Secrete.

vineri, 13 decembrie 2013

OZN -URI IN ICONOGRAFIE – OARE?

OZN -URI IN ICONOGRAFIE – OARE?

                                                


 Sursa:

http://lupuldacicblog.wordpress.com/2013/07/11/ozn-uri-in-iconografie-oare/?blogsub=confirming#subscribe-blog



Acronimul OZN înseamnă un “Obiect zburator neidentificat” şi nu implică neapărat o navă spaţială extraterestră.
Evident, dacă un obiect zburător este identificat el nu mai poate fi definit OZN. În acest topic vor fi examinate o serie de “obiecte zburatoare”, despre care unii consideră că ar apărea portretizate în opere de artă antice şi medievale. În multe cărți, dar mai ales în secțiunile “extraterestre” sau de “paleo-ufologie ” a mai multor site-uri, aceste picturi sunt considerate drept dovezi ale unor OZN-uri în trecutul nostru. La o examinare atentă, însă, aceste opere de artă se dovedesc a fi similare cu multe altele pe același subiect, astfel încât ar deveni absurde în raport cu tradiția. În cele din urmă “obiectele zburatoare” sunt ușor de identificat în iconografia creștină medievală și renascentistă.
Acestea sunt doar câteva din multe site-uri unde veți găsi aceste materiale:
http://www.edicolaweb.net/edic042a.htm - http://www.edicolaweb.net/nonsoloufo/arte_i.htm-http://www.zonamagica.net/clipeodipinti.htm - http://www.ufoartwork.com/ -http://www.geocities.com/jilaens/renai.htm - http://www.crystalinks.com/ufohistory.html-http://www.bibleufo.com/anapaint1.htm - http://www.igap.dk/bibelske.htm -http://www.shirleymaclaine.com/articles/ufos/article-328 - http://conspiration.cc/sujets/ovni/ovnisdessiecles.html -http://perso.club-internet.fr/gegecast/ovnisite/histoire/histoire.html -http://ovni.science.free.fr/dossiers/mysteres/archeologie/principale.htm
Din păcate, metoda urmată de vânătorii de OZN-uri este doar o căutare proprie a unor persoane care nu au  nici un fel de cunoștințe în domeniul istorico-artistic. Doar ia o carte cu reproduceri din artă, verifică dacă acestea sunt înainte de secolul al XVII-lea, și începe să se uite la toate detaliile ciudate ale picturilor, căutând în special forma lenticulara, adică  “farfurie zburătoare.” În acest fel, nu este greu să  găsim chiar şi noi elemente care la prima vedere pot părea bizare și nepotrivite şi să declarăm că acel lucru din operele de artă cu siguranta sunt “extraterestru” şi/sau “neidentificat” .
Nici unul dintre acești autori nu s-a deranjat să afle sensul simbolic (posibil) al acestor elemente ciudate in arta perioadei istorice în care a trăit artistul, astfel încât le consideră doar reprezentari realiste ale obiectelor zburatoare neidentificate văzute în realitate. Subiectele sacre întotdeauna au implicat respectarea unor norme și dogme bine definite.

Cine crede în teoriile OZN dinn Renaștere, probabil, își imaginează că timpul acela este îndepărtat și misterios, și consideră picturile ca fiind singura dovadă a experienței personale criptice sau a imaginației artiștilor, pictura dându-le libertatea de a se exprima cel mai bine cum au crezut  ei de cuviință. Cu toate acestea nu e aşa, există arhive istorice pline de documente bine-cunoscute, în primul rând ale acestor pictori sau sculptori și ale patronilor lor: scrisori, jurnale, facturi, inventare, contracte, cereri, notificări, rapoarte de călătorie, note de cheltuieli … și este aceste documente care dovedesc ceea ce au pictat, cum  s-a pictat și pentru cine. Și nu există nicio notiţă, nicăieri, niciun cuvânt, că aceşti artişti s-ar fi inspirat din apariţia unor OZN-uri reale să că ar fi avut anumite chinuri existențiale sau experiențe concrete ale vieții aşa cum suntem obișnuiți să ne li imaginăm astăzi ca pe o sursă de inspirație pentru artiști.
PAOLO UCCELLO, LA TEBAIDE
(Gallerie Dell’Accademia, Firenze)

Imaginea de mai sus a fost publicată de mai multe site-uri, fiind o reproducere proastă a picturii intitulate “Scene din viața unui pustnic”, de asemenea, numită şi “Tebaida,” fiind o pictură de Paolo Uccello. În lucrare sunt prezentate diverse scene ale vieții monahale, jos stânga apar FecioaraMaria şi Sf. Bernard, mai sus e un grup de călugări care se flagelează în fața crucifixului în centru, într-o peșteră mare este pictat Sfântul Ieronim în rugăciune în fața unei cruci, în timp ce în partea superioară e Sf. Francisc care primeşte stigmatele pe genunchi. Partea din dreapta jos descrie, probabil, predica Sf. Romuald.

http://www.americanchronicle.com/articles/16589 Articol similar scrie Daniela Giordano.
Potrivit unor ipoteze obiectul din peștera roșie din mijloc, în partea dreaptă a crucii, ar fi un OZN mai concret ar fi o farfurie zburătoare. Într-un articol de Umberto Telarico publicat în nr. 8 din “OZN News” (1996) intitulat “OZN -ul pictorului Paolo Uccello,” citim că ” este un obiect in forma de disc care plutește în aer, acoperit de un dom central. Are și culoarea roșie care iese în evidență cromatică pe fundalul întunecat. mișcarea dinamică a corpului în zbor este realizată de către artist cu maiestrie prin desenarea unor curenţi de aer în formă de ”U” în spatele obiectului dând şi un efect de întoarcere bruscă a obiectului în cauză. Este evident asemănarea remarcabilă între această ”pălărie roşie de preot” din pictură şi “farfuria zburătoare” fotografiată pe 28 iulie 1952 în Passaic, New Jersey (SUA), de George J. Stock. “

Aceleași concepte se găsesc şi într-un text publicat în 2002 de către Mauro Paoletti Edicolaweb: “În lucrarea lui Paolo Uccello cunoscut sub numele de” Tebaida “, aflată la Academia din Florența, este un obiect în forma de disc, ca o cupola, vopsit in rosu pe un fundal întunecat. Este clar vizibil efectul de miscare dat de artist, cu stropi mici de culoare, ai impresia că obiectul efectuează o întoarcere bruscă caracteristică obiectelor zburătoare necunoscute”.http://www.edicolaweb.net/edic042a.htm
În această versiune de pe wikipedia cel din genunchi care se roagă are capul gol:


În acest moment avem doar o imagine puţin mai clară a zonei ”anormale”. Imaginea mărită şi publicată în mai multe pagini web arată ca un fundal întunecat și aproape uniform, cu toate acestea, pe o reproducere mai bună se poate vedea un om în  genunchi într-o peșteră în faţa crucii și ca acel “obiect ciudat” stă pe pământ alături de un crucifix, și este mult mai mic decât animalul din imagine.
Totul face parte din iconografia sec. 15-17. (James Hall -http://www.logospoetry.org/pls/wordtc/poesis.w6_home_author.home?code_author=16839&lang=IT )
Mai jos este aceeași scenă, în versiunea lui Pietro Vannucci, cunoscut sub numele de Perugino, și o alta pictată de  Albrecht Bouts:


Bunavestirea de Carlo Crivelli (National Gallery, London)
Autori de pe mai multe site-uri despre OZN-uri sunt uimiti vizavi de această pictură a lui Carlo Crivelli, dar nu din motive artistice, pentru frumusețea, perfecțiunea detaliilor etc… Lor li se pare ciudat că în această Buna Vestire există o rază care coboară din cer și o atinge pe Madonna .
Ei susțin că această rază vine de la un obiect zburator neidentificat, în formă de farfurie, care se află între nori. Toate reproducerile cercului special din norii de pe cer sunt îngrozitoare, încețoșate și indescifrabile. (Oare cu rea intenție?) Nimeni nu pare să fi căutat o reproducere mai bună, aproape fiind întotdeauna limitati la această imagine:

Pe site-ul ”ozn-istic” http://www.croponline.org/ufoarte.htm se afirmă că ”artistul… a văzut [obiectul]  și l-a considerat drept un semn de la Dumnezeu și a decis să-l imortalizeze într-unul din picturile sale, dar pe un fundal religios. ” Vezi şi:http://web.archive.org/web/20041205101825/http://digilander.libero.it/mysterica/Ufocrivelli.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Carlo_Crivelli
Dar dacă mărim imaginea obţinem:

Şi mărind iar vedem şi mai clar un porumbel mai aproape de capul Madonei pe care adepţii teoriei OZN îl omit:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cc/Crivelli_Carlo%2C_Annunciation.jpg
Imaginea incriminată mai clară:

Acum se vede clar că obiectul de pe cer, din care ies razele, este formată dintr-un cerc de nori in care sunt doua cercuri de îngerași.
Cele 2 cercuri de îngeraşi – făceau parte din iconografie. Ele apar şi în alte picturi:

Bunavestirea lui Luca Signorelli

Madona cu copil de Lorenzo Lotto


O serie de reprezentări bizantine ale unor raze care vin din cer, pornind de la o formă abstractă care reprezintădivinitatea:

“De la Porumbelul Duhului Sfânt iese de obicei o rază de lumină care se termină pe capul sau pântecele Mariei. În cer, sursa de lumina, acesta îl poate reprezenta pe Dumnezeu Tatăl. Imaginea în ansamblu reprezintă concepția lui Isus de către Fecioara, sau incarnarea prin Duhul Sfânt care s-a pogorât din cer. (…) Chiar și razele de lumină care pătrund prin geamul ferestrei sunt un simbol al virginităţii. (…) Ele pot apărea, de asemenea, în compoziția ca o grădină înconjurată de un zid, în așa-numitele Conclusus Hortus, și / sau un turn, ambele fiind simboluri de castitate ale Mariei “(J. Hall în” Dicționar de teme și simboluri din artă “)
În pictura lui Carlo Crivelli intitulată “Buna Vestire” nu sunt OZN-uri. Raza loveste Fecioara care ascultă la cuvintele cele două cercuri de îngeri mici, aflaţi într-un cerc de nori. Acest tip de reprezentare a harului lui Dumnezeu apare în multe alte opere de artă medievale și renascentiste, de obicei în cele care prezintă Buna Vestire ( Luca 1:26:9) și Botezul lui Hristos.
“ESALTAZIONE DELL’EUCARISTIA” (part. della Trinità) de Ventura Salimbeni, aflată la Chiesa di San Pietro, Montalcino

Sputnik:

http://www.telefonica.net/web2/cei/Stendek/STE46A01.htm
Ventura di Archangelo Salimbeni (cunoscut şi ca Bevilacqua; 20 ianuarie 1568 – 1613) -  a fost un pictor și gravor italian.

Iată-ne în cele din urmă la mult-discutatul OZN sau “Sputnik”ul de la Montalcino. Acest obiect este pictat de Ventura Salimbeni  la sfârșitul anilor 1500 în biserica Sf. Petru din Montalcino,. Este o temă comună a site-urilor care se ocupă cu obiecte zburătoare neidentificate. De exemplu pagina Edicolaweb spune că “amintește de sateliții artificiali ruși.”http://www.edicolaweb.net/ufo_a03g.htm Același concept îl găsim în pagina mai recentă a Danielei Giordano, unde citim că “obiectul aminteşte de primii sateliți artificiali numiti Sputnik, de obicei, marcaţi cu un număr progresiv.”.http://www.americanchronicle.com/articles/16589
Este de fapt o sferă cerească (celestă) - acestea au fost entitățile fundamentale ale modelelor cosmologice dezvoltate de Platon, Eudoxus, Aristotel, Ptolemeu, Copernic și altii. În aceste modele cerești mișcarea aparentă a stelelor considerate fixe și a planetelor sunt contabilizate prin tratarea lor ca aparţinând  rotație unei sfere create dintr-un al cincilea element transparent aetherial (chintesența). http://en.wikipedia.org/wiki/Celestial_spheres

Sphaera Mundi cu Terra în centrul universului
De fapt, acest tablou nu este foarte diferit de multe altele de acest gen, în care este reprezentată Treimea. În toate aceste tablouri îl vedem pe Isus, Duhul Sfânt ca un porumbel și Dumnezeu Tatăl (deşi pe un site se spune greşit ca persoana din dreapta ar fi Noe!)http://www.webtre.it/Principale/QuadriCentraleLaterali/SezLaterali/StraniEpoca/la_tebaide_di_paolo_uccello.htm . Printre personajele Sfintei Treimi se prezintă aproape întotdeauna “Globul creației” sau “Sfera Celesta”, care nu este pământul, ci întregul univers. În multe dintre aceste picturi apar, de asemenea, pe de o parte sceptrele ținute de Isus și Dumnezeu Tatăl, simboluri ale puterii divine asupra creației, care sunt adesea descrise ca antenele Sputnik-ului.
Alte picturi similare în care sfera celestă face parte din iconografia ”standard”: (cu ”antene” sau nu)



Allegoria Cristiana” de Jan Provost, aflată la Luvru
Şi lista poate continua….
Concluzia Sfera dintre personajele Sf Treimi din tabloul lui Salimbeni intitulat “Exaltarea Euharistiei” nu este un OZN. Acest obiect apare în multe picturi al căror subiect este “Sfânta Treime” şi simbolizeaza “Globul Creației” sau “Sfera Celesta”, și, în special, în acest caz, conține reprezentarea Soarelui și a Lunii.

Surse:
http://www.ufoartwork.com/
http://sprezzatura.it/Arte/Arte_UFO.htm (italiană)
http://michaelsheiser.com/UFOReligions/wp-admin/Diego%20Cuoghi
http://michaelsheiser.com/PaleoBabble/2008/05/ufos-in-religious-art-nope/ (engleză)
http://ro.wikipedia.org/wiki/M%C4%83n%C4%83stirea_de_la_De%C4%8Dani
Ne confruntăm acum cu unul dintre cazurile cele mai frapante, probabil cel mai publicat în mai multe site-uri OZN-istice. Neînțelegerea sensului unei lucrări de artă, în ochii celor nefamiliarizați cu simbolismul artistic al timpului în care a fost realizată imaginea, poate duce la  argumente că există elemente misterioase și nepotrivite.

Acesată Răstignirea, pictată în primele decenii ale secolului al XIV-lea, se află la al treilea nivel al domului din Manastirea Visoki Decani din Kosovo , fiind printre cele mai citate lucrari din site-urile de paleo-ufologie.
OZN-uri ar fi cele două obiecte ciudate aflate pe părțile laterale ale crucii, hai să le vedem mai bine mărite:

Şi mai mare:

În acest caz, autorii acestor site-uri pretind că ar fi două nave cu echipaj. ( Nu vedeți cele două colțuri superioare și cele două nave spațiale pilotate? - http://www.edicolaweb.net/nonsoloufo/um_fot16.htm )
Povestea, după ce a fost publicată in revista iugoslavă “Lumière”, în 1964, a ajuns în Europa de Vest, printr-un articol publicat în 1967 de către ”Spoutnik”, o revista de cultura rusă tipărită în Franța. În același articol, semnat de Viaceslav Zaiţev, se vorbeşte de ”astronauţi”  și alţi “vizitatori ai universului” pe care autorul crede că îi identifică în lucrări antice de artă (chiar și Isus, după Zaiţev, ar fi o cosmonaut!).

Cu toate acestea Răstignirea de la Decani nu conține detalii “spațiale” ca să le zicem aşa.  În schimb urmează un model tradițional iconografic utilizat pe scară largă în Evul Mediu. O parte a lucrării ”Crocifissione” numită  ”Deposizione dalla Croce ” şi creată  de Benedict Antelami (sec 12 – 13) prezintă o scenă similară. Lucrarea este situată în Domul din Parma:

La capetele compoziției, în aceleiași poziții ca în fresca de Decani, sunt descrise cu aspect uman, Soarele și Luna, martori ai răstignirii. În ambele opere de artă de personajele care reprezintă Soarele și Luna se uită la Cruce, care se află în centrul compoziției.
Soarele și Luna sunt reprezentate ca personaje cu trăsături umane şi sunt vizibile în mai multe răstigniri în stil bizantin-ortodox:


Mai departe vedem  un detaliu dintr-o veche Evanghelie (Tezaurul – Sfântul Clement de Ochrida, XIV-lea) si un detaliu al Răstignirii pictat de Teophanes Cretanul într-o mănăstire de pe Muntele Athos:


http://www.goreme.org/churches/karanlik/index.htm
Răstignirea – Karanlik, în Cappadocia:

Fildeș sculptat păstrat în Muzeul Cluny, Paris, cu ​​Soarele și Luna pe părțile laterale ale Răstignirii:

De multe ori, Soarele și Luna au fost prezentate ca personaje umane care conduc  căruţe trase de boi și respectiv cai, , la fel ca în acest basorelief din sec al XI-lea (Monaco Bayerische Staatsbibliothek) “Libro delle Pericopi di Enrico II”:

În cele din urmă, în aceeași mănăstire de la Decani, într-un dom mai mic decât naosul, există alte “personificări” ale Soarelui și a Lunii:


concluzii:
În Răstignirea de la Decani nu sunt OZN-uri. Cele două obiecte de pe fiecare parte a crucii sunt Soarele și Luna, reprezentate în mod antropomorfic ca în multe alte scene care descriu Crucificarea din mediul ortodox bizantin.
Această imagine urâtă, probabil provenită de la o tăiere din vreo revistă, apare în aproape toate site-urile dedicate misterul OZN în artă.

Aici avem o reproducere mai bună, în care putem observa toate detaliile:

Ca în mai multe răstigniri în stil bizantin, găsim prezentate aceleași “obiecte” pe o parte şi alta a crucii, Soarele și Luna, adesea descrise cu caracteristici umane. La fel ca în imaginea de mai jos:


Iată cum este descrisă scena crucificării într-o icoană ortodoxă bizantină:
“[...] Aceasta juxtapunere de lumină și întuneric (SOARELE ŞI luna), pozitiv și negativ, este esențială pentru interpretarea icoanei ca reprezentând răscumpărarea omului prin moartea lui Hristos. “ http://st-mary-mons.org/ENGLISH/ancient_icon_of_crucifixion_13th.htm

Concluzii: În Răstignirea din Catedrala Svetitskhoveli, Mtskheta , Georgia nu sunt OZN-uri. Cele două obiecte de pe fiecare parte a crucii sunt Soarele și Luna, reprezentate în mod antropomorfic ca în multe alte scene care descriu Crucificarea în mediul ortodox bizantin.
http://www.rufon.org/forum/index.php/topic,4423.0.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.