cu cea mai mare desfacere pentru aceste produse sunt cele din : SUA,CANADA,ARGENTINA.
Pentru o mai buna intelegere a datelor pe cere le prezentam vom stabili urmatoarele denumiri:
1.Sistem complet cuprinde : generator HHO+generetorul de puls de banda larga+microprocesor comanda ECU+indicator amperaj+seturi cablaj,furtune,coliere,conectori"T" sau"Y"+documentatia tenica.
2.Generator HHO kit complet cuprinde : generatorul HHO propiuzis + rezervor (in med.1 l) + balbotor daca este cazul + furtune,cabluri,mufe,cleme,etc pentru conexiuni.
3.Subansamble sau piese de schimb cuprind : generatorul de puls de banda larga;microprocesor comanda ECU;vas electrolizor,celula uscata HHO,capace(diverse forme si modele),cabluri,furtune racord,conectori "T"sau "Y",electrozi,garnituri etansare,indicatoare amperaj,temperatura.
Fac aceste precizari (mai ales pentru cei care nu cunosc limba engleza) cu scopul de a va ajuta sa luati deciziile cele mai bune.
SISTEME COMPLETE
1.HHO 450 indicat pentru motoare de pina la 3000 cmc
Pret : 550 $.
2.HHO 800 indicat pentru motoare de la 3000-4000 cmc
Pret : 660 $
3. HHO 4000 indicat pentru motoare de pina la 4200 cmc
Pret : 811 $
4. HHO 2x4000 indicat pentru motoare de pina la 8000 cmc
Pret : 1095 $
5. HHO 8000 indicat pentru motoare de 8000 cmc
Pret : 1655 $
6. HHO 771 indicat pentru autoturisme de la 1300cmc
pina la 2500 cmc.Foloseste electrozi OL inoxidabili 316
cu titan si are la baza un concept modular.
Acest tip de generator cu celule uscate poate functiona
in parametrii normali fara generatorul de puls electric
Pret : 497 $
7. HHO 772 indicat pentru motoare de la 2500-4000 cmc
Pret : 647 $
8. HHO 773 pentru motoare de la 5000-6000 cmc
Pret : 797 $
Pentru aceste ultime 3 modele kitul de montaj(vezi fig.din dreapta) nu contine :
- generator de puls de banda larga intrucit performanta
ridicata a generatorului HHO nu necesita prezenta
- microprocesor comanda ECU(optional contra cost : 70$)
9.HHO1500 foarte indicat pentru motoare de pina la 1600 cmc.
Sistemele(nr:9,10,11,12) de la acest producator se vind fara :
- generator de puls de banda larga(optional contra cost : 83$)
- microprocesor comanda ECU(optional contra cost 179 $)
Pret : 180 $
10.HHO 2000 foarte indicat pentru motoare de la 1600cmc
pina la 3500 cmc.
Pret : 220 $
11. HHO 3000 indicate pentru motoare de la 3500 cmc
pina la 5400 cmc.
Pret : 270 $
12. HHO 4000 indicat pentru camioane si utilaje
Pret : 350$
Urmatoarele 5 sisteme complete sunt extrem de performante.
Toate au alectrozi extrem de performanti din TITAN.
Aceasta realizare tehnica determina ca intreaga instalatie HHO sa lucreze la tempareturi scazute,
deci nu este necesara o unitate generator de puls de banda larga.
In pretul de achizitie este inclus microprocesorul comanda ECU .
13. HHO EX 180 indicat pentru motoare:
-benzina de:4;6;8 cilindri
-diesel de pina la 5000 cmc
PRET : 529 $
14. HHO EX 180x2 indicat pentru motoare:
-benzina de : 6;8;10 cilindri
-diesel de pina la 8000 cmc
PRET : 829 $
15. HHO EX 180x3 indicat pentru motoare de pina la 10.000 cmc.PRET : 1229 $
16. HHO EX 180x4 indicat pentru motoare de pina la 14.000 cmc.PRET : 1729 $
17. HHO EX 180x5 indicat pentru motoare de pina la 16.000 cmc.PRET : 2229$
18.SISTEME COMPLETE HHO acest producator realizeaza
sisteme comple pentru motoare de toate marimile.
PRET : de la 399 $pina la 599 $.
Livrare in 14 zile.
19. SA HHO SYS indicat pentru toata gama de motoare cu
capacitati de pina la 2000 cmc.
PRET : 350 $
20. EXISTA PESTE 150 DE FIRME SPACIALIZATE IN PRODUCEREA SISTEMELOR HHO.
DEMN DE RETINUT ESTE FAPTUL CA FIECARE DIN ACESTE FIRME AU IN VINZARE
CEL PUTIN 4-5 MODELE CONSTRUCTIVE INTEGRALE SI DE ASEMENEA FARTE
MULTE DIN PARTILE COMPONENTE.
DE ASEMENEA SUNT CITIVA PRODUCATORI SPECIALIZATI IN PRODUCEREA SI
COMERCIALIZAREA IN CANTITATI MARI A MICROPROCESOARELOR de COMANDA
ECU IAR ALTII IN PRODUCEREA GENETATORULUI DE PULS.CU ALTE CUVINTE
ACHIZITIA MICROPEOCESORULUI COMANDA ECU SI A GENERATORULUI DE PULS
DIRECT DE LA ACESTI PRODUCATORI CONDUCE LA REDUCEREA PRETURILOR CU
30% PINA LA 100% A PRETULUI ACESTOR INSTALATII
30% PINA LA 100% A PRETULUI ACESTOR INSTALATII
Iata citeva exemple:
1.Microprocesore comanda ECU. 2.Generator puls.
PRET :13 $ PRET :13 $
3.Generator puls . 4.Microprocesor comanda Pret 25 $ Pret : 75 $
5.Generator pusl. 6.Generator puls.
Pret de la 36$-59$ Pret de la 10$-30$
7.Generator puls. 8. Microproceso comanda ECU
Pret de la 10$-30$ Pret :25$ pina la 35$
Pret 60 $
10. DUAL Microprocesor comanda ECU
Pret : 85$
11. Microprocesor comanda ECU
Pret : 45 $
In articolele urmatoare voi trata probleme esentiale referitoare la :
- Rolul si principiul de functionare ale MICROPROCESORULUI pentru comanda ECU.
IMPORTANT DE RETINUT:
IN ACEST MOMENT DETINEM O BOGATA BAZA DE INFORMATII DESPRE PRODUCATORII DE COMPONENTE,PIESE DE SCHIMB SI SISTEME COMPLETE DIN INTREAGA LUME.
IN ACEST MOMENT DETINEM O BOGATA BAZA DE INFORMATII DESPRE PRODUCATORII DE COMPONENTE,PIESE DE SCHIMB SI SISTEME COMPLETE DIN INTREAGA LUME.
ESTE BINE DE RETINUT FAPTUL CA PRETURILE DIFERA PENTRU FIECARE PARTE COMPONENTA,DE LA UN PRODUCATOR LA ALTUL.
Preturile
pot varia cu procente semnificative de la 15-100%,de asemeneaPRETURILI
NU CONTIN TVA si nici cheltuielile de transport.Timpii de livrare pot
varia de la 3/5 zile la 20/30 zile.
Achizitiile
se fac prin plata online cu card VISA,MASTERCARD direct in contul
furnizorului sau mai indicata este folosirea conturilor
virtuale(tranzactii mult mai sigure)
CU
ALTE CUVINTE SE POT REDUCE CONSIDERABIL PRETURILE DE ACHIZITIE PENTRU
ANSAMBLURI COMPLETE SI/SAU SUBANSAMBLURI DACA FIECARE PARTE
COMPONENTA O LUATI DE LA PRODUCATORUL CARE VA OFERA CEL MAI BUN RAPORT
CALITATE?PRET.ANUMITE PARTI COMPONENTE LE PUTETI ACHIZITIONA DIRECT DE
LA PRODUCATORII ALTELE DE LA DISTRIBUITORI SI ENGROSISTI.
PENTRU ACESTE INFORMATII CONFIDENTIALE VA RUGAM ADRESATI EMAIL
CITITI POSTARILE DE MAI JOS
Persoana de contact : Chiritescu Silviu
Microprocesoare EFIE.Senzorii de oxigen
MICROPROCESORUL (EFIE) pentru COMANDA ECU.
Senzorii de oxigen
Informaţii generale;principiu de functionare;criterii de alegerea microprocesorului EFIEToate masinile care sunt catalogate cu norme de poluare EURO 2,3 4,5, sunt dotate cu senzori de oxigen
(situatii pe galeria de evacuare)care masoara
permanent cantiatetea de oxigen rezultata in urma arderii amestecului
combustibil: aer+benzina.
Acesti senzori transmit rezultatul masuratorilor catre computerul masinii,mai exact catre unitatea(calculatorul) care comanda +/-benzina numita in mod general ECU.
Functie
de nivelul cantitatii de oxigen din evacuare,masurat de senzorul de
oxigen, ECU modifica parametrii amestecului combustibil(aer + benzina
sau aer+matorina) crescind/scazind cantitatea de combustibil din
amestec.
Raportul normal de amestec combustibil /aer este de :14,7 /1.
În cazul în care senzorul masoara mai mult oxigen,ECU crede că amestecul este prea slab (insuficient combustibil) si adauga benzina,deci creste cunsumul.
In cazul in care senzorul masoara mai putin oxigen,ECU crede ca amestecul este prea bogat(prea mult combustibil) si scade cantitatea de benzina,deci scade consumul.
Plecind de la aceste premise ar insemna ca aportul de hidrogen de la instalatia HHO,sa produca o cantitate mai mare de oxigen iar unitatea ECU ar majora consumul de benzina,deci montarea unui generator HHO ar conduce la o crestere a consumului de benzina.
Acesta este ADEVARUL.
Tocmai
de aceea in prima parte a blogului am aratat ca folosirea in mod
singular numai a generatorului HHO nu este o solutie viabila pentru
scaderea consumului de benzina,decit in situatia masinilor mai
vechi,alimantate cu carburator si/sau inj.monopunct,unde reglajele
amestecului de combustie se poate face manual.
In
situatia noastra trebuie intervenit asupra senzorului de oxigen astfel
incit acesta sa indice unitatii ECU mai putin oxigen decit in
realitate,exact cu aportul furnizat de generatorul HHO,astfel ca suma
cantitatilor de oxigen sa ramina neschimbata.
Senzorul de oxigen produce tensiuni cu ajutorul carora comunica conţinutul de oxigen la calculator(ECU).
În
cazul în care senzorul citeste tensiuni mai mici de 0.45 volţi,
înseamnă că amestecul este slab iar atunci când citeşte tensiuni mai
mari de 0.45 volţi, inseamna ca amestecul este bogat. Dacă masurati cu
un voltmetru semnal de la senzorul de oxigen,în timp ce motorul este
pornit, veţi vedea ca tensiunea oscileaza în intervalul de 0.1volti la
0.9 volţi.
Din aceste considerente
producatorii de sisteme generatoare de HHO au fost obligati sa gaseasca
solutia practica care sa rezolve aceasta problema.
Astfel a aparut microprocesorul de comanda ECU denumit in literatura de specialitate EFIE.
Acest
microprocesor preia semnalul de la senzorul de oxigen in marsa de
variatie de la 0,1 v la 0,9 v si il transforma intr-un semnal constant
de 0,45 v,semnal pe care il transmite la computerul care comanda
amestecul combustibil (ECU) iar in acest mod scade consumul de benzina
prin mentinerea constanta a raportului de amestec de 14,7 /1.
Urmatorul
aspect pe care va trebui sa il lamurim in continuare consta in
determinarea tipului de microprocesor (EFIE) pentru fiecare masina in
parte.
Tipul microprocesorului de comanda al ECU(EFIE) este determinat de tipul senzorului de oxigen cu care este echipata masina dvs.
Pentru informatii complete va rog adresati email.
Am
sa va prezint citeva modele diferite de microprocesoare
EFIE.Modalitatea de alegere a acestor microprocesoare este functie de
anumite criterii si parametru functionali.
1.Microprocesor pentru comanda ECU(EFIE)
Pret : 99$
2. Microprocesor pentru comanda ECU(EFIE)
Pret : 79 $
3.Microprocesor digital comanda ECU(EFIE)
Pret : 80$
4.Microprocesor digital comanda ECU(EFIE)
Pret : 25-35 $
5.Microprocesor comanda ECU(EFIE) dual senzor
Pret :45- 50$
6.Microprocesor comanda ECU(EFIE)
Pret : 30-50 $
7.Microprocesor comanda ECU(EFIE)
Pret : 60-65$
Fara a va promite ferm voi face tot posibilul pentru a raspunde intrebarilor dvs.
De
asemenea vreau sa va informez ca intr-un termen relativ scurt vom
importa si distribui pe piata din Romania produse din aceasta gama.
Citiva PRODUCATORI si DISTRIBUITORI de sisteme complete si componente.
Pentru restul de parti componente,respectiv : modulatoarele de puls (PWM) si pentru microprocesoarele de comanda ECU (EFIE) producatorii sunt in numar mai mic,dar aceste produse se fac in cantitati foarte mari,astfel ca un producator al acestui tip de componente acopera necesarul pentru mai multi producatori si exportatori de sisteme integrale HHO.
In continuare va prezint adresele a 5 producatori si exportatori de sisteme integrale(4 din SUA si 1 din Europa):
Nu am pretentia
ca materialul prezentat pe acest blog este cel mai complet si cu
prezentarea cea mai reusita.Tocmai de aceeia sugerez tuturor celor care
au propuneri,cunostinte si informatii mai exacte sa adreseze un
comentariu sau poate adresa un email la adresa :
chiritescu_silviu@yahoo.com.
Mari inventatori români, printre primii în lume
Uneori pare lipsit de sens, dacă nu chiar o aroganță să te
întrebi: cum ar fi fost lumea fără România ? Totuși ne-am propus să
încercăm un astfel de demers (fără a avea pretenția că suntem primii și
cu speranța că nu vom fi ultimii).
România – o țară mică, la răscruce de vânturi. Dar poate tocmai de aceea, ca o revanșă în fața vârtejurilor istoriei lumii, România este o țară cu un potențial uriaș de inteligență și creativitate. În dinamica vieții de zi cu zi tot mai puțini avem timpul și dispoziția necesară de a reflecta la toți cei care prin contribuția lor au adus un plus de comfort și civilizație vieții noastre. Prima invenţie românească recunoscută oficial din istorie (adică în urmă cu mai bine de un secol) a fost o sapă pentru agricultură, brevetată în baza “primei legi româneşti asupra brevetelor de invenţiune”, promulgată de Regele Carol I în 1906. De atunci, spiritul inventiv al românilor a înflorit, iar în prezent Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) emite câteva sute de brevete de invenţie pe an. Zeci de invenţii româneşti sunt premiate cu diplome şi medalii la saloanele de inventică de la Bruxelles, Geneva, Paris sau Moscova. Câți din magnații lumii știu că stiloul cu care își semnează contractele, sau avionul devenit un fel de a doua casă, sunt rodul ideilor unor creatori români ? Sigur, se poate invoca că de nu ar fi fost ei, ar fi fost alții dar, parafrazând o poezie de Geo Dumitrescu (greșit mazilită la literatura epocii de aur), a ieșit așa: să fie români…și e bine să reamintim asta tuturor, măcar din când în când. Iată și un prim inventar al creatorilor care trebuie să ne facă să ne simțim mândri că suntem români (cu mențiunea că lista poate fi îmbunătățită și cu ajutorul cititorilor noștri și suntem deschiși sugestiilor în acest sens).
Nicolae Constantin Paulescu (n. 8 noiembrie 1869, București; d. 19 iulie 1931, București), om de știință român, a descoperit hormonul antidiabetic eliberat de pancreas, numit mai târziu insulină. Aflați mai multe aici.
Petrache Poenaru (n. 10 ianuarie 1799, Benești, județul Vâlcea – d. 1875), pedagog, inventator, inginer și matematician român, inventator al tocului rezervor pentru stilou în 1827. Aflați mai multe aici.
Victor Babeș (n. 4 iulie 1854, Viena – d. 19 octombrie 1926, București) bacteriolog și morfopatolog român, fondator al școlii românești de microbiologie. Aflați mai multe aici.
Alexandru N. Ciurcu (n. 29 ianuarie 1854, Șercaia, Comitatul Făgăraș – d. 22 ianuarie 1922, București) inventator român, care a experimentat prima ambarcațiune propulsată de un motor cu reacție. Aflați mai multe aici.
Dragomir M. Hurmuzescu (n. 13 martie 1865, București – d. 31 mai 1954, București), fizician şi inventator român, a inventat dielectrina și a construit electroscopul care-i poartă numele (1894). Este fondatorul învățământului electrotehnic din România; a colaborato cu soții Marie și Pierre Curie. Aflați mai multe aici.
Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara – d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației mondiale. Aflați mai multe aici.
Lazăr Edeleanu (n. 1 septembrie 1862, București – d. 7 aprilie 1941, București) chimist român, autor al procesului de rafinare selectivă a fracțiunilor de petrol pe baza solubilității specifice a diverselor clase de hidrocarburi în dioxid de sulf lichid. Aflați mai multe aici.
Invenții și inventatori mai puțini cunoscuți, dar a căror idei au schimbat domenii întregi:
Dumitru Vasescu – construieste automobilul cu motor cu aburi
Alexandru Ciurcu – construieste prima ambarcatiune cu reactie
D. Hurmuzescu – descopera electroscopul
Emil Racovita – fondatorul biospeologiei
A.A. Beldiman, inventator român, în 1906 a inventat aparatul hidraulic cu dalta de percutie pentru sondaje adanci.
Anastase Dragomir – Scaunul ejectabil ; daca la sfarsitul sec. XIX, inceputul sec. XX, multi entuziasti ai aviatiei erau preocupati de constructia avioanelor si de pilotarea acestora, un tanar pe nume Anastase Dragomir si-a concentrat atentia pe siguranta aparatelor de zbor si mai ales a pasagerilor de la bordul lor. Anastase Dragomir era pasionat, ca multi dintre tinerii acelei perioade, de problemele aviatiei. A plecat in Franta, unde a lucrat la mai multe uzine de avioane. Aici si-a perfectionat propriul sau sistem pentru salvarea pilotilor si a pasagerilor in caz de accidente. La 3 noiembrie 1928, a inregistrat, in Franta, cererea de brevet “Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne” si a obtinut Brevetul nr. 678566 din 2 aprilie 1930 pentru “cabina catapultabila”.
Nicolae Vasilescu-Karpen (n. 28 noiembrie (s.v.)/10 decembrie 1870, Craiova — d. 2 martie 1964, București), om de știință, inginer, fizician și inventator român. A efectuat o importantă muncă de pionierat în domeniul elasticității, termodinamicii, electrochimiei și a ingineriei civile. A realizat pilele Karpen, care funcționează folosind exclusiv căldura mediului ambiant. După aprecierea profesorului I. Solomon, președinte al Societății Franceze de Fizică – Vasilescu-Karpen “a inventat pila de combustie cu o jumătate de secol înainte ca oamenii să ajungă pe Lună datorita ei. Aflați mai multe aici.
Traian Vuia (n. 17 august 1872, Bujoru, comitatul Caraș-Severin, Austro-Ungaria; d. 3 septembrie 1950, București, România), inventator român, pionier al aviației mondiale. Pe data de 18 martie 1906 el a realizat primul zbor autopropulsat (fără catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decât aerul. Aflați mai multe aici.
Dumitru (Tache) Brumărescu (1872-1937), din Vălenii de Munte, s-a remarcat ca un prolific inventator român, apreciat și încurajat în inițiativele sale de C. I. Istrati și Spiru Haret.
Pentru a-și putea realiza numeroasele invenții, a început să cioplească în lemn și să-și vândă produsele. A participat la expozițiile generale ale României din anii 1904 și 1906, s-a făcut remarcat și a obținut medalii de argint și de aur pentru un aeroplan original, cu decolare verticală, pe care l-a și brevetat sub nr. 02218, în noiembrie 1909, la București. Aeroplanul său utiliza trei elice (este primul avion de acest gen), dintre care una era propulsivă, iar celelalte două tractive.
Brumărescu a realizat și un salvator de pe submarine scufundate, invenție brevetată în Franța în septembrie 1911 ce era o cabină metalică cu pereți înalți, complet acoperită, fixată pe puntea superioară a submarinului, care permitea salvarea echipajului în cazul în care un submarin eșua. Alte invenții ale lui Brumărescu sunt reprezentate de realizarea cuplajului automat la vagoanele de cale ferată, o sanie-automobil și o mașină de tăiat stuful. Aflați mai multe aici.
Ştefan Procopiu (n. 19 ianuarie 1890, Bârlad – 22 august 1972, Iaşi) fizician, profesor universitar şi inventator român. A descoperit efectul de depolarizare a luminii, numit acum “Efectul Procopiu”. Aflați mai multe aici.
Gheorghe Marinescu (n. 28 februarie 1863, București – d. 15 mai 1938, București) a fost un medic neurolog român, profesor la Facultatea de Medicină din București, membru al Academiei Române, fondatorul Școlii Românești de Neurologie.
Tot atunci, în 1898, cu ajutorul operatorului Constantin M. Popescu, realizează primul film științific din lume: „Tulburările mersului în hemiplegia organică”. Însuși Auguste Lumière recunoștea, într-o scrisoare din 29 iulie 1924: „Comunicările dumneavoastră asupra utilizării cinematografiei în studiul bolilor nervoase mi-au trecut, într-adevăr, prin mână, într-o vreme când primeam «La Semaine médicale», dar atunci aveam alte preocupări de ordin industrial, care nu-mi permiteau să mă consacru cercetărilor biologice. Mărturisesc că uitasem aceste lucrări și vă sunt recunoscător de a mi le fi amintit. Din păcate, puțini savanți au urmat calea deschisă de dumneavoastră”. Aflați mai multe aici.
Henri Marie Coandă (n. 7 iunie 1886 – d. 25 noiembrie 1972) a fost un academician și inginer român, pionier al aviației, fizician, inventator, inventator al motorului cu reacție și descoperitor al efectului care îi poartă numele. Aflați mai multe aici.
Ioan Cantacuzino (n. 25 noiembrie 1863, București; d. 14 ianuarie 1934, București ), medic, microbiolog, profesor universitar român, fondator al școlii românești de imunologie și patologie experimentală.
A desfășurat o bogată activitate de cercetare privind vibrionul holeric și vaccinarea antiholerică, imunizarea activă împotriva dizenteriei și febrei tifoide, etiologia și patologia scarlatinei. Începînd cu anul 1896 publică lucrări despre sistemele și funcțiile fagocitare în regnul animal și despre rolul fenomenelor electrofiziologice în mecanismele imunitare. Pe baza cercetărilor sale privind vibrionul holeric, Cantacuzino a pus la punct o metodă de vaccinare antiholerică, numită “Metoda Cantacuzino”, metodă folosită și astăzi în țările unde se mai semnalează cazuri de holeră. Datorită lui Ioan Cantacuzino, România a fost a doua țară din lume, după Franța, care a introdus în 1926 vaccinul BCG (“Bacilul Calmette-Guérin”), având germeni cu virulență atenuată, pentru vaccinarea profilactică a nou-născuților împotriva tuberculozei. Ioan Cantacuzino a fost un remarcabil organizator al campaniilor antiepidemice, calitate pe care a demonstrat-o în combaterea epidemiei de tifos exantematic și holerei în timpul primului război mondial și în campania antimalarică. Aflați mai multe aici.
Gheorghe Botezatu (Georges A. de Bothezat) -precursorul programului “APOLLO”
Primul doctorat în aviaţie
Născut în 1883, în Iaşi, Gheorghe Botezatu a urmat studiile liceale în oraşul natal, iar pe cele universitare la Universitatea “Al. I. Cuza” şi în Rusia, la Petrograd, absolvind facultăţile de Matematică şi Ştiinţe Naturale. Şi-a luat doctoratul la Sorbona, fiind creditat ca primul om cu o lucrare de acest gen în domeniul aviaţiei (“Étude de la stabilité de l’aéroplane” – 1911).
S-a întors în ţară, ca profesor, în jurul anului 1918, dar nu pentru mult timp.
Se pare însă că atunci ar fi realizat primele proiecte a ceea ce avea să pună în practcă mai târziu.
A emigrat în Statele Unite, unde i s-a oferit un post de director al Laboratorului de Aerodinamică şi de profesor, ambele la Universitatea din Dayton, Ohio. Ulterior, în ianuarie 1921 a semnat un contract cu Armata SUA, pentru care s-a obligat să construiască unul dintre cele mai mari elicoptere din acea vreme. Pentru a nu-i tulbura pe constructori şi a-i ţine deoparte pe curioşi, proiectul a fost catalogat “top-secret”. În intervalul 1922-1923 Caracatiţa zburătoare”, cum a fost denumit elicopterul, a zburat cu succes de mai multe ori, însă niciodată la o altitudine mai mare de 2 metri. A murit pe 1 februarie 1940, în Boston, în urma unei operaţii. Muzeul Naţional al Aerului şi al Spaţiului din Washington expune şi astăzi părţi din elicopterul său.
În 1920, Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ – Luna, folosite la pregatirea programelor “Apollo” (al căror parinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost si seful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei “Apollo” care a dus primul om pe Luna. Aflați mai multe aici.
Elie Carafoli (n. 15 septembrie 1901, Veria, Grecia – d. 1983, București) inginer român de origine aromână, este considerat unul dintre pionierii în domeniul aerodinamicii. Aflați mai multe aici.
Ana Aslan (n. 1 ianuarie 1897, la Brăila – d. 20 mai 1988, la București) medic român specialist în gerontologie. A evidențiat importanța procainei în ameliorarea tulburărilor distrofice legate de vârstă, aplicând-o pe scară largă în clinica de geriatrie, sub numele de Gerovital. Numeroase personalități internaționale au urmat tratament cu Gerovital: Tito, Charles de Gaulle, Hrusciov, J.F. Kennedy, Indira Gandhi, Imelda Marcos, Marlene Dietrich, Konrad Adenauer, Charlie Chaplin, Kirk Douglas, Salvador Dali. Ana Aslan a inventat produsul geriatric Aslavital, brevetat și introdus în producție industrială în 1980. Aflați mai multe aici.
Justin Capră (n. 22 februarie 1933 la Măgureni, Prahova, România) este un inventator și inginer român. În 1956, a inventat primul aparat individual de zbor. Justin Capră nu și-a brevetat invenția, deși în 1956 în România se acorda importanță mare mișcării de inovatori și invenții. În lipsa unui asemenea brevet nu se poate dovedi nici măcar dacă specialiștii americani au utilizat același principiu ca Justin Capră și cu atât mai puțin o prioritate a ideii. Justin Capră a inventat și o mașină ecologică a cărei consum se reduce la 0,5 litri de benzină /100 Km. De altfel, pentru a convinge că invenția sa e viabilă, pentru a participa la ediția anuală din 2008 a Salonului EcoInvent de la Iași, autorul a parcurs cu această mașină drumul București – Iași, consumul declarat fiind de 5 litri de benzină. Aflați mai multe aici.
George (Gogu) Constantinescu (n. 4 octombrie 1881, Craiova, d. 11 decembrie 1965, Londra) – unul dintre cei mai importanți oameni de știință pe care România i-a dat de-a lungul vremii. A creat unui nou domeniu al mecanicii, numit sonicitate, care descrie transmiterea energiei prin vibrații în corpurile fluide sau solide. A aplicat noua teorie în numeroase invenții: motorul sonic, pompa sonică, ciocanul sonic și altele. Printre alte realizări ale sale se mai numără și un dispozitiv de tragere printre palele elicei indiferent de turația acesteia (neoficial se consideră că invenția sa a schimbat soarta Angliei în cel de-al doilea război mondial) și primul schimbător de viteze automat. A participat activ la construcția de avioane engleze, tipul Bristol, în perioada cât a locuit în Anglia.
A fost primul care a folosit betonul-armat în construcția clădirilor din România – printre clădirile construite de acesta: Palatul Patriarhiei, Hotelul Athénée Palace, Marea Moschee din Constanța (Moscheea Carol I).
Gogu Constatinescu a fost unul dintre acele minți geniale, ale cărui idei au devansat cu mult timpul existenței sale fizice, dar care astăzi își păstrează actualitatea, surprinzând prin acuratețe, inventivitate și aplicabilitate. Aflați mai multe aici.
Ion I. Agârbiceanu (n. 6 ianuarie 1907, Bucium, comitatul Alba de Jos – d. 9 martie 1971, Cluj) a fost un fizician român, fiul prozatorului Ion Agârbiceanu.
Specialist în fizică atomică-spectroscopie, s-a remarcat drept proiectantul primului laser cu gaze din România între anii 1960-1961. Sub conducerea sa a fost creat în 1962, primul laser cu gaz (heliu-neon) cu radiație infraroșie, după o concepție originală. Prin focalizarea fasciculului luminos produs de laserul monocromatic, se obțin densități enorme de radiație pe suprafețe foarte mici.
A fost reprezentantul României la „International Union of Pure and Applied Physic” și la „European Group for Atomic Spectroscopy”. Aflați mai multe aici.
Ștefan Odobleja (n. 13 octombrie 1902, Valea Izvorului, Mehedinți – d. 4 septembrie 1978) este precursorul mondial al ciberneticii generalizate pe care el însuși a denumit-o Psihologia consonantistă. Aflați mai multe aici.
Aurel Persu, inventator român, în 1921 a creat automobilul fără diferenţial, cu motor în spate (de forma “picaturii de apa”).
România – o țară mică, la răscruce de vânturi. Dar poate tocmai de aceea, ca o revanșă în fața vârtejurilor istoriei lumii, România este o țară cu un potențial uriaș de inteligență și creativitate. În dinamica vieții de zi cu zi tot mai puțini avem timpul și dispoziția necesară de a reflecta la toți cei care prin contribuția lor au adus un plus de comfort și civilizație vieții noastre. Prima invenţie românească recunoscută oficial din istorie (adică în urmă cu mai bine de un secol) a fost o sapă pentru agricultură, brevetată în baza “primei legi româneşti asupra brevetelor de invenţiune”, promulgată de Regele Carol I în 1906. De atunci, spiritul inventiv al românilor a înflorit, iar în prezent Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) emite câteva sute de brevete de invenţie pe an. Zeci de invenţii româneşti sunt premiate cu diplome şi medalii la saloanele de inventică de la Bruxelles, Geneva, Paris sau Moscova. Câți din magnații lumii știu că stiloul cu care își semnează contractele, sau avionul devenit un fel de a doua casă, sunt rodul ideilor unor creatori români ? Sigur, se poate invoca că de nu ar fi fost ei, ar fi fost alții dar, parafrazând o poezie de Geo Dumitrescu (greșit mazilită la literatura epocii de aur), a ieșit așa: să fie români…și e bine să reamintim asta tuturor, măcar din când în când. Iată și un prim inventar al creatorilor care trebuie să ne facă să ne simțim mândri că suntem români (cu mențiunea că lista poate fi îmbunătățită și cu ajutorul cititorilor noștri și suntem deschiși sugestiilor în acest sens).
Nicolae Constantin Paulescu (n. 8 noiembrie 1869, București; d. 19 iulie 1931, București), om de știință român, a descoperit hormonul antidiabetic eliberat de pancreas, numit mai târziu insulină. Aflați mai multe aici.
Petrache Poenaru (n. 10 ianuarie 1799, Benești, județul Vâlcea – d. 1875), pedagog, inventator, inginer și matematician român, inventator al tocului rezervor pentru stilou în 1827. Aflați mai multe aici.
Victor Babeș (n. 4 iulie 1854, Viena – d. 19 octombrie 1926, București) bacteriolog și morfopatolog român, fondator al școlii românești de microbiologie. Aflați mai multe aici.
Alexandru N. Ciurcu (n. 29 ianuarie 1854, Șercaia, Comitatul Făgăraș – d. 22 ianuarie 1922, București) inventator român, care a experimentat prima ambarcațiune propulsată de un motor cu reacție. Aflați mai multe aici.
Dragomir M. Hurmuzescu (n. 13 martie 1865, București – d. 31 mai 1954, București), fizician şi inventator român, a inventat dielectrina și a construit electroscopul care-i poartă numele (1894). Este fondatorul învățământului electrotehnic din România; a colaborato cu soții Marie și Pierre Curie. Aflați mai multe aici.
Aurel Vlaicu (n. 19 noiembrie 1882, Binținți, lângă Orăștie, județul Hunedoara – d. 13 septembrie 1913, Bănești, lângă Câmpina) a fost un inginer român, inventator și pionier al aviației mondiale. Aflați mai multe aici.
Lazăr Edeleanu (n. 1 septembrie 1862, București – d. 7 aprilie 1941, București) chimist român, autor al procesului de rafinare selectivă a fracțiunilor de petrol pe baza solubilității specifice a diverselor clase de hidrocarburi în dioxid de sulf lichid. Aflați mai multe aici.
Invenții și inventatori mai puțini cunoscuți, dar a căror idei au schimbat domenii întregi:
Dumitru Vasescu – construieste automobilul cu motor cu aburi
Alexandru Ciurcu – construieste prima ambarcatiune cu reactie
D. Hurmuzescu – descopera electroscopul
Emil Racovita – fondatorul biospeologiei
A.A. Beldiman, inventator român, în 1906 a inventat aparatul hidraulic cu dalta de percutie pentru sondaje adanci.
Anastase Dragomir – Scaunul ejectabil ; daca la sfarsitul sec. XIX, inceputul sec. XX, multi entuziasti ai aviatiei erau preocupati de constructia avioanelor si de pilotarea acestora, un tanar pe nume Anastase Dragomir si-a concentrat atentia pe siguranta aparatelor de zbor si mai ales a pasagerilor de la bordul lor. Anastase Dragomir era pasionat, ca multi dintre tinerii acelei perioade, de problemele aviatiei. A plecat in Franta, unde a lucrat la mai multe uzine de avioane. Aici si-a perfectionat propriul sau sistem pentru salvarea pilotilor si a pasagerilor in caz de accidente. La 3 noiembrie 1928, a inregistrat, in Franta, cererea de brevet “Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne” si a obtinut Brevetul nr. 678566 din 2 aprilie 1930 pentru “cabina catapultabila”.
Nicolae Vasilescu-Karpen (n. 28 noiembrie (s.v.)/10 decembrie 1870, Craiova — d. 2 martie 1964, București), om de știință, inginer, fizician și inventator român. A efectuat o importantă muncă de pionierat în domeniul elasticității, termodinamicii, electrochimiei și a ingineriei civile. A realizat pilele Karpen, care funcționează folosind exclusiv căldura mediului ambiant. După aprecierea profesorului I. Solomon, președinte al Societății Franceze de Fizică – Vasilescu-Karpen “a inventat pila de combustie cu o jumătate de secol înainte ca oamenii să ajungă pe Lună datorita ei. Aflați mai multe aici.
Traian Vuia (n. 17 august 1872, Bujoru, comitatul Caraș-Severin, Austro-Ungaria; d. 3 septembrie 1950, București, România), inventator român, pionier al aviației mondiale. Pe data de 18 martie 1906 el a realizat primul zbor autopropulsat (fără catapulte sau alte mijloace exterioare) cu un aparat mai greu decât aerul. Aflați mai multe aici.
Dumitru (Tache) Brumărescu (1872-1937), din Vălenii de Munte, s-a remarcat ca un prolific inventator român, apreciat și încurajat în inițiativele sale de C. I. Istrati și Spiru Haret.
Pentru a-și putea realiza numeroasele invenții, a început să cioplească în lemn și să-și vândă produsele. A participat la expozițiile generale ale României din anii 1904 și 1906, s-a făcut remarcat și a obținut medalii de argint și de aur pentru un aeroplan original, cu decolare verticală, pe care l-a și brevetat sub nr. 02218, în noiembrie 1909, la București. Aeroplanul său utiliza trei elice (este primul avion de acest gen), dintre care una era propulsivă, iar celelalte două tractive.
Brumărescu a realizat și un salvator de pe submarine scufundate, invenție brevetată în Franța în septembrie 1911 ce era o cabină metalică cu pereți înalți, complet acoperită, fixată pe puntea superioară a submarinului, care permitea salvarea echipajului în cazul în care un submarin eșua. Alte invenții ale lui Brumărescu sunt reprezentate de realizarea cuplajului automat la vagoanele de cale ferată, o sanie-automobil și o mașină de tăiat stuful. Aflați mai multe aici.
Ştefan Procopiu (n. 19 ianuarie 1890, Bârlad – 22 august 1972, Iaşi) fizician, profesor universitar şi inventator român. A descoperit efectul de depolarizare a luminii, numit acum “Efectul Procopiu”. Aflați mai multe aici.
Gheorghe Marinescu (n. 28 februarie 1863, București – d. 15 mai 1938, București) a fost un medic neurolog român, profesor la Facultatea de Medicină din București, membru al Academiei Române, fondatorul Școlii Românești de Neurologie.
Tot atunci, în 1898, cu ajutorul operatorului Constantin M. Popescu, realizează primul film științific din lume: „Tulburările mersului în hemiplegia organică”. Însuși Auguste Lumière recunoștea, într-o scrisoare din 29 iulie 1924: „Comunicările dumneavoastră asupra utilizării cinematografiei în studiul bolilor nervoase mi-au trecut, într-adevăr, prin mână, într-o vreme când primeam «La Semaine médicale», dar atunci aveam alte preocupări de ordin industrial, care nu-mi permiteau să mă consacru cercetărilor biologice. Mărturisesc că uitasem aceste lucrări și vă sunt recunoscător de a mi le fi amintit. Din păcate, puțini savanți au urmat calea deschisă de dumneavoastră”. Aflați mai multe aici.
Henri Marie Coandă (n. 7 iunie 1886 – d. 25 noiembrie 1972) a fost un academician și inginer român, pionier al aviației, fizician, inventator, inventator al motorului cu reacție și descoperitor al efectului care îi poartă numele. Aflați mai multe aici.
Ioan Cantacuzino (n. 25 noiembrie 1863, București; d. 14 ianuarie 1934, București ), medic, microbiolog, profesor universitar român, fondator al școlii românești de imunologie și patologie experimentală.
A desfășurat o bogată activitate de cercetare privind vibrionul holeric și vaccinarea antiholerică, imunizarea activă împotriva dizenteriei și febrei tifoide, etiologia și patologia scarlatinei. Începînd cu anul 1896 publică lucrări despre sistemele și funcțiile fagocitare în regnul animal și despre rolul fenomenelor electrofiziologice în mecanismele imunitare. Pe baza cercetărilor sale privind vibrionul holeric, Cantacuzino a pus la punct o metodă de vaccinare antiholerică, numită “Metoda Cantacuzino”, metodă folosită și astăzi în țările unde se mai semnalează cazuri de holeră. Datorită lui Ioan Cantacuzino, România a fost a doua țară din lume, după Franța, care a introdus în 1926 vaccinul BCG (“Bacilul Calmette-Guérin”), având germeni cu virulență atenuată, pentru vaccinarea profilactică a nou-născuților împotriva tuberculozei. Ioan Cantacuzino a fost un remarcabil organizator al campaniilor antiepidemice, calitate pe care a demonstrat-o în combaterea epidemiei de tifos exantematic și holerei în timpul primului război mondial și în campania antimalarică. Aflați mai multe aici.
Gheorghe Botezatu (Georges A. de Bothezat) -precursorul programului “APOLLO”
Primul doctorat în aviaţie
Născut în 1883, în Iaşi, Gheorghe Botezatu a urmat studiile liceale în oraşul natal, iar pe cele universitare la Universitatea “Al. I. Cuza” şi în Rusia, la Petrograd, absolvind facultăţile de Matematică şi Ştiinţe Naturale. Şi-a luat doctoratul la Sorbona, fiind creditat ca primul om cu o lucrare de acest gen în domeniul aviaţiei (“Étude de la stabilité de l’aéroplane” – 1911).
S-a întors în ţară, ca profesor, în jurul anului 1918, dar nu pentru mult timp.
Se pare însă că atunci ar fi realizat primele proiecte a ceea ce avea să pună în practcă mai târziu.
A emigrat în Statele Unite, unde i s-a oferit un post de director al Laboratorului de Aerodinamică şi de profesor, ambele la Universitatea din Dayton, Ohio. Ulterior, în ianuarie 1921 a semnat un contract cu Armata SUA, pentru care s-a obligat să construiască unul dintre cele mai mari elicoptere din acea vreme. Pentru a nu-i tulbura pe constructori şi a-i ţine deoparte pe curioşi, proiectul a fost catalogat “top-secret”. În intervalul 1922-1923 Caracatiţa zburătoare”, cum a fost denumit elicopterul, a zburat cu succes de mai multe ori, însă niciodată la o altitudine mai mare de 2 metri. A murit pe 1 februarie 1940, în Boston, în urma unei operaţii. Muzeul Naţional al Aerului şi al Spaţiului din Washington expune şi astăzi părţi din elicopterul său.
În 1920, Gheorghe Botezatu a calculat traiectoriile posibile Pământ – Luna, folosite la pregatirea programelor “Apollo” (al căror parinte a fost sibianul Herman Oberth); el a fost si seful echipei de matematicieni care a lucrat la proiectul rachetei “Apollo” care a dus primul om pe Luna. Aflați mai multe aici.
Elie Carafoli (n. 15 septembrie 1901, Veria, Grecia – d. 1983, București) inginer român de origine aromână, este considerat unul dintre pionierii în domeniul aerodinamicii. Aflați mai multe aici.
Ana Aslan (n. 1 ianuarie 1897, la Brăila – d. 20 mai 1988, la București) medic român specialist în gerontologie. A evidențiat importanța procainei în ameliorarea tulburărilor distrofice legate de vârstă, aplicând-o pe scară largă în clinica de geriatrie, sub numele de Gerovital. Numeroase personalități internaționale au urmat tratament cu Gerovital: Tito, Charles de Gaulle, Hrusciov, J.F. Kennedy, Indira Gandhi, Imelda Marcos, Marlene Dietrich, Konrad Adenauer, Charlie Chaplin, Kirk Douglas, Salvador Dali. Ana Aslan a inventat produsul geriatric Aslavital, brevetat și introdus în producție industrială în 1980. Aflați mai multe aici.
Justin Capră (n. 22 februarie 1933 la Măgureni, Prahova, România) este un inventator și inginer român. În 1956, a inventat primul aparat individual de zbor. Justin Capră nu și-a brevetat invenția, deși în 1956 în România se acorda importanță mare mișcării de inovatori și invenții. În lipsa unui asemenea brevet nu se poate dovedi nici măcar dacă specialiștii americani au utilizat același principiu ca Justin Capră și cu atât mai puțin o prioritate a ideii. Justin Capră a inventat și o mașină ecologică a cărei consum se reduce la 0,5 litri de benzină /100 Km. De altfel, pentru a convinge că invenția sa e viabilă, pentru a participa la ediția anuală din 2008 a Salonului EcoInvent de la Iași, autorul a parcurs cu această mașină drumul București – Iași, consumul declarat fiind de 5 litri de benzină. Aflați mai multe aici.
George (Gogu) Constantinescu (n. 4 octombrie 1881, Craiova, d. 11 decembrie 1965, Londra) – unul dintre cei mai importanți oameni de știință pe care România i-a dat de-a lungul vremii. A creat unui nou domeniu al mecanicii, numit sonicitate, care descrie transmiterea energiei prin vibrații în corpurile fluide sau solide. A aplicat noua teorie în numeroase invenții: motorul sonic, pompa sonică, ciocanul sonic și altele. Printre alte realizări ale sale se mai numără și un dispozitiv de tragere printre palele elicei indiferent de turația acesteia (neoficial se consideră că invenția sa a schimbat soarta Angliei în cel de-al doilea război mondial) și primul schimbător de viteze automat. A participat activ la construcția de avioane engleze, tipul Bristol, în perioada cât a locuit în Anglia.
A fost primul care a folosit betonul-armat în construcția clădirilor din România – printre clădirile construite de acesta: Palatul Patriarhiei, Hotelul Athénée Palace, Marea Moschee din Constanța (Moscheea Carol I).
Gogu Constatinescu a fost unul dintre acele minți geniale, ale cărui idei au devansat cu mult timpul existenței sale fizice, dar care astăzi își păstrează actualitatea, surprinzând prin acuratețe, inventivitate și aplicabilitate. Aflați mai multe aici.
Ion I. Agârbiceanu (n. 6 ianuarie 1907, Bucium, comitatul Alba de Jos – d. 9 martie 1971, Cluj) a fost un fizician român, fiul prozatorului Ion Agârbiceanu.
Specialist în fizică atomică-spectroscopie, s-a remarcat drept proiectantul primului laser cu gaze din România între anii 1960-1961. Sub conducerea sa a fost creat în 1962, primul laser cu gaz (heliu-neon) cu radiație infraroșie, după o concepție originală. Prin focalizarea fasciculului luminos produs de laserul monocromatic, se obțin densități enorme de radiație pe suprafețe foarte mici.
A fost reprezentantul României la „International Union of Pure and Applied Physic” și la „European Group for Atomic Spectroscopy”. Aflați mai multe aici.
Ștefan Odobleja (n. 13 octombrie 1902, Valea Izvorului, Mehedinți – d. 4 septembrie 1978) este precursorul mondial al ciberneticii generalizate pe care el însuși a denumit-o Psihologia consonantistă. Aflați mai multe aici.
Aurel Persu, inventator român, în 1921 a creat automobilul fără diferenţial, cu motor în spate (de forma “picaturii de apa”).
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.