Zoroastru sau Zarathustra
Un avertisment serios:
cercetătorul spiritual veritabil se fereşte să tragă concluzii, ci lasă
lucrurile să se apropie de el. Şi când ele au sosit, le verifică mai
întâi cu logica obişnuită. Dacă un lucru poate fi examinat şi înțeles în
mod logic, acesta n-ar trebui să fie un motiv de îndoială cu privire la
originea sa spritual-ştiințifică!
Idealul sufletului omenesc, ceea ce este fiinţa umană, ceea ce poate ea
deveni, iată conţinutul predicii lui Buddha. În budism totul este
interiorizare, totul se referă la om şi la dezvoltarea sa; în adevăratul
budism iniţial nu se găseşte nici o urmă de învăţătură cosmologică,
chiar dacă ea a fost introdusă mai târziu, căci trebuia ca totul să fie
legat. Dar adevărata misiune a lui Bodhisattva constă în a aduce
oamenilor învăţătura despre interioritatea propriului lor suflet. Iată
de ce în unele din predicile sale Buddha chiar evita să spună ceva
deosebit despre contextele cosmice. Totul este prezentat aici în aşa
fel, încât, dacă sufletul omenesc lasă să acţioneze asupra lui
învăţătura lui Buddha, el să se poată ameliora din ce în ce mai mult.
Omul este conceput ca o fiinţă în sine; se face abstractie de marele sân
matern al universului din care el
s-a născut. Pentru că aceasta a fost misiunea specială a lui
Bodhisattva, învăţătura lui Buddha, atunci când este recunoscută ca
adevărată, acţionează cu atâta căldură şi atât de profund asupra
sufletului uman şi din această cauză ea apare sufletului uman care vrea
să se ocupe de ea atât de pătrunsă de sentiment, de căldură interioară,
atunci când, întinerită, apare în Evanghelia lui Luca.
Marele inspirator al conducătorului popoarelor iraniene, pe care noi îl cunoaştem drept Zarathustra sau Zoroastru, Zerdutsch. Zarathustra era şi celcare în
timpuri străvechi – imediat după catastrofa atlanteeană – a înzestrat
acel popor, dotat cu impulsul de a întreţese cultura exterioară cu forţă
spirituală omenească, cu comorile pe care el
le-a putut extrage din sfintele Misterii. În acest sens, Zarathustra a
trebuit să dea acestor popoare, ce nu mai posedau vechea însuşire
atlanteeană de a privi în lumea spirituală, noi perspective şi noi
speranţe pentru lumea spirituală. Astfel, Zarathustra a deschis calea,
despre care noi am discutat adesea, prin care popoarele
trebuiau să descopere că în corpul de lumină exterior al Soarelui avem
doar trupul exterior al unei fiinţe spirituale superioare, pe care el
a numit-o „Marea Aură”, Ahura Mazdao, în opoziţie cu mica aură
omenească. Prin aceasta el a vrut să indice faptul că această fiinţă,
atunci încă foarte îndepărtată, va cobori cândva în cursul istoriei
omenirii pe Pământ, pentru a se uni fizic cu el şi pentru a acţiona în
continuare în evoluţia omenirii. Zarathustra a arătat astfel oamenilor
spre acea entitate ce a trăit mai târziu în istorie ca Christos.
Acesta,
îi învăţa pe oameni să-l cunoască pe Dumnezeul exterior; el îi făcea să
înţeleagă în mod spiritual vastul Cosmos şi să-l pătrundă prin spirit.
Buddha dirija atenţia spre viaţa interioară şi spunea: „Când omul se
dezvoltă, din ignoranţă ies încetul cu încetul cele «şase organe» pe care le-am
enumerat: cele cinci organe de simţ şi Manas-ul“. Dar tot ceea ce este
în fiinţa omenească a ieşit din vastul Univers. Ochii noştri nu ar
percepe lumina dacă lumina n-ar fi făcut să se nască ochiul din
organism. „Ochiul a fost făcut de lumină pentru lumină“, spunea Goethe [4], şi acesta este un adevăr profund. Plecând de la organe nediferenţiate care existau
odinioară în corpul omenesc, lumina a format ochiul. La fel, toate
forţele spirituale ale Universului au contribuit la formarea fiinţei
umane. Ceea ce este în interiorul ei a fost mai întâi organizat din
forţele divine-spirituale. Din această cauză, pentru orice aspect
interior există un corespondent exterior. De afară, ele pătrund în
fiinţa umană şi se află apoi în ea.
Zoroastru
a avut ca misiune să atragă atenţia asupra a ceea ce este exterior,
asupra celor ce există în anturajul omului. El vorbeşte, de exemplu,
despre „Amşaspande“, despre marile genii, din caremenţionează
primele şase; în realitate sunt douăsprezece, dar celelalte şase sunt
ascunse. Aceste Amşaspande acţionează din afară, construind, formând
organele omeneşti. Zoroastru a arătat că aceşti creatori ai fiinţei
umane se găseau îndărătul organelor de simţ. El atrage atenţia asupra
marilor genii (spirite)*, asupra forţelor care există
în afara noastră, pe când Buddha vorbea despre ceea ce acţionează în
interiorul fiinţei umane, forţe ascunse în om. Zoroastru vorbea, de
asemenea, şi despre anumite fiinţe inferioare Amşaspandelor,
cele
douăzeci şi opt de „Izarde“ sau „Izede“, a căror actiune se exercită de
asemenea din afară spre interior asupra organizării interne a fiinţei
omeneşti. El se referea şi în acest caz la spiritul care este în Univers, la condiţiile exterioare. Şi în timp ce Buddha vorbea de substanţa gândirii de unde se ridică ideile care emană din sufletul omenesc, Zoroastru vorbea de „Farohari“ sau „Ferueri“ sau „Frawarshai“, de gânduri universale, creatoare, care ne înconjoară şi care sunt dispersate în lumea întreagă. Căci ceea ce are în fapt omul ca idei este prezent peste tot în Univers.
Astfel, Zoroastru avea misiunea de a face cunoscută o concepţie despre lumecare avea ca obiect descoperirea, înţelegerea lumii exterioare. El trebuia să dea o concepţie despre lume unui popor care trebuia
să intervină, prin muncă, să prelucreze lumea exterioară. Misiunea sa
se acorda în mod perfect cu caracteristicile vechiului popor persan.
S-ar putea, de asemenea, spune că Zoroastru era destinat să stimuleze
forţa şi abilitatea îndreptată spre activitatea exterioară, deşi s-a
exprimat sub o formă care poate
părea respingătoare pentru omul de azi. El căuta să inducă în oameni
forţă, hărnicie şi siguranță pentru acţionarea exterioară prin lămurirea
faptului că omul nu este numai ascuns în el însuşi, ci că se află în
sânul unei lumi divine-spirituale. Aceasta a fost misiunea sa, de a
induce o astfel de stare de conştienţă încât omul să ajungă să-şi spună:
În orice loc ai fi în lume, tu nu eşti singur; tu eşti într-un Cosmos
plin de spiritualitate şi faci parte dintre spiritele şi zeii
Universului; eşti născut de spirit şi te odihneşti în el; cu fiecare
inspiraţie, preiei spiritul divin în tine, cu fiecare expirație, tu
aduci un sacrificiu marelui Spirit. Din această cauză, iniţierea făcută
de
Zoroastru trebuia să fie, corespunzător misiunii sale, diferită de cea a celorlalţi mari ghizi spirituali ai omenirii .
Să reamintim acum ce putea face individualitatea care se incarnase în Zoroastru. Ea se afla la un grad atât de înalt de evoluţie încât putea pregăti curentul cultural care avea să urmeze după cultura vechii Persii, cultura egipteană. Zoroastru a avut doi elevi: individualitatea care a fost mai târziu Hermes Egipteanul şi cel care a
fost mai târziu Moise. Când aceste două ființe s-au reincarnat pentru a
acţiona din nou în omenire, corpul astral al lui Zoroastru pe care îl
oferise ca sacrificiu a fost încorporat lui Hermes. În Hermes
Egipteanul trebuie să vedem o reincarnare a corpului astral al lui
Zoroastru.
Aceasta
s-a întâmplat pentru ca să poată să renască în lumea exterioară tot
ceea ce Zoroastru preluase în sine ca ştiinţă exterioară. Cât priveşte
corpul eteric al lui Zoroastru, el a fost transmis lui Moise; şi cum tot
ceea ce se dezvoltă în timp se leagă de corpul eteric, Moise a fost
capabil de îndată ce a devenit conştient de tainele corpului său eteric
să trezească evenimentele trecutului în imagini grandioase, aşa cum le
găsim în Geneză. Zoroastru a continuat deci să acţioneze prin forţa
individualităţii sale, instaurând, influenţând cultura egipteană şi
cultura vechilor evrei care a derivat din ea.
O
astfel de individualitate este menită la lucruri mari şi prin Eul său.
Eul lui Zoroastru a continuat să se reincarneze în alte personalităţi.
Căci o individualitate care a
ajuns până în acest punct poate întotdeauna să sanctifice un corp
astral şi să dea forţe unui corp eteric, chiar după ce s-a desprins de
cele pe care ea
le poseda la origine. Astfel şi Zoroastru s-a reincarnat cu şase secole
înaintea erei noastre şi a apărut în Caldeea în persoana lui Zarathas
sau Nazarathos, care a
fost instructorul şcolii oculte caldeene şi totodată maestrul lui
Pitagora, şi a putut ajunge la o cunoaştere foarte aprofundată a lumii
exterioare. Când pătrundem în înţelepciunea caldeenilor cu o înţelegere
adevărată, cu ajutorul a ceea ce ne poate da nu antropologia, ci
antroposofia, ne putem face o idee despre ceea ce a învăţat Zoroastru,
în persoana lui Zarathos, în şcolile oculte din Caldeea antică. Tot ceea
ce Zoroastru putea comunica şi aduce lumii era orientat, aşa cum am
văzut, spre lumea exterioară pentru a aduce ordine şi armonie în
aceasta. Din această cauză, făcea parte din misiunea lui Zoroastru şi
arta de a întemeia şi organiza state într-un mod care să corespundă mersului omenirii şi care să
permită ordinea socială. Deci pe bună dreptate discipolii săi puteau fi
numiţi, întotdeauna, nu numai mari Magi şi mari Iniţiaţi,
dar şi mari Regi, adică organizatori ai ordinii sociale.
În
şcolile caldeene persista un mare ataşament pentru individualitatea –
nu personalitatea – lui Zoroastru. Aceşti înţelepţi ai Orientului se
simţeau înrudiţi cu ilustrul lor ghid spiritual. Ei vedeau în el „steaua
omenirii“, căci „Zoroastru“ este anagrama expresiei „stea de aur“ sau
„stea a luminii“. Ei vedeau în el reflectarea Soarelui însuşi. Şi
reapariţia Maestrului lor la Betleem nu putea scăpa adâncii lor
înţelepciuni. Ghidaţi de „steaua“ lor, ei i-au adus simbolurile a ceea
ce el dăduse mai bun omenirii. Cel mai bun lucru care se
putea da unui om prin curentul spiritual al lui Zoroastru era ştiinţa
despre lumea exterioară, despre tainele Cosmosului, preluată în corpul
astral, în gândire, sentiment şi voinţă, astfel încât discipolii lui
Zoroastru doreau să-şi impregneze gândirea, sentimentul şi voinţa, forţele lor sufleteşti cu înţelepciunea care se poate primi din adâncurile lumii divine-spirituale. Pentru această înţelepciune care poate
fi însuşită prin aproprierea tainelor exterioare avea ca simbol aurul,
smirna şi tămâia: aurul, simbol al gândirii, tămâia al sentimentului de
devoţiune, smirna, simbolul forţei voinţei. Astfel au mărturisit Magii
despre solidaritatea care-i unea cu Maestrul lor atunci când s-au arătat în faţa celui care se reincarnase la Betleem. Autorul Evangheliei lui Matei ne face deci o expunere exactă când ne spune că Magii, printre care activase
odinioară Zoroastru, ştiau că el revenise printre oameni şi voiau să
exprime înrudirea lor cu el, cu ajutorul celor trei simboluri: aurul,
smirna şi tămâia, simboluri pentru ceea ce el le dăduse mai bun (Matei
2,11).
Şi
acum Zoroastru trebuia să poată acţiona cu forţă în persoana lui Iisus
aparţinând liniei solomonice a casei lui David, astfel încât să dea
omenirii, într-o formă întinerită, tot ceea ce el îi dăduse deja
altădată. Pentru aceasta, el trebuia să întrunească toate forţele pe care le
posedase altădată. Datorită acestui fapt, el nu se putea deci naşte
într-un corp ieşit din linia sacerdotală, ci numai într-un corp ieşit
din linia regală a casei lui David.
Vechile texte sacre ale Asiei Mică fac, de asemenea, aluzie la aceste
fapte. Oricine le înţelege, într-adevăr le citeşte altfel decât cel care nu cunoaşte faptele, din care cauză le amestecă fără nici o noimă. În Vechiul Testament se află, de exemplu, două profeţii: cea a lui Enoch [5], care este apocrifă şi care are legătură cu Mesia liniei sacerdotale, şi cea a Psalmilor, care se referă la Mesia liniei regale. Toate detaliile textelor sunt în concordanţă cu faptele care se pot cunoaşte prin Cronica Akasha.
sursa
citiţi şi
http://adevarul2012.blogspot.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.