Companiile din Asia încep să exploateze aeronave Sukhoi SuperJet 100
15.04.2013, 14:57
|
|
Foto: EPA
|
Două companii din zona Asia-Pacific au început exploatarea comercială a aeronavei ruseşti Sukhoi SuperJet 100 (SSJ 100). Primele zboruri comerciale au fost îndeplinite de SSJ 100 care aparţin companiei indoneziene Sky Aviation şi companiei laoţiene Lao Central. Acesta este un pas important în promovarea avionului rusesc pe pieţele ţărilor din Asia.
Începerea exploatării SSJ 100 în această zonă
demonstrează că treptat proiectul depăşeşte efectele negative ale
accidentului din luna mai din Indonezia, când SSJ 100 s-a izbit de panta
unui multe. Potrivit comisiei, care a anchetat accidentul, cauza a fost
o eroare a echipajului şi slaba cunoaştere a particularităţilor
reliefului.
În pofida faptului că după accident, mass
media preziceau eşecul SSJ 100 pe piaţă, Sky Aviation nu a renunţat la
planurile de a achiziţiona aceste aeronave. Contractul semnat în anul
2011, care prevede livrarea a 12 aeronave SSJ 100 în suma totală de 380
de milioane de dolari în perioada 2012 -2015 continuă să fie îndeplinit.
Cu Lao Central a fost semnat un contract privind livrarea a 3 aeronave
şi cumpărarea mai târziu a încă 6 avioane la preţul iniţial.
SuperJet
este livrat în Mexic, unde compania Interjet a semnat un contract
referitor la achiziţionarea a 20 de aeronave şi posibilitatea cumpărării
a încă 10 la preţul iniţial. Primul avion a fost furnizat la sfârşitul
anului 2012.
Portofoliul general al comenzilor se
ridică la 179 de aeronave. Compania Avioanele Civile Sukhoi, planifică,
de asemenea, să mărească vânzările şi în alte regiuni ale lumii,
inclusiv în Europa.
Dar, pieţii din Asia i se acordă
prioritate. În 2012, SSJ 100 a fost prezentat la expoziţia rusă de la
Salonul Aerospaţial de la Zhuhai. Atunci, preşedintele companiei
Avioanele Civile Sukhoi, Mihail Pogosian, a relatat despre planurile
privind livrarea acestor aeronave pe piaţa chineză. În martie 2013,
aeronava a fost prezentată la expoziţia LIMA 2013 din Malaiezia.
Planurile
de promovare a SSJ 100 pe piaţa chineză sunt tot mai reale, deoarece
proiectul chinez analog ARJ-21 se confruntă cu probleme tot mai mari.
Probele de zbor ale aeronavei au început încă în anul 2008, dar
deocamdată sunt departe de finalizare, problemele depistate la începutul
testărilor au fost rezolvate, dar modificările designului aeronavei au
dus la apariţia unor noi dificultăţi tehnice.
Într-o
serie de informaţii ale mass media chineze s-a sugerat că proiectul
ARJ-21 poate fi închis, iar experienţa acumulată va fi folosită pentru a
pune în aplicare programul unui avion regional. Dacă acest lucru va
avea loc, atunci timpul în care China nu va avea o aeronavă regională
proprie se poate mări.
La sfârşitul anilor 1990
începutul anilor 2000, China a renunţat în mod treptat la exploatarea
avioanelor civile sovietice şi ruseşti în aviaţia civilă a ţării. Un
impuls pentru aceasta a fost accidentul avionului Tu-154M China
Southwestern Airlines în anul 1999. Câteva avioane Tu-154 au continuat
să fie exploatate de forţele aeriene chineze ca avioane speciale.
Forţele aeriene au primit şi un număr redus de aeronave Tu-204, livrate
în China în anii 2000. Dar, conducerea aviaţiei civile chineze se
declara împotriva avioanelor ruseşti.
Experienţa negativă a
exploatării avioanelor sovietice, de care îşi pot aminti chinezii nu
trebuie să se extindă asupra aeronavelor SSJ 100. Spre deosebire de
avioanele sovietice, Sukhoi SuperJet este construit cu implicarea largă a
agregatelor celor mai buni producători occidentali şi cu folosirea la
maxim a cooperării industriale internaţionale. El este orientat spre
obţinerea celor mai bune caracteristici economice şi de aceea de el se
interesează deja companiile aeriene europene. Compania Avioanele Civile
Sukhoi acordă o atenţie deosebită reţelei de deservire pentru aceste
aeronave şi în prezent se ocupă de crearea unui centru regional de
deservire în Asia de Sud-Est.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
O zi plina-ochi de pace, va ureaza cristian_kinetoterapy.....si tot ceva doriti in viata.. Doresc ca fiecare sa poata posta liber cu conditia pastrari bunului simt si fara postari xenofobe si rasiste. Cu totii suntem copii Divinitatii.