Despre BAPHOMET. De ce se inchina masonii diavolului?
Despre BAPHOMET. De ce se inchina masonii diavolului?
Dupa cum stiti, masonii (si nu doar ei) se roaga satanei:
De ce o fac? Deoarece gradele inferioare nu il vad pe diavol precum
crestinii. Pentru a intelege mai bine, voi prelua amplul material Who is Baphomet?, iar la final voi aduce cateva completari necesare.
Iata articolul:
Baphomet este o figura enigmatica, cu cap de tap, aparut in mai multe
exemple in istoria ocultismului. De la Cavalerii Templieri din Evul
Mediu si Francmasonii secolului 19 la modernii curenti ai ocultismului,
Baphomet nu rateaza niciodata sa creeze controverse. Dar de unde provine
Baphomet si, cel mai important, care este adevarata semnificatie din
spatele acestei figuri simbolice? In acest articol ne vom uita la
originile lui Baphomet, sensul ezoteric al sau si a aparitiei sale in
cultura populara.
De-a lungul istoriei ocultismului occidental, numele misteriosului
Baphomet este adesea invocat. Desi a devenit un nume comun cunoscut in
secolul 20, mentionari despre Baphomet pot fi gasite in documente datand
inca din secolul al 11-lea. Astazi, simbolul este asociat cu orice
lucru legat de ocultism, ritualuri de magie, vrajitorie, satanism si
ezoterism. Baphomet apare de multe ori in cultura populara pentru a
reprezenta tot ce este ocult.
Cea mai renumita descriere a lui Baphomet se gaseste in „Dogme et
Rituel de la Haute Magie’’ al lui Eliphas Levi, o carte din1897 care a
devenit o referinta standard pentru ocultismul modern. Ce reprezinta
aceasta creatura? Care este semnificatia simbolurilor din jurul ei? De
ce este atat de importanta in ocultism? Pentru a raspunde la unele
dintre aceste intrebari, trebuie sa ne uitam mai intai la originile
sale. Ne vom uita mai intai la istoria lui Baphomet si la multele
exemple si referiri la Baphomet in cultura populara.
Originile Numelui
Exista mai multe teorii referitoare la originea numelui Baphomet.
Explicatia cea mai comuna sustine ca este o coruptie veche franceza a
numelui lui Mohammed (care a fost latinizat in „Mahomet’’) – profetul
Islamului. In timpul cruciadelor, Cavalerii Templieri au ramas pentru
perioade mai lungi de timp in tarile din Orientul Mijlociu unde s-au
familiarizat cu invataturile misticismului arab. Acest contact cu
civilizatiile de Est le-a permis sa aduca inapoi in Europa bazele a ceea
ce avea sa devina ocultism occidental, inclusiv gnosticismul, alchimia,
cabala si ermetismul. Afinitatea templierilor cu musulmanii a
determinat Biserica sa-i acuze de venerarea unui idol numit Baphomet,
astfel incat exista unele legaturi plauzibile intre Baphomet si Mahomet.
Cu toate acestea, exista si alte teorii cu privire la originea numelui.
Eliphas Levi, ocultistul francez care a facut celebra reprezentare a
lui Baphomet a sustinut ca numele a fost derivat din codarea
cabalistica:
„Numele lui Baphomet al Cavalerilor, care ar trebui pronuntat
cabalistic invers, este compus din trei abrevieri: Tem. ohp. AB., Templi
omnium hominum pacts abbas, „tatal templului pacii al tuturor
oamenilor”. 1
Arkon Daraul, un autor si profesor al traditiei Sufi si magiei a sustinut ca Bahomet a venit de la cuvantul arab Abu fihama(t), care inseamna „Tata al Intelegerii” 2
Dr. Hugh Schonfield, a carui lucrare la Pergamentele Marii Moarte
este bine cunoscuta, a dezvoltat una dintre cele mai interesante teorii.
Schonfield, care a studiat un cifru evreiesc numit cifrul Atbash, si
care a fost folosit in traducerea unor pergamente a Marii Moarte, a
sustinut ca, atunci cand cineva a aplicat cifrul pentru cuvantul
Baphomet, acesta s-a transpus in cuvantul grecesc „Sofia”, care inseamna
cunoastere, si este de asemenea sinonim cu zeita.
Posibile origini ale Figurinei
Reprezentarea moderna a lui Baphomet pare sa-si ia radacinile din mai
multe surse antice, dar in primul rand de la zeii pagani. Baphomet
poarta asemanari ale zeilor de pe tot globul, inclusiv din Egipt, Europa
de Nord, si India. De fapt, mitologiile unui numar mare de civilizatii
antice includ un fel de zeitate cu coarne. In teoriile lui Carl Jung,
Baphomet este o continuare a arhetipului zeu-cornut, deoarece notiunea
de zeitate care poarta coarne este prezenta universal in psihicuri
individuale. Au Cernunnos, Pan, Hathor, Diavolul (precum este descris de
crestinism) si Baphomet o origine comuna? Unele dintre atributele lor
sunt izbitor de asemanatoare.
Vechiul zeu celtic Cernunnos este in mod traditional infatisat cu
coarne de cerb pe cap, sezand in “pozitia lotus” similar cu prezentarea
lui Levi asupra lui Baphomet. Desi istoria lui Cernunnos este invaluita
in mister, se spune de obicei despre el ca este zeul fertilitatii si al
naturii.
In Britania, un aspect al lui Cerennunos a fost numit Herne. Zeul
incornorat are caracteristicile Satir ale lui Baphomet impreuna cu
accentuarea sa pe falus.
Pan a fost o zeitate proeminenta in Grecia. Zeul Naturii a fost
adesea descris cu coarne pe cap si jumatatea inferioara a corpului de
capra. Nu spre deosebire de Cerenunnos, Pan este o zeitate falica.
Caracteristicile sale animalice sunt o intruchipare a impulsurilor
carnale si procreative ale barbatilor.
Papa Silvestru al II-lea si Diavolul (1940). In crestinism, diavolul
are caracteristici similare cu zeii pagani descrisi mai sus deoarece
acestia sunt sursa principala de inspiratie a acestor reprezentari.
Atributele intruchipate de catre acesti zei au devenit reprezentarea a
ceea ce este considerat de Biserica rau.
Cartea Diavolului din Tarotul de Marsilia (secolul 15). Descrierea
diavolului a acestei carti, cu aripile lui, coarne, sani si semnul
mainii este indubitabil o influenta majora in descrierea lui Levi despre
Baphomet.
Robin Bun-Tovaras (sau Puck) este un elf mitologic despre care se
spune ca ar fi o personificare a spiritelor pamantului. Avand mai multe
atribute ale lui Baphomet si a altor zeitati, acesta este aratat aici pe
coperta unei carti din 1629 inconjurat de vrajitoare.
Pictura lui Goya din 1821 “Marele El-Capra” sau “Sabatul
Vrajitoarelor”. Tabloul prezinta un grup de vrajitoare adunate in jurul
lui Satan, portretizat intr-o forma jumatate-om, jumatate-capra.
O figura asemanatoare lui Baphomet pe Catedrala Notre Dame din Paris,
care a fost initial construita de catre Cavalerii Templieri.
Baphometul lui Eliphas Levi
Aceasta reprezentare a lui Baphomet de Eliphas Levi din cartea sa
Dogmes et Rituels de la Haute Magie (Dogmele si Ritualurile Inaltei
Magii) a devenit reprezentarea vizuala oficiala a lui Baphomet.
In 1861, ocultistul francez Eliphas Levi a inclus in cartea sa Dogmes et Rituels de la Haute Magie (Dogmas and Rituals of High Magic)
un desen care va deveni cea mai faimoasa descriere a lui Baphomet: o
capra umanoida inaripata cu o pereche de sani si o torta pe cap, intre
coarnele sale. Figura are numeroase similaritati cu zeitatile descrise
mai sus. De asemenea, include multe alte simboluri ezoterice legate de
concepte ezoterice intruchipate de Baphomet. In prefata cartii sale,
Levi a declarat:
„Capra de pe frontispiciu poarta semnul pentagramei pe frunte, cu un
varf indreptat in sus, un simbol al luminii, cele doua maini ale sale
formand semnul Hermetismului, una orientata in sus spre luna alba Chesed
(ce inseamna mila, compasiune), cealalta indreptata in jos spre luna
cea neagra Geburah (forta, judecata divina). Acest semn exprima armonia
perfecta dintre mila si dreptate. Unul din bratele sale este de sex
feminin si celalalt de sex masculin, ca si cele ale Androginului
Khunrath, atributele caruia a trebuit sa le unim cu cele ale caprei
noastre pentru ca el este unul si acelasi simbol. Flacara inteligentei
stralucind intre coarnele sale este lumina magica a echilibrului
universal, imaginea sufletului inaltat mai sus de materie; ca si flacara
care in timp ce este legata de materie, straluceste deasupra acesteia.
Capul urat al fiarei exprima groaza pacatosului, a carui actiuni
materialistice, singura parte responsabila trebuie sa suporte pedeapsa
exclusiv; pentru ca sufletul este insensibil potrivit naturii sale si
poate suferi numai atunci cand se materializeaza.
Bastonul care sta in loc de organele genitale simbolizeaza viata
vesnica, corpul acoperit cu solzi, apa, semi-cercul de deasupra sa,
atmosfera, penele care urmeaza sus, volatillitatea. Omenirea este
reprezentata de cei doi sani si de bratele de androgin ale acestui sfinx
al stiintelor oculte. 3
In descrierea lui Levi, Baphomet intruchipeaza punctul culminat al
procesului alchimic – unirea fortelor opuse pentru a crea Lumina Astrala
– baza magiei si, in cele din urma, iluminare.
O privire mai atenta la detaliile imaginei arata ca fiecare simbol
este inevitabil echilibrat cu opusul sau. Baphomet insusi este un
personaj androgin, deoarece are caracteristicile ambelor sexe: sani
feminini si un baston reprezentand falusul erect. Conceptul de
androginitate este de o mare importanta in filozofia oculta, deoarece
este reprezentativ cel mai inalt nivel de initiere in cautarea de a
deveni „una cu Dumnezeu”.
Falusul lui Baphomet este de fapt Caduceul lui Hermes – un baston cu
doi serpi incolaciti in jurul sau. Acest simbol antic a reprezentat
ermetismul de secole. Caduceul reprezinta ezoteric activarea chakrelor,
de la baza coloanei vertebrale la glanda pineala, folosind puterea
serpentina (de aici, serpii) sau Lumina Astrala.
Caduceul ca simbol al activarii chakrelor.
Stiinta este una reala numai pentru cei care admit si inteleg
filosifia si religia; si procesul ei va reusi numai pentru Adeptul care a
atins suveranitatea vointei, si astfel devine Rege al lumii elementare:
pentru marele agent al Operatiunii Soarelui, este acea forta descrisa
in Simbolul lui Hermes, din tableta de smarald; este puterea magica
universala, spiritualul, puterea de foc, motorul puterii (telekinezia);
este Od, potrivit evreilor, si lumina Astrala, potrivit altora.
Acolo este focul secret, viu si filozofic, despre care toti filosofii
ermetici vorbesc cu cea mai misterioasa rezerva: Samburele Universului,
secretul pe care l-au tinut, si pe care ei l-au reprezentat numai sub
figura Caduceului lui Hermes. 4
Baphomet este deci simbolul Marii Lucrari alchimice unde forte
separate si opuse sunt unite intr-un echilibru perfect pentru a genera
Lumina Astrala. Acest proces alchimic este reprezentat in imaginea lui
Levi prin termenii Solve si Coagula de pe bratele lui Baphomet. In timp
ce indeplinesc rezultate opuse, Solving (prefacerea solidului in lichid)
si Coagulare (transformarea lichidului in solid) sunt doi pasi necesari
in procesul alchimic – care are drept obiectiv sa transforme piatra in
aur sau, in termeni ezorterici, un om profan (pacatos) intr-un om
iluminat. Cele doua etape sunt directionate in directii opuse pe brate,
subliniind mai mult natura lor opusa.
Mainile lui Baphomet formeaza „semnul ermetismului” – care este o
reprezentare vizuala a axiomei hermetice „Precum sus, asa si jos’’.
Acest dicton insumeaza intregile invataturi si obiectivele ermetismului,
unde microcosmul (omul) este macrocosmul (universul). Prin urmare,
intelegand unul este egal cu al intelege pe celalalt. Aceasta Lege a
Corespondentei provine de la Tableta de Smarald a lui Hermes
Trismegistus unde a fost declarat:
„Ceea ce este jos corespunde cu ceea ce este Sus, si ceea ce este sus
corespunde cu ceea ce este jos, pentru a realiza miracolele Unui
(singur) Lucru5
Stapanirea acestei forte a vietii, Viata Astrala, este ceea ce este numit de catre ocultistii moderni „magie’’.
Cartea de tarot a Magicianului afiseaza axioma ermetica „Precum sus, asa si jos”.
Practica magiei – fie alba sau neagra – depinde de capacitatea
adeptului de a controla forta universala a vietii – aceea pe care
Eliphas Levi o numeste marele agent magic sau lumina astrala. Prin
manipularea acestei esente fluidice sunt produse fenomenele
transcendentalismului. Celebra ermafroditica Capra a lui Mendes a fost o
creatura amestecata formulata pentru a simboliza aceasta lumina
astrala. Este identica cu Baphomet zeul mistic a acestor ucenici ai
magiei ceremoniale, Templierii, care au obtinut-o probabil de la
Arabi.’’ 6.
Fiecare mana al lui Baphomet e directionata spre luni opuse, pe care
Levi le numeste Chesed si Geburah – doua concepte opuse preluate din
cabala evreieasca.
In Arborele Vietii cabalistic, Sefirot, Chesed este asociata cu
„bunatate data altora” in timp ce Geburah se refera la „retinerea
impulsului cuiva de a revarsa bunatate asupra altora, atunci cand
beneficiarul acelei bunatati este judecat ca fiind nedemn si predispus
sa abuzeze de ea’’. Aceste doua concepte sunt opuse si, ca orice altceva
in viata, un echilibru trebuie sa fie gasit intre aceste doua.
Caracteristica cea mai usoara de recunoscut al lui Baphomet este,
desigur, capul de capra. Acest cap monstruos reprezinta natura animalica
si pacatoasa a omului, tendintele lui egoistice si instinctele josnice.
Spre deosebire de natura spirituala a omului (simbolizata prin „lumina
divina” de pe capul acestuia) aceasta parte animalica este fara
deosebire privita ca o parte necesara a naturii dualistice a omului,
unde partea animalica si cea spirituala trebuie sa se uneasca in
armonie. Se poate argumenta si faptul ca aspectul grotesc general al lui
Baphomet ar putea servi pentru a indeparta si respinge profanii care nu
sunt initiati in sensul ezoteric al simbolului.
In societatile secrete
Desi descrierea lui Levi din 1861 despre Baphomet este cea mai
faimoasa, numele acestui idol a circulat de peste o mie de ani, prin
intermediul societatilor secrete si cercuri oculte. Prima mentionare
despre Baphomet inregistrata ca parte a unui ritual ocult a aparut in
epoca Cavalerilor Templieri.
Cavalerii Templieri
Baphomet prezideaza un ritual templier, imagine de Leo Taxil.
Este acceptat pe scara larga de cercetatori oculti ca figura lui
Baphomet a fost de o importanta majora in ritualurile Cavalerilor
Templieri. Prima aparatie a numelui lui Baphomet a aparut in 1098 intr-o
scrisoare al cruciatului Anselm de Ribemont care declara:
„In urmatoarea zi la ivirea zorilor l-au strigat cu voce tare pe
Baphometh in timp ce noi ne rugam in liniste lui Dumnezeu; apoi i-am
atacat si i-am fortat in afara zidurilor orasului pe toti.” 7
In timpul procesului Templierilor din 1307, unde Cavalerii Templieri
erau torturati si interogati la cererea Regelui Philip IV al Frantei,
numele lui Baphomet a fost mentionat de mai multe ori. In timp ce unii
Templieri negau existenta lui Baphomet, altii l-au descris ca fiind fie
un cap retezat, o pisica, sau un cap cu trei fete.
In timp ce cartile destinate pentru consumul in masa neaga adeseori
orice legatura dintre Cavalerii Templieri si Baphomet, pretinzand ca
aceasta este o inventie a Bisericii pentru ai demoniza, aproape toti
autorii de renume intre-ale ocultismului (care au scris carti destinate
initiatilor) recunosc aceasta legatura. De fapt, idolul este adesea
mentionat ca „Baphometul Templierilor”.
„Il adorau cu adevarat Templierii pe Baphomet? Au oferit un salut
rusinos fundului de capra a lui Mendes? Ce a fost de fapt aceasta
asociatie secreta si puternica care punea in pericol Biserica si Statul,
si care a fost de altfel distrusa in surdina? Nu judeca nimic usor; ei
sunt vinovati de o crima mare; ei au expus ochilor profani sanctuarul
initierii antice. S-au adunat din nou si au impartit din fructele
pomului cunoasterii, astfel poate devin stapanii lumii. Hotararea
judecatoreasca pronuntata impotriva lor este mai inalta si mult mai
veche decat tribunalul papei sau a regelui:”In ziua in care vei manca
din el, negresit vei muri”, a spus Dumnezeu Insusi, asa cum citim in
cartea Genezei.
(…)
Da, in convingerea noastra profunda, Marii Maestrii ai Ordinului
Templierilor s-au inchinat lui Baphomet, si l-au facut sa fie venerat de
catre initiatii lor; da, au existat in trecut, si s-ar putea sa mai
existe si in prezent, ansambluri care sunt prezidate de aceasta figura,
asezata pe un tron si avand o torta in flacari intre coarne. Dar
adoratorii acestei figuri nu considera, la fel ca si noi, ca aceasta
este o reprezentare a diavolului: dimpotriva, pentru ei este
reprezentarea zeului Pan, zeul scolilor noastre moderne de filozofie,
zeu al scolii teurgice alexandrine si al propriilor nostri
Neo-platonicieni mistici, zeul lui Lamartine si a lui Victor Cousin,
zeul lui Spinoza si a lui Plato, zeul scolilor gnostice primitive: de
asemenea hristosul preotiei disidente. Aceasta ultima calificare,
atribuita caprei Magiei Negre, nu va surprinde studentii de antichitati
religioase care sunt familiarizati cu fazele simbolismului si a
doctrinei in transformarile ei diferite, fie in India, Egipt sau
Iudeea.”8
Francmasonerie
La scurt timp dupa publicarea ilustratiei lui Levi, jurnalistul si
scriitorul francez Leo Taxil a lansat o serie de pamflete si carti in
care denunta Francmasoneria si a acuzat lojele de inchinare la diavol.
In centrul acuzatiilor sale a fost Baphomet, care a fost descris ca
obiect de cult al Masonilor.
“Les mystères de la franc-maçonnerie” (Misterele Francmasoneriei) a
acuzat Francmasonii de satanism si venerarea lui Baphomet. Lucrarea lui
Taxil provocat furie catolicilor.
.
Coperta cartii „Les mystères de la franc-maçonnerie” reprezentand un
ritual masonic prezidat de Baphomet, care este literalmente venerat.
Imagine anti-masonica de publicistul Abel Clarin de la Rive, 1894.
In 1897, dupa ce a cauzat ceva agitatie din cauza revelatiilor sale
asupra masoneriei franceze, Leo Taxil a facut o conferinta de presa unde
a anuntat ca multe dintre revelatiile sale au fost fabricatii 9.
De atunci, aceasta serie de evenimente a fost supranumita „Farsa lui
Leo Taxil”. Cu toate acestea, unii ar argumenta probabilitatea ca
marturia lui Taxil ar fi fost fortata, in scopul de a inabusi
controversa care implica Francmasoneria.
Oricare ar fi fost cazul, cea mai probabila conectie dintre
Francmasonerie si Baphomet este prin simbolism, unde idolul devine o
alegorie pentru concepte profunde ezoterice. Autorul masonic Albert Pike
sustine ca, in Francmasonerie Baphomet nu este un obiect de cult, ci un
simbol, a carui semnificatie adevarata este dezvaluita numai
initiatilor de grad inalt.
„Este absurd sa presupunem ca oameni cu un mare intelect adora un
idol monstruos numit Baphomet, sau pe Mahomet recunoscut ca profet
inspirat. Simbolismul lor, inventat cu ani inainte, sa ascunda ceea ce a
fost periculos sa marturiseasca, a fost desigur inteles gresit de
catre cei care nu au fost adepti si pentru dusmanii lor parea sa fie
panteist. Vitelul de aur, facut pentru israeliti, a fost un bou sub
stratul de bronz, si Karobimul pe Impaciuitor, inteles gresit.
Simbolurile inteleptilor devin intotdeauna idoli multimii ignorante.
Ceea ce au crezut si invatat cu adevarat Sefii Ordinului, este indicat
Adeptilor de catre aluzii continute in gradele inalte ale
Francmasoneriei prin simbolurile pe care numai Adeptii le inteleg.”10
Aleister Crowley
Ocultistul britanic Aleister Crowley s-a nascut cu aproximativ sase
luni de la moartea lui Eliphas Levi, determinandu-l sa creada ca el a
fost reincarnarea lui Levi. Partial din acest motiv, Crowley a fost
cunoscut in cadrul O.T.O, societatea secreta pe care el a popularizat-o,
ca „Baphomet”.
.
O pictura semnata de Crowley ca Baphomet.
Iata explicatia lui Crowley despre etimologia numelui Baphomet, luata din cartea sa din 1929 Confesiunile lui Aleister Crowley:
„Am luat numele de Baphomet ca si motto-ul meu in O.T.O. Timp de sase
ani si mai mult am incercat sa descopar modul corect de a scrie acest
nume. Stiam ca trebuie sa aiba opt litere, si, de asemenea, ca
corespondentele numerice si literale trebuie sa fie astfel incat sa
exprime semnificatia numelui in cai care sa confirme ceea ce eruditia a
aflat despre el, si de asemenea pentru a clarifica aceste probleme pe
care arheologii nu au reusit pana acum sa le rezolve. O teorie a numelui
este ca acesta reprezinta cuvintele ???? ??????, botezul intelepciunii;
altul, care este o coruptie a unui titlu ce inseamna „Tatal Mithras”.
Inutil sa mai spunem, sufixul R a sustinut teoria din urma. Am adaugat
cuvantul dupa cum a fost scris de catre Vrajitor. A totalizat 729. Acest
numar nu a aparut niciodata in lucrarea mea cabalistica si prin urmare,
nu a insemnat nimic pentru mine. Cu toate acestea s-a justificat ca
fiind noua la puterea a treia. Cuvantul ?????, titlu mistic dat de
Hristos lui Petru ca piatra de temelie a Bisericii, are aceeasi valoare.
Pana in prezent, Vrajitorul a demonstrat calitati mari! El a clarificat
problema etimologica si a aratat de ce a trebuit Templierii sa-i dea
numele de Baphomet asa-zisului idol al lor. Baphomet a fost Tatal
Mithras, piatra cubica care a fost unghiul Templului.”11
Baphomet este o figura importanta in Thelema, sistemul mistic pe care
el l-a stabilit la inceputul secolului 20. Intr-una din lucrarile sale
cele mai importante, Magick, Liber ABA, Book 4, Crowley il descrie pe
Baphomet ca androgin divin:
„Diavolul nu exista. Este un nume fals inventat de Black Brothers
pentru a sugera o Unitate in invalmaseala lor ignoranta de dispersii. Un
diavol care a avut unitatea ar fi un dumnezeu… „Diavolul este, istoric,
dumnezeul oricarei persoane care personal il displace…Acest sarpe,
Satan, nu este dusman al Omului, ci Cel care a facut zeii rasei noastre,
cunscand binele si raul; el a poruncit „Cunoaste-te pe tine insati!” si
a predat Initierea. El este „Diavolul” Cartii lui Thoth, si emblema lui
este Baphomet, Androginul care este hieroglifa perfectiei arcane…El
este prin urmare Viata, si Iubire. Dar mai mult, litera lui este ayin,
adica Ochiul, astfel ca el este Lumina, si imaginea lui zodiacala este
Capricorn, acel tap saltaret a carui atribut este Libertatea.”12
Ecclesia Gnostica Catholica, bratul ecleziastic al Ordo Templi
Orientis (O.T.O.), recita in timpul Slujbei sale Gnostice „Si cred in
Sarpe si in Leu, Misterul Misterului, in numele lui Baphomet.”13Baphomet este considerat a fi uniunea Chaos-ului cu Babalon, a energiei masculine si feminine, a falusului si a uterului.
Biserica lui Satan
Desi din punct de vedere tehnic nu este o societate secreta, biserica
lui Satan al lui Anton Lavey ramane un ordin ocult influent. Fondata in
1966, organizatia a adoptat „Sigiliul lui Baphomet’’ ca insigna a sa
oficiala.
Sigiliul lui Baphomet, simbolul oficial al Bisericii lui Satan avand Capra lui Mendes in interiorul unei pentagrame inversate.
Sigiliul lui Baphomet a fost probabil puternic inspirat de aceasta ilustratie de la Stanislas de Guaita’s La Clef de la Magie Noire (Cheie la Magia Neagra).
Ilustratie de la La Clef de la Magie Noire (1897)
Potrivit lui Anton Lavey, Templierii l-au venerat pe Baphomet ca
simbol al Satanei. Baphomet este proeminent prezent in Biserica lui
Satan in timpul ritualurilor deoarece simbolul este plasat deasupra
altarului ritualic.
In Biblia Satanica, Lavey descrie simbolul lui Baphomet:
„Simbolul lui Baphomet a fost folosit de catre Cavalerii Templieri
pentru a reprezenta pe Satana. De-a lungul veacurilor acest simbol a
fost numit prin mai multe nume diferite. Printre acestea sunt: Capra lui
Mendes, The Goat of a Thousand Young, Capra Neagra, Capra Iuda, si poate cel mai adecvat, Tapul Ispasitor.
Baphomet reprezinta Puterile Intunericului combinata cu fertilitatea
generatoare a caprei. In „pura” sa forma pentagrama arata ca cuprinde
figura unui om in cele cinci colturi ale stelei – trei sunt directionate
in sus, si doua in jos – simbolizand natura spirituala a omului. In
satanism pentagrama este de asemenea folosita, dar din moment ce
satanismul reprezinta instinctele carnale ale omului, sau opusul naturii
spirituale, pentagrama este inversata pentru a acomoda in mod perfect
capul caprei – coarnele sale, reprezentand dualitate, tractiunea in sus
in sfidare; celelalte trei colturi inversate, sau trinitatea negata.
Cifrele ebraice din jurul cercului exterior al simbolului, care rezulta
din invataturile magice ale Kabalei, scriu „Leviathan”, sarpele abisului
apos, si identificat cu Satana. Aceste cifre corespund cu cele cinci
colturi ale stelei inversate.14
In cultura populara
In cea mai mare parte datorita influentei lui Aleister Crowley and
Anton Lavey asupra culturii populare, referirile la Baphomet pot fi
gasite in intreaga cultura populara. In unele cazuri, cum ar fi cele a
formatiilor de muzica heavy metal, referintele sunt destul de clare si
fara echivoc – aceste formatii nu ascund in niciun fel influenta acestor
scoli de ocultism pe imaginea lor.
Iata cateva exemple:
Formatia death metal Behemoth – Coperta albumului Zos Kia Cultus (Aici si dincolo)
Formatia death metal The Black Dalia Murder – Coperta albumului Ritual.
Marilyn Manson – coperta albumului Anti-Christ Superstar
Piesa lui Rammstein, Pussy, se refera la androginismul lui Baphomet.
Al doilea tip din dreapta afiseaza de asemenea semnul mainii „Precum
sus, asa si jos”.
In curentul culturii pop („corporativa”) referintele sunt cu mult mai
vagi si ascunse. Destinate unei multimi mai tinere, referintele sunt
existente dar, probabil nu sunt recunoscute si intelese in mod constient
de majoritatea publicului.
Iata cateva exemple.
Lady Gaga
Solista de muzica pop Kerli
Imagine din popularul joc online Ragnarok.
Coperta albumului „Baphomet” de Kiichi
Mai multe referinte obscure pot fi gasite de cei „ce au ochi sa vada”.
In concluzie
Baphomet este o creatie compusa simbolic realizarii alchimice prin
unirea fortelor opuse. Ocultistii cred ca, prin stapanirea fortei
vietii, cineva este capabil sa faca magie si sa produca iluminare
spirituala. Pictarea lui Eliphas Levi cu Baphomet a inclus mai multe
simboluri facand aluzii la ridicarea kundalinilor – puterea serpeasca-
care in cele din urma duce la activarea glandei pineale, de asemenea
cunoscut sub numele „al treilea ochi”. Deci, din punct de vedere
ezoteric, Baphomet reprezinta acest proces ocult.
Cu toate acestea, in timp simbolul a ajuns sa semnifice mult mai mult
decat sensul sau ezoteric. Prin controverse, Baphomet a devenit,
depinde din ce punct de vedere, o reprezentatie a tot ceea ce este bun
in ocultism sau a tot ceea ce este rau in ocultism. Este de fapt ultimul
„tap ispasitor”, fata vrajitoriei, a magiei negre, si a satanismului.
Faptul ca simbolul este destul de monstruos si grotesc a ajutat,
probabil, la propulsarea simbolului la nivelul sau de infamie deoarece
nu rateaza niciodata sa socheze religiile organizate in timp ce ii
atrage pe cei care se revolta impotriva lor.
De cand a obtinut recunoasterea la scara larga in cultura populara,
imaginea lui Baphomet este acum folosita drept simbol a orice este legat
de ocultism si ritualism. In mass-media detinuta de corporatii, care
are legaturi cu societatile secrete, figura lui Baphomet apare in cele
mai ciudate locuri, de multe ori pentru publicul prea tanar pentru a
intelege referintele oculte (site-ul sora al Secret Arcana, Vigilent Citizen
documenteaza aparitiile lui Baphomet si alte simboluri oculte in
videoclipuri muzicale, filme si moda). Este Baphomet folosit in cultura
pop ca un simbol al puterii elitei oculte asupra masele ignorante?
Dupa secole de mituri, farse, propaganda si dezinformare pe ambele
parti ale spectrului, putem raspunde cu adevarat la intrebarea initiala
postata de acest articol: Cine este Baphomet?”. Este un simbol al
Satanei sau al iluminarii spirituale? Este un simbol al binelui sau al
raului? Raspunsul se afla in simbolul in sine . Este amandoua. In
mitologia egypteana, Toth Hermes a fost o putere de mediere intre bine
si rau, asigurandu-se ca nici una nu a avut o victorie decisiva asupra
celeilalte. Baphomet reprezinta indeplinirea acestei sarcini cosmice la o
scara foarte mica, in sine. Odata ce echilibrul perfect este atins la
un nivel personal, initiatul ocult poate indrepta o mana spre ceruri si o
mana spre pamant si poate pronunta aceasta axioma ermetica care a
reverberat prin milenii: „Precum sus, asa si jos”.
Eliphas Levi, Dogmes et Rituels de la Haute Magie ↩
Arkon Daraul, A History of Secret Societies ↩
Eliphas Levi, Dogme et Rituel de la Haute Magie ↩
Albert Pike, Morals and Dogma ↩
English translation of the Emerald Tablet ↩
Manly P. Hall, The Secret Teachings of All Ages ↩
Malcom Barber and Keith Bate, Letters from the East: Crusaders, Pilgrims and Settlers in the 12th-13th Centuries ↩
Op. Cit. Levi ↩
The Confessions of Léo Taxil, April 25 1897 ↩
Albert Pike, Morals and Dogma ↩
Aleister Crowley, The Confessions of Aleister Crowley ↩
Aleister Crowley, Magick, Liber ABA, Book 4 ↩
Helena and Tau Apiron, “The Invisible Basilica: The Creed of the Gnostic Catholic Church: An Examination” ↩
Anton Lavey, The Satanic Bible ↩
Comentariu saccsiv:
In concluzia lor, autorii articolului „invata” cititorii cum ca:
Dupa secole de mituri, farse, propaganda si dezinformare pe
ambele parti ale spectrului, putem raspunde cu adevarat la intrebarea
initiala postata de acest articol: Cine este Baphomet?”. Este un simbol
al Satanei sau al iluminarii spirituale? Este un simbol al binelui sau
al raului? Raspunsul se afla in simbolul in sine. Este amandoua. In
mitologia egypteana, Toth Hermes a fost o putere de mediere intre bine
si rau, asigurandu-se ca nici una nu a avut o victorie decisiva asupra
celeilalte. Baphomet reprezinta indeplinirea acestei sarcini cosmice la o
scara foarte mica, in sine. Odata ce echilibrul perfect este atins la
un nivel personal, initiatul ocult poate indrepta o mana spre ceruri si o
mana spre pamant si poate pronunta aceasta axioma ermetica care a
reverberat prin milenii: „Precum sus, asa si jos”.
Comentariu saccsiv:
Nu fratilor, nu este amandoua. Invatatura ortodoxa despre draci nu
dezinformeaza, iar Baphomet nu este un simbol al iluminarii spirituale.
El simbolizeaza pe diavol, care doar ofera iluzia iluminarii. Si le-o
ofera ratacitilor din varful masoneriei:
Sau yoghinilor ce trezesc „sarpele intelepciunii kundalini”
Sau magicienilor, vrajitorilor, astrologilor si multor soiuri de psihopupu.
Sa analizam in continuare cateva paragrafe din articol:
Capra de pe frontispiciu poarta semnul pentagramei pe frunte, cu
un varf indreptat in sus, un simbol al luminii, cele doua maini ale sale
formand semnul Hermetismului, una orientata in sus spre luna alba
Chesed (ce inseamna mila, compasiune), cealalta indreptata in jos spre
luna cea neagra Geburah (forta, judecata divina). Acest semn exprima
armonia perfecta dintre mila si dreptate. Unul din bratele sale este de
sex feminin si celalalt de sex masculin, ca si cele ale Androginului
Khunrath, atributele caruia a trebuit sa le unim cu cele ale caprei
noastre pentru ca el este unul si acelasi simbol. Flacara inteligentei
stralucind intre coarnele sale este lumina magica a echilibrului
universal, imaginea sufletului inaltat mai sus de materie; ca si flacara
care in timp ce este legata de materie, straluceste deasupra acesteia.
Capul urat al fiarei exprima groaza pacatosului, a carui actiuni
materialistice, singura parte responsabila trebuie sa suporte pedeapsa
exclusiv; pentru ca sufletul este insensibil potrivit naturii sale si
poate suferi numai atunci cand se materializeaza.
Bastonul care sta in loc de organele genitale simbolizeaza viata
vesnica, corpul acoperit cu solzi, apa, semi-cercul de deasupra sa,
atmosfera, penele care urmeaza sus, volatillitatea. Omenirea este
reprezentata de cei doi sani si de bratele de androgin ale acestui sfinx
al stiintelor oculte. 3
O privire mai atenta la detaliile imaginei arata ca fiecare
simbol este inevitabil echilibrat cu opusul sau. Baphomet insusi este un
personaj androgin, deoarece are caracteristicile ambelor sexe: sani
feminini si un baston reprezentand falusul erect. Conceptul de
androginitate este de o mare importanta in filozofia oculta, deoarece
este reprezentativ cel mai inalt nivel de initiere in cautarea de a
deveni „una cu Dumnezeu”.
Comentariu saccsiv:
Asa sunt prostiti masonii din gradele inferioare.
Mai sus sunt spusele lui Eliphas Levi (1810 – 1875), cel ce avea sa aiba un mare impact asupra Hermetic Order of the Golden Dawn. Tot el insa mai zicea:
„Ce este mai absurd si mai lipsit de evlavie decat sa i se atribuie numele de lucifer diavolului . Intelectul lui lucifer este spiritul inteligentei si dragostei . Este (nu pot scrie cea mai mare hula, cea impotriva DUHULUI SFANT). Iar lucifer corporal este cel mai mare agent al magnetismului universal„
Asta afla insa masonii ce ajung la grade mai superioare. Despre francmasonerie Albert Pike sustinea in lucrarea sa “DOGMĂ ŞI RITUAL” ca:
„Francmasoneria are două doctrine, dintre care una este ascunsă, cunoaşterea sa fiind rezervată doar Maeştrilor…, iar cealaltă este publică…”
Albert Pike (1809 – 1891), mason, gradul 33 ritul scotian a formulat dogma divinităţii lui lucifer în “Morals and Dogma“:
“Lucifer, Zeul Luminii, lupta împotriva lui Adonai, Zeul Bibliei; da, Lucifer e Dumnezeu“
„Lucifer este purtătorul luminii. Nume straniu şi misterios al celui ce este Spiritul întunericului! Lucifer, fiul dimineţii! Este cel care aduce lumina şi în toată splendoarea sa intolerabilă orbeşte pe cei slabi sau sufletele egoiste.„
Citez din articol:
Falusul lui Baphomet este de fapt Caduceul lui Hermes – un baston
cu doi serpi incolaciti in jurul sau. Acest simbol antic a reprezentat
ermetismul de secole. Caduceul reprezinta ezoteric activarea chakrelor,
de la baza coloanei vertebrale la glanda pineala, folosind puterea
serpentina (de aici, serpii) sau Lumina Astrala.
Stiinta este una reala numai pentru cei care admit si inteleg
filosifia si religia; si procesul ei va reusi numai pentru Adeptul care a
atins suveranitatea vointei, si astfel devine Rege al lumii elementare:
pentru marele agent al Operatiunii Soarelui, este acea forta descrisa
in Simbolul lui Hermes, din tableta de smarald; este puterea magica
universala, spiritualul, puterea de foc, motorul puterii (telekinezia);
este Od, potrivit evreilor, si lumina Astrala, potrivit altora.
Acolo este focul secret, viu si filozofic, despre care toti
filosofii ermetici vorbesc cu cea mai misterioasa rezerva: Samburele
Universului, secretul pe care l-au tinut, si pe care ei l-au reprezentat
numai sub figura Caduceului lui Hermes. 4
Baphomet este deci simbolul Marii Lucrari alchimice unde forte
separate si opuse sunt unite intr-un echilibru perfect pentru a genera
Lumina Astrala. Acest proces alchimic este reprezentat in imaginea lui
Levi prin termenii Solve si Coagula de pe bratele lui Baphomet. In timp
ce indeplinesc rezultate opuse, Solving (prefacerea solidului in lichid)
si Coagulare (transformarea lichidului in solid) sunt doi pasi necesari
in procesul alchimic – care are drept obiectiv sa transforme piatra in
aur sau, in termeni ezorterici, un om profan (pacatos) intr-un om
iluminat. Cele doua etape sunt directionate in directii opuse pe brate,
subliniind mai mult natura lor opusa.
Mainile lui Baphomet formeaza „semnul ermetismului” – care este o
reprezentare vizuala a axiomei hermetice „Precum sus, asa si jos’’.
Acest dicton insumeaza intregile invataturi si obiectivele ermetismului,
unde microcosmul (omul) este macrocosmul (universul). Prin urmare,
intelegand unul este egal cu al intelege pe celalalt. Aceasta Lege a
Corespondentei provine de la Tableta de Smarald a lui Hermes
Trismegistus unde a fost declarat:
„Ceea ce este jos corespunde cu ceea ce este Sus, si ceea ce este
sus corespunde cu ceea ce este jos, pentru a realiza miracolele Unui
(singur) Lucru5
Practica magiei – fie alba sau neagra – depinde de capacitatea
adeptului de a controla forta universala a vietii – aceea pe care
Eliphas Levi o numeste marele agent magic sau lumina astrala. Prin
manipularea acestei esente fluidice sunt produse fenomenele
transcendentalismului. Celebra ermafroditica Capra a lui Mendes a fost o
creatura amestecata formulata pentru a simboliza aceasta lumina
astrala. Este identica cu Baphomet zeul mistic a acestor ucenici ai
magiei ceremoniale, Templierii, care au obtinut-o probabil de la
Arabi.’’ 6.
Fiecare mana al lui Baphomet e directionata spre luni opuse, pe
care Levi le numeste Chesed si Geburah – doua concepte opuse preluate
din cabala evreieasca.
In Arborele Vietii cabalistic, Sefirot, Chesed este asociata cu
„bunatate data altora” in timp ce Geburah se refera la „retinerea
impulsului cuiva de a revarsa bunatate asupra altora, atunci cand
beneficiarul acelei bunatati este judecat ca fiind nedemn si predispus
sa abuzeze de ea’’. Aceste doua concepte sunt opuse si, ca orice altceva
in viata, un echilibru trebuie sa fie gasit intre aceste doua.
Caracteristica cea mai usoara de recunoscut al lui Baphomet este,
desigur, capul de capra. Acest cap monstruos reprezinta natura
animalica si pacatoasa a omului, tendintele lui egoistice si instinctele
josnice. Spre deosebire de natura spirituala a omului (simbolizata prin
„lumina divina” de pe capul acestuia) aceasta parte animalica este fara
deosebire privita ca o parte necesara a naturii dualistice a omului,
unde partea animalica si cea spirituala trebuie sa se uneasca in
armonie. Se poate argumenta si faptul ca aspectul grotesc general al lui
Baphomet ar putea servi pentru a indeparta si respinge profanii care nu
sunt initiati in sensul ezoteric al simbolului.
Comentariu saccsiv:
Pasajul ne ajuta sa intelegem unitatea in
diversitate din tabara celor rataciti. Observam de exemplu similitudini
cu practica yoghina de trezirea a sarpelui kundalini, dracul ce isi
amageste discipolii ca le va da intelepciune si care initial se arata a
fi o lumina deosebit de frumoasa, pentru ca mai apoi sa se dezvaluie
intr-o infatisare terifianta …
Imi amintesc ca niste yoghini ce incercau sa-i convinga pe parintii
de la manastirea Petru Voda ca si ei sunt in tabara noastra, din moment
ce lupta impotriva cipurilor si a masoneriei. Parintii le-au demonstrat
ca atat yoghinii cat si masonii se inchia la acelasi drac, dar
nefericitii n-au priceput nimic. Sau se faceau ca nu pricep …
Iar treaba cu profanii este de asemenea comuna tuturor ratacitilor.
Citez din nou:
Il adorau cu adevarat Templierii pe Baphomet? Au oferit un salut
rusinos fundului de capra a lui Mendes? Ce a fost de fapt aceasta
asociatie secreta si puternica care punea in pericol Biserica si Statul,
si care a fost de altfel distrusa in surdina? Nu judeca nimic usor; ei
sunt vinovati de o crima mare; ei au expus ochilor profani sanctuarul
initierii antice. S-au adunat din nou si au impartit din fructele
pomului cunoasterii, astfel poate devin stapanii lumii. Hotararea
judecatoreasca pronuntata impotriva lor este mai inalta si mult mai
veche decat tribunalul papei sau a regelui:”In ziua in care vei manca
din el, negresit vei muri”, a spus Dumnezeu Insusi, asa cum citim in
cartea Genezei.
(…)
Da, in convingerea noastra profunda, Marii Maestrii ai
Ordinului Templierilor s-au inchinat lui Baphomet, si l-au facut sa fie
venerat de catre initiatii lor; da, au existat in trecut, si s-ar putea
sa mai existe si in prezent, ansambluri care sunt prezidate de aceasta
figura, asezata pe un tron si avand o torta in flacari intre coarne. Dar
adoratorii acestei figuri nu considera, la fel ca si noi, ca aceasta
este o reprezentare a diavolului: dimpotriva, pentru ei este
reprezentarea zeului Pan, zeul scolilor noastre moderne de filozofie,
zeu al scolii teurgice alexandrine si al propriilor nostri
Neo-platonicieni mistici, zeul lui Lamartine si a lui Victor Cousin,
zeul lui Spinoza si a lui Plato, zeul scolilor gnostice primitive: de
asemenea hristosul preotiei disidente. Aceasta ultima calificare,
atribuita caprei Magiei Negre, nu va surprinde studentii de antichitati
religioase care sunt familiarizati cu fazele simbolismului si a
doctrinei in transformarile ei diferite, fie in India, Egipt sau
Iudeea.”8
Comentariu saccsiv:
Ratacitii considera ca diavolul, asa cum este prezentat de invatatura ortodoxa, nu exista:
Asa ii invata initiatii lor. Asta deoarece initiatii, intre care si
varfurile masoneriei, sa poata pregati terenul, indoctrinandu-si adeptii
cu invataturi precum cele ce le-am analizat deja mai sus. Iar cine este
considerat pregatit, va afla mai apoi ceva mai multe si va ajunge sa-l
laude si sa se inchine lui lucifer.
Pe de alta parte, da, este real faptul ca dracul este zeul filozofiei moderne. Doar ca ei nu recunosc ca ar fi drac.
Iata ce mai scrie in articol:
Baphomet este o figura importanta in Thelema, sistemul mistic pe
care el l-a stabilit la inceputul secolului 20. Intr-una din lucrarile
sale cele mai importante, Magick, Liber ABA, Book 4, Crowley il descrie
pe Baphomet ca androgin divin:
„Diavolul nu exista. Este un nume fals inventat de Black Brothers
pentru a sugera o Unitate in invalmaseala lor ignoranta de dispersii.
Un diavol care a avut unitatea ar fi un dumnezeu… „Diavolul este,
istoric, dumnezeul oricarei persoane care personal il displace…Acest
sarpe, Satan, nu este dusman al Omului, ci Cel care a facut zeii rasei
noastre, cunoscand binele si raul; el a poruncit „Cunoaste-te pe tine
insati!” si a predat Initierea. El este „Diavolul” Cartii lui Thoth, si
emblema lui este Baphomet, Androginul care este hieroglifa perfectiei
arcane…El este prin urmare Viata, si Iubire. Dar mai mult, litera lui
este ayin, adica Ochiul, astfel ca el este Lumina, si imaginea lui
zodiacala este Capricorn, acel tap saltaret a carui atribut este
Libertatea.”12
Ecclesia Gnostica Catholica, bratul ecleziastic al Ordo Templi
Orientis (O.T.O.), recita in timpul Slujbei sale Gnostice „Si cred in
Sarpe si in Leu, Misterul Misterului, in numele lui Baphomet.”13Baphomet este considerat a fi uniunea Chaos-ului cu Babalon, a energiei masculine si feminine, a falusului si a uterului.
Comentariu saccsiv:
Edward Alexander Crowley (1875–1947) a fost maestru mason si bisexual. In 1947, inainte de a muri, a lasat o schita a infatisarii unui “sef secret“, creaturi non umane din zona Tibetului ce au influentat si au dictat lucrari theosofice precum cele ale lui Madame Blavatsky, Alice Bailey (toti trei considerati a fi stalpi ai new age) sau Benjamin Creme (cel ce spunea in 1959 ca acestia i-au transmis ca dupa aproximativ 20 de ani va apare pe pamant “maestrul maestrilor“, iar in 1982 declara: “Cristul este printre noi“ … In acea schita, bipedul arata aidoma extraterestrilor din “cultura UFO “. Cititi va rog si articolul:
Ca si ceilalti, Crowley si-a numit clar stapanul: lucifer. A influentat organizatiile oculte Golden Dawn si Ordo Templi Orientis. Cea mai cunoscuta lucrare a sa este The Book of the Law, al carei text central este noua filosofie a vietii denumita Thelema, a carei lozinca “Do what thou wilt” (faceti ce doriti,
in engleza veche) a influentat decisiv mentalul colectiv al generatiei
tinere incepand cu anii 60. Aceasta filosofie a primit-o in Egipt in
timpul unei experiente mistice din 1904, ocazie cu care zeul (dracul) horus l-a informat ca a inceput o noua epoca magica, al carei profet va fi Crowley. Tot atunci horus (autonumit zeul vazduhului, stapanul noii ere si bestia printul-preot) i-a dictat si textul cartii
A practicat ritualuri magice sexuale cu femei si barbati.
Stranse legaturi cu illuminati.
Pentru foarte mult timp a mai fost si agent al serviciilor secrete
britanice, avand la un moment dat misiunea de a compromite idealurile
germane sau irlandeze, prin propaganda aberanta. A fost unul din cei ce
s-a ocupat cu intoxicarea serviciilor secrete germane cu “informatia” ca
luxosul si gigantul transoceanic RMS Lusitania
ar transporta cantitati urisase de materiale de razboi si ca incearca
sa pacaleasca blocada submarinelor nemtesti. Acest fapt a dus la
dramatica scufundare a vasului civil (al doilea dezastru ca marime dupa
Titanic) si a reprezentat motivul intrarii SUA in primul razboi mondial.
In acelasi timp, isi promova articole in ziarele nemtesti The Fatherland si The International.
A folosit un spectru larg de stupefiante in cadrul experientelor sale magice.
Cititi va rog si:
In articol se mai fac referiri la formatii rock. Iata doua exemple:
Rammstein – Weisses Fleisch
Marilyn Manson: Antichrist Superstar
Cititi va rog si:
Daca este asa bun Zapper-ul asta, daca si voi sunteti de buna credinta, de ce nu-l promovati prin Ministerul Sanatatii pentru a fi distribuit prin spitale, prin medicii de familie. De ce nu este aprobat si garantat de Ministerul Sanatatii care oricum cheltuie enorm pe medicamente care nu-si fac efectul scontat. Ar face si statul economii, ar salva si multe vieti. De aceea cred ca nimeni nu are incredere in voi.
RăspundețiȘtergereInsasi faptul ca dati drumul la comentarii doar dupa aprobare dovedeste nesinceritatea voastra
RăspundețiȘtergere